روزهای خوب فرهنگیان فرا رسید / معلمان پولدار می شوند؟
روزهای خوب فرهنگیان فرا رسید / معلمان پولدار می شوند؟

با تصویب هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، سود ۳۵ هزار میلیارد ریالی صندوق در سال مالی پایان یافته به تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به اعضای صندوق ذخیره اختصاص خواهد یافت.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک نهاد خصوصی در سال ۱۳۷۴ با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب ایشان به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پر رنگ در اقتصاد کشور تاسیس شد.

صندوق ذخیره فرهنگیان با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدمات و حدود ۳۰ شرکت اصلی زیر مجموعه این هلدینگ‌ها، در حال فعالیت اقتصادی به منظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان عضو است و کلیه دارایی‌های آن نیز متعلق به اعضا است.

صحرایی (وزیر آموزش و پرورش) بیان کرد: وظیفه صندوق ‌خلق ثروت برای فرهنگیان ‌و ارج نهادن به منزلت و توجه به معیشت معلمان است.

‌برای نخستین بار در طول تاریخ فعالیت صندوق دخیره فرهنگیان، سود خالص صندوق در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مبلغ ۴۹ هزار و۸۸۰ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ، ۳۵ هزار میلیارد ریال به فرهنگیان عضو صندوق تخصیص داده می‌شود که نسبت به دوره مالی مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجمع سالیانه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور اعضای هیات امنا، هیات مدیره و مدیرعامل صندوق و به ریاست‌ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و رییس هیات امنا برگزار شد و‌ صورت‌های مالی صندوق نیز به تصویب رسید.

تاکید وزیر بر توجه به منزلت و معیشت فرهنگیان

‌وزیر آموزش و پرورش و رییس هیات امنای صندوق در جلسه مجمع، از تلاش و همت کارگران، کارمندان و تیم مدیریتی در سطوح گوناگون صندوق، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه که در سودآوری مجموعه صندوق در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲ نقش‌آفرینی کردند‌ تشکر ‌و تاکید کرد:‌ وظیفه همه ما در مجموعه صندوق خلق ثروت برای فرهنگیان عزیز و ارج نهادن به منزلت و توجه به معیشت صاحبان اصلی صندوق یعنی معلمان است.

‌در این جلسه، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس و بارزس اصلی و روزنامه ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های رسمی صندوق تعیین شدند.

در اواخر سال ۱۳۷۳ اندیشه ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان به عنوان یک موضوع جدی و یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان فرهنگی کشور مطرح شد و مسئولان وقت وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ارائه طرح افزایش قدرت مالی دوران بازنشستگی، در راستای تحقق این هدف مهم تلاش نمایند.

در نهایت طرح مذکور در وزارت آموزش و پرورش کامل شد و با تصویب مجلس شورای اسلامی، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در تاریخ ۱۳۷۴/۳/۷ در اجرای تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی تصویب‌نامه شماره ۱۳۵۹/ت۱۴۹۵۶-هـ مورخ ۱۳۷۴/۲/۱۱ هیئت وزیران، تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت گردید و تا به امروز طی برنامه سوم توسعه، ماده ۱۴۷ و ماده ۵۳ برنامه چهارم توسعه نیز استقرار یافته‌است.

چندی پیش سردار رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همراه معاونان خود امروز با حضور در محل صندوق ذخیره فرهنگیان با دکتر احمدی مدیرعامل صندوق دیدار و تاکید کرد صندوق ذخیره به عنوان یک بنگاه اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور نیازمند حمایت همه جانبه می باشد تا بتواند درفضایی آرام، امن و شفاف با قوت و قدرت برنامه های خود را جهت بهبود و توسعه و جهش این مجموعه پیش ببرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا همچنین با تقدیر از تدابیر و سیاست های تیم مدیریتی جدید در حوزه شفاف سازی،  نظارت پذیری و فسادستیزی تصریح کرد پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تمام توان و امکانات خود برای کمک به صندوق ذخیره، در جهت صیانت از منافع و حقوق فرهنگیان آمادگی دارد.

رئیس پلیس فراجا با بیان اینکه جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عیار اقتصادی است تاکید کرد باید به صورت جهادی به مقابله با این پدیده برویم و در این مسیر، برخورد با مجرمان اقتصادی و قاچاق کلان جزو اولویت‌های کاری پلیس امنیت اقتصادی است. 

سردار رحیمی اساسی ترین هدف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی را استقرار نظم، امنیت و اطمینان خاطر برای فعالان این حوزه ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستند که با همه وجود سختی‌ها در این حوزه خوش درخشیده‌اند و در این عرصه مجاهدانه ایستاده‌اند.

محسن احمدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور سردار رحیمی و معاونان در صندوق ذخیره فرهنگیان و اعلام حمایت ایشان از برنامه ها و پروژه های اقتصادی و تولیدی شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از راهبردهای مهم صندوق در دوره جدید را کنترل و نظارت حداکثری و هوشمند بر فعالیت‌ شرکت ها اعلام کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برنامه های دوره مدیریت جدید برای ایجاد شفافیت حداکثری، تعیین تکلیف شرکت های زیان ده، زمینه سازی ورود شرکت ها به بورس اوراق بهادار و انجام نظارت هوشمند، راه اندازی فاز اول سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان با نام سامانه پنجره در هفته معلم را خاطرنشان کرد و گفت: این سامانه در راستای  یکپارچگی سازمانی، انضباط مدیریتی، نظارت حداکثری و در یک کلام شفافیت فعالیت ها و اقدامات، شروع به کار کرده و امیدواریم در آینده نزدیک به سامانه هوش تجاری(BI) منجر گردد.

وی با استقبال از اظهارات سردار رحیمی درخصوص حمایت از برنامه های تحولی و نظارتی و کمک به رونق صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد صندوق یک امانت نزد ماست و ملاک ما برای فعالیت در صندوق سلامت، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و شایستگی های تخصصی می باشد.

منبع:

پانا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]