عقبگرد قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان / در بازار امروز ۹ خرداد چه گذشت؟
عقبگرد قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان / در بازار امروز ۹ خرداد چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۹ خرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

بازار امروز شاهد رشد شاخص کل بورس بود و قیمت دلار نیز کاهش نسبی داشت.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

پایان هفته سبز برای بورس

در تاریخ ۹ خرداد ماه، بازار بورس ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند مثبت باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۸ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهشی شد تا با رشد ۱۱۵۴ واحدی به ۳۶۷۵  هزار و ۳۷۱ واحدی رضایت دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، هرمز، خاور، آریان، تجلی و فصبا هستند.

حساسیت بازار ارز بالا رفت / قیمت دلار چند شد؟

بر اساس گزارش‌ها، در معاملات امروز (چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز قبل به نرخ ۴۵ هزار و ۸۴ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۲ هزار و ۹۵ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۹ هزار و ۴۶تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۷۹۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۷۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۶۲ تومان است.

قیمت جدید طلا ۱۸ عیار در بازار

بر اساس گزارش‌ها، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه با کاهش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. کاهش قیمت در بازار طلا در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی بود. این میزان کاهش قیمت، سکه‌های سنگین را نیز یک کانال کاهش داد.

قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۴۲ دلاری ایستاده و کاهش نزدیک به ۱۸ دلاری دارد. اونس نقره نیز روی رقم ۳۲ دلار و ۸ سنتی در حال معامله است و بیش از ۵۰ سنت نسبت به مدت مشابه روز گذشته گران شده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۶۰ هزار و ۱۱۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به بعد از ظهر دیروز حدود ۵۰ تومان رشد دارد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۳۵۸
۴.۰۰
۰.۱۶
۱۱:۳۲

۲,۳۵۴
۱۲
۰.۵
روز قبل

۲,۳۴۲
۸.۰۰
۰.۳۴
۲ روز پیش

بازار ارز دیجیتال جذاب شد

مروز بیت کوین با نرخ ۶۸,۶۹۴.۴۱  هزار دلار (۳,۹۸۷,۰۵۷,۲۸۰ تومان) معامله می‌شود و بازار نسبت به روز گذشته با  روند افزایشی روبرو بوده است. هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین ۱,۳۵۳,۶۸۵,۷۶۱,۹۲۹ هزار دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ‍ ۲۷,۳۰۳,۳۰۴,۷۹۴ هزار دلار بود. در حال‌ حاضر بیت کوین نسبت به روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.  پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده روند بازار رمزارزها تغییر کند.

قیمت بازار خودرو امروز ۹ خرداد مشخص شد

قیمت خودروها در تمامی محصولات ثابت مانده و در ثبات کامل به سر می‌برند. این وضعیت طی دو هفته اخیر در بازار حکم‌فرما بوده و نشان‌دهنده استحکام نسبی بازار خودرو است. ثبات نرخ ارز دلار، به‌ عنوان مهم‌ترین متغیر موثر بر بازار خودرو، مهم‌ترین عامل تعمیق رکود در این بازار شناخته می‌شود. علاوه بر این، تقاضای موجود در بازار تقریبا در محدوده صفر قرار دارد.

قیمت خودرو‌های داخلی

بازار خودرو‌های داخلی در دو روز متوالی بدون تغییر گزارش می‌شود. دنا پلاس (تیپ ۱) و دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) از محصولات محبوب شرکت ایران خودرو، هر کدام به‌ترتیب بدون تغییر نرخ نسبت به روز گذشته با قیمت‌های ۸۰۲ میلیون تومان و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

پژو پارسTU۵ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما از دیگر محصولات پرطرفدار این شرکت، هر کدام به ترتیب با قیمت‌های ۶۴۱ میلیون تومان و ۹۹۵ میلیون تومان بدون هیچ تغییری معامله می‌شوند.

کوییک R اتوماتیک و ساینا S اتوماتیک از محصولات داخلی شرکت سایپا، به‌ترتیب با رقم‌های ۵۳۹ میلیون تومان و ۴۹۴ میلیون تومان با نرخ ثابت در بازار خرید می‌شوند.

شاهین اتوماتیکG از دیگر محصولات اقتصادی این شرکت بدون تغییر، ۸۲۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

 

قیمت خودرو‌های مونتاژی بدون نوسان گزارش می‌شوند. طوری که در این بازار خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

رسپکت۲ از محصول مونتاژی بهمن موتور است که صبح امروز بدون تغییر با نرخ یک میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کی‌ام‌سی X۵ و جک J۴ از محصولات جذاب مونتاژی شرکت کرمان موتور، به‌ترتیب از ابتدای امروز به قیمت‌های یک میلیارد و ۷۳۵ و ۸۲۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

دیگنیتی پرایم و فیدلیتی (۷ نفره) در شمار محصولات لوکس و جذاب مونتاژی شرکت بهمن موتور، هر کدام به قیمت‌های یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان همانند سایر محصولات این شرکت بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به روزهای گذشته معامله می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]