براساس فیلم‌های دوربین‌های مدار‌بسته ساختمان معاونت اجتماعی منطقه ۱۸ که جزییات این حادثه را ثبت کرده ابتدا که درهای آسانسور باز شده همه‌چیز عادی بوده، اما تلفن همراه گلرخ کاظم‌پور، مادر کودکی دو‌ساله زنگ می‌خورد‌. یکی از همکارانش کلاسوری میان در آسانسور قرار می‌دهد که درها بسته نشود و وقتی دوباره درهای آسانسور باز می‌شود […]

براساس فیلم‌های دوربین‌های مدار‌بسته ساختمان معاونت اجتماعی منطقه ۱۸ که جزییات این حادثه را ثبت کرده ابتدا که درهای آسانسور باز شده همه‌چیز عادی بوده، اما تلفن همراه گلرخ کاظم‌پور، مادر کودکی دو‌ساله زنگ می‌خورد‌. یکی از همکارانش کلاسوری میان در آسانسور قرار می‌دهد که درها بسته نشود و وقتی دوباره درهای آسانسور باز می‌شود دیگر خبری از اتاقک نیست و او بی آنکه متوجه خاموشی درون آسانسور شود، وارد چاله آسانسور می‌شود‌.

 مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در تذکری به ایمنی ساختمان‌های شهرداری اشاره می‌کند و می‌گوید: پیش از این در صحن شورا مصوب شده که شهرداری، خود نیز همانند مردم ملزم به رعایت قوانین و نکات ایمنی در ساخت‌وسازهاست. یعنی تمام فرایندها حتی کسب مجوز ساخت را باید طی کند. در‌خصوص موضوع ایمنی نیز این امر صادق است و شهرداری خود نیز باید بر‌اساس قانون، همه موارد ایمنی را بررسی و اجرا کند. فرقی میان همکاران با مردم نیست. برای هیچ‌کسی نباید حادثه‌ای رخ دهد؛ آن‌هم در ساختمان شهرداری که خودش باید از نظر ایمنی، نمونه باشد. چرایی رخداد این حادثه نیز باید به‌طورکامل مورد بررسی قرار گیرد که بسیار موجب تأسف است.

 مهدی بابایی هم در گفت و گو با اکو ایران می گوید در بررسی اولیه کمیته ایمنی از حادثه سقوط موردی که نشان دهنده مشکل ایمنی وجود دارد مشهود نیست .

او می گوید : مسئولان HSEمنطقه و اتحادیه آسانسور داران بررسی های تخصصی این موضوع را آغاز کرده اند .

بابایی درخصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های شهرداری تهران هم به اکو ایران توضیح داد که طی دو سال گذشته اعتباری در بودجه سنواتی شهرداری برای این موضوع پیش‌بینی شده است .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]