به گزارش اکوایران، روجا ایگناتوا به عنوان ملکه رمزارز در جهان شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۷ تاکنون، در فهرست فراری‌هایی قرار گرفته که تحت تعقیب اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکاست. ایگناتوا در حقیقت بنیان‌گذار «وان‌کوین» است. این زن، تحصیل‌کرده حوزه اقتصاد است و مدرک خود را در رشته حقوق بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد دریافت […]

به گزارش اکوایران، روجا ایگناتوا به عنوان ملکه رمزارز در جهان شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۷ تاکنون، در فهرست فراری‌هایی قرار گرفته که تحت تعقیب اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکاست.

ایگناتوا در حقیقت بنیان‌گذار «وان‌کوین» است. این زن، تحصیل‌کرده حوزه اقتصاد است و مدرک خود را در رشته حقوق بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است. بسیاری از کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند، معتقدند او زنی بسیار باهوش است.

با این حال، ایگناتوا در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه به سرقت ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران محکوم شده بود، ناگهان غیب شد و اکنون به همین دلیل در فهرست فراری‌های تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار گرفته است.

این زن بلغارستانی، امپراطوری بزرگی برای خود راه‌اندازی کرده بود و تلاش می‌کرد با ترفند پانزی، سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را با عنوان «سرمایه‌گذاری روی وان‌کوین» جمع کند.

تایمز، اقدام این زن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ معرفی کرده است. طبق برخی از گزارش‌ها، اف‌بی‌آی برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری این زن شود، جایزه ۱۰۰ هزار دلار در نظر گرفته است.

به تازگی اسناد و مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد ایگناتوا با باندی از خلاف‌کاران و کلاهبرداران خطرناک در ارتباط بوده و اکنون به احتمال زیاد، زنده نیست.

او در حقیقت با ترفند پانزی موفق شده به ثروت کلانی دست پیدا کند. در ویدیوی بالا، درباره این شیوه کلاسیک و قدیمیِ کلاهبرداری توضیح داده شده است.

این زن توانست از طریق وان‌کوین، بیش از ۳ میلیون نفر از سرمایه‌گذاران را در جهان به سمت کسب‌وکار خود بکشاند و به این ترتیب مسیری برای کلاهبرداری بزرگ خود پیدا کرد.

در ویدیوی بالا، به جزئیات بیشتری درباره این زن و احتمال زنده بودنش پرداخته شده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]