انواع لاین نوری و استفاده آن در سقف‌ فضاهای مختلف 
انواع لاین نوری و استفاده آن در سقف‌ فضاهای مختلف 
امروزه از لاین نوری به عنوان یک منبع نور اصلی استفاده می‌شود و از دیدگاه معماران و طراحان یک گزینه مناسب جهت نورپردازی دکوراتیو می‌باشد.
فهرست خبر اقتصادی انواع لاین نوری و استفاده آن در سقف‌ فضاهای مختلف 

امروزه از لاین نوری به عنوان یک منبع نور اصلی استفاده می‌شود و از دیدگاه معماران و طراحان یک گزینه مناسب جهت نورپردازی دکوراتیو می‌باشد.

چراغ‌های خطی LED امروزه در انواع فضا‌ با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که به صورت جداگانه برای استفاده‌های مختلف و وابسته به نوع کاربری به صورت جزئی‌تر طراحی و به تولید رسیده‌اند. لاین نوری را به ۳ حالت میتوان نصب کرد که در این مقاله به بررسی هر یک از حالت‌های نصب میپردازیم:

لاین نوری روکار

چراغ‌های خطی روکار که یکی از دسته بندی‌های اصلی لاین نوری می‌باشد بیشتر در مواقعی که امکان نصب چراغ‌های توکار وجود ندارد و یا طراحی و که دارای پخش نوری یکنواخت و استاندارد می‌باشد و خود دارای انواع مختلفی است که در ادامه انواع آن‌ را معرفی خواهیم کرد:

چراغ آویز خطی

چراغ‌ آویز خطی امروزه با توجه به کانسپت معماری محبوب اکثریت، مورد استقبال قرار گرفته است و به سقف با استفاده از متعلقات گوناگون متصل می‌شود و با فاصله از سقف قرار گرفته، و ظاهری مدرن به فضا می‌بخشد. این چراغ‌ها دارای بدنه‌ای از متریال آلومینیوم هستند که سبب کنترل بیشتر گرمای ایجاد شده می‌شود و به همین سبب عمر مفید چراغ آویز می‌گردد. 

لاین نوری سقفی

چراغ‌های خطی سقفی از لحاظ ظاهری دارای ساختاری همانند چراغ‌های خطی یا همان براکتی آویز دارند؛ اما تفاوت آن‌ها این است که قاب آن به سقف متصل شده و حد فاصلی بین سقف و چراغ قرار ندارد. عموما بدنه این چراغ‌ها نیز از جنس آلومینیوم است و گرما را به خوبی مدیریت می‌کند. علاوه بر این‌ها امروزه این چراغ‌ها در بسیاری موارد با استفاده از تکنولوژی SMD به تولید می‌رسند و در نتیجه دارای گستره پخش نور پهناور و ایضا بهره نوری مناسب هستند.  

انواع لاین نوری توکار

دیگر عضو اصلی دسته بندی چراغ‌های خطی که خود شامل چندین نوع می‌باشد،‌چراغ‌های سقفی توکار هستند که برای تمام مکان‌هایی که دارای سقف کاذب هستند و یا امکان ایجاد حفره در سقف آن‌ها وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد‌های فراوانی نیز دارد. در این بخش به معرفی انواع آن می‌پردازیم:

لاین نوری لبه دار

لاین نوری لبه دار که به آن فریم دار یا قاب دار هم گفته می‌شود دارای ظاهری زیباست و کاربرد گسترده‌ای در سبک‌های مختلف نورپردازی است. نصب آسان و نیاز به حفره کوچک، وزن سبک، نور دهی مناسب و همچنین بهره نوری بالا از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌باشد

لاین نوری بدون فریم

چراغ‌های خطی بدون فریم علاوه بر این که از نوع LED بوده و بازده نوری بالایی دارند، از بدنه‌ای با جنس آلومینیوم اکسترود است و با طول‌های مختلف به تولید رسیده است که این مسئله سبب می‌شود دست کارشناس نورپرداز باز باشد این چراغ‌ را در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهد.

کاربرد لاین نوری در سقف فضاهای مختلف

سقف ساختمان مسکونی

ساختما‌های مسکونی در تمام نقاط خود نیازمند روشنایی مناسب با چراغ‌هایی که دارای نور سالم و استاندارد هستند، می‌باشد و این نیاز سبب می‌شود بسیاری از نورپردازان برای تکنیک‌هایی که قصد دارند با آن به نورپردازی فضا مشغول شوند، به چراغ‌های خطی روی بیاوند.

سقف آشپزخانه

نورپردازی بالای جزیره آشپز‌خانه بسیار حائز اهمیت است زیرا تاثیر به سزایی در اشتها و روحیه افراد و گذشته از این در جلوه آشپزخانه دارد. یکی از انواع چراغ‌هایی که برای نورپردازی در این مکان استفاده می‌گردد و از محبوبیت بالایی برخوردار است لاین نوری روکار آویز است که ظاهری جذاب و مدرن با نورپردازی با CRI و گستره روشنایی بالا می‌پردازد نیاز مصرف کننده را به خوبی برطرف می‌کند.

سقف اتاق خواب

امروزه سبک اتاق خواب‌ها بیشتر به سمت دکوراسیون مدرن و مینیمال می‌رود و در این نوع فضا‌ها یکی از اجزای ثابت استفاده از نور‌های خطی هم برای تامین نور و هم برای استفاده دکوراتیو، می‌باشد. چراغ‌های خطی رشته ای در حاشیه سقف اتاق خواب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب می‌شود نوری ملایم و بدون خیرگی برای صاحب اتاق فراهم گردد.

سقف سرویس بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی تا چندی پیش از نورپردازی خاص و منحصر به فردی برخوردار نبودند اما به تازگی اهمیت و توجه ویژه‌ای حتی به این بخش از خانه اختصاص داده می‌شود. اگر به دنبال ایجاد فضایی تکرار نشدنی و جدید در سرویس بهداشتی خود هستید استفاده از چراغ‌های خطی رشته‌ای ضد آب یا چراغ‌های خطی توکار ضد آب بهترین گزینه برای شماست.

منبع:صنایع روشنایی اکووات

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]