آخرین مهلت ثبت‌نام اشخاص حقیقی و مشاغل در سامانه مودیان
آخرین مهلت ثبت‌نام اشخاص حقیقی و مشاغل در سامانه مودیان
با توجه‌به اطلاعات ارائه‌شده، آخرین فرصت برای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان به سرعت نزدیک می‌شود.

 برای جلوگیری از هرگونه جریمه، مشاغل و اشخاص حقوقی ملزم به انجام تکالیف مرتبط با قوانین پایانه‌های فروشگاهی و اجرای سامانه مودیان هستند. اطمینان حاصل کنید که فرآیند ارسال صورتحساب‌ها به موقع انجام شود تا هرگونه ابهام یا تاخیری در این خصوص ایجاد نشود. به‌منظور حفظ سلامتی حقوقی و مالی، اقدامات لازم برای ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان و مشاغل باید به‌درستی انجام شود.

زمان ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان (به‌همراه اطلاعات مهم برای مشاغل)

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان گفت: با همراهی و مشارکت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی، این قانون را برای گسترش عدالت مالیاتی به نفع اقتصاد مولد اجرایی خواهیم کرد.

گفتنی است لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان در اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در مجلس شورای اسلامی ۲۶ تیرماه سال جاری تصویب شده بود که پس از ایرادات شورای نگهبان، اصلاح و مجددا به این شورا ارسال شده بود که اینک به تصویب نهایی رسیده و از اول دیماه لازم الاجرا است.همچنین براساس فراخوان پنجم قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، تمام مشمولین باقی‌مانده این امکان را دارند تا ثبت نام خود را تا ۱ دی ۱۴۰۲ انجام دهند. اگر از بازمانده‌های ثبت نام این سامانه هستید، می‌توانید از بهترین نرم افزارسامانه مودیان که مربوط به مجموعه هوفر است، استفاده کنید.

مراحل ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان و انجام فرآیند الکترونیکی مالیاتی، ابتدا باید در سایت my.tax.gov ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام، باید مراحل ذیل را درنظر بگیرید:

۱٫ پایانه فروشگاهی

پس از ثبت نام، باید یک پایانه فروشگاهی را بسازید تا بتوانید صورتحساب‌های الکترونیکی را صادر کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت این مورد باید اطلاعات کافی در رابطه با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان داشته باشید.

۲٫ گواهی امضا الکترونیکی یا مهر سازمانی

برای اعتبار و امنیت صورتحساب‌ها، گواهی امضا الکترونیکی یا مهر سازمانی را اخذ کنید.

۳٫ دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

مطمئن شوید که شما شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کرده‌اید.

۴٫ پیکربندی و ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی

مشخصات پایانه فروشگاهی خود را در کارپوشه سامانه مودیان پیکربندی سازید و آن را ثبت کنید.

۵٫ شناسه کالا و خدمت

در ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان برای هر کالا یا خدمتی که در صورتحساب شما آورده می‌شود، باید شناسه مخصوص دریافت کنید.

۶٫ صدور صورتحساب الکترونیکی

با استفاده از پایانه فروشگاهی، صورتحساب‌های الکترونیکی خود را آماده سازید.

۷٫ ارسال به سامانه مودیان

صورتحساب‌های الکترونیکی را به سامانه مودیان بفرستید تا بررسی و ثبت شوند.

این مراحل باعث سهولت و شفافیت در پردازش صورتحساب‌ها و اطلاعات مالی شما می‌شود، از نظرات و تغییرات آخرین قوانین و مقررات مالیاتی مطلع شوید تا از هرگونه تاخیر یا اشکال در ارسال صورتحساب‌ها جلوگیری به‌عمل آورید. اگر مراحل ذکرشده کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد، می‌توانید از نرم افزار سامانه مودیان بهره ببرید.

الزام اتصال تمامی اصناف به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر جلوگیری از فرار مالیاتی در اصناف خاص و با درآمد بالا تأکید کرده است. وی اظهار می‌دارد که برخی از اصناف نظیر آرایشگاه‌های زنانه، بنگاه‌های معاملات ملکی، طلافروشان، رستوران‌داران و غیره، به‌طور ناکافی مالیات پرداخت می‌کنند که این موضوع نشانگر فرار مالیاتی است و نیازمند جلوگیری فوری خواهد بود.

محبی نجم آبادی با تأکید بر اینکه ضریب مالیات برای این نوع مشاغل باید بازنگری شود، اظهار کرد: این اصناف باید مورد نظارت و تحلیل قرار گیرند و مالیات آنها بر اساس سود حاصل از فعالیت‌هایشان محاسبه و تعیین شود. وی ادامه داد که این تعیین مالیات بر اساس سود وارده از کسب‌وکارهای این اصناف به عنوان یک اقدام اصلاحی موثر خواهد بود و از فرار مالیاتی در این حوزه جلوگیری مؤثری ایجاد خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موارد، ثبت نام در سامانه مودیان الزامی شده است. سرباززدن از انجام این‌کار منجر به پرداخت جرایم سامانه مودیان می‌شود.

بهترین روش ارسال صورت حساب به سامانه مودیان برای مشاغل

بهترین راه برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

در صورتی‌که به‌دنبال صرفه‌جویی در زمان و هزینه هستید، بدون شک بهترین گزینه برای ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان، نرم افزار سامانه مودیان خواهد بود. نرم افزارهای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان توانمندی‌های زیادی دارند که به شما کمک می‌کنند که از مراحل خسته‌کننده حسابداری، از جمله ثبت صورت‌حساب و تهیه گزارش‌ها به صورت خودکار و با دقت بالا، خودداری کنید.

در این راستا، مجموعه نرم‌افزاری هوفر امکان اتصال به سامانه مودیان را فراهم کرده است تا حسابداران به‌راحتی و بدون دغدغه، صورت‌حساب‌های الکترونیکی خود را به سامانه بفرستند. حتی اگر از یک نرم افزار حسابداری دیگر استفاده می‌کنید که امکان ارسال فاکتور به سامانه مودیان را ندارد، با استفاده از نرم افزار سامانه مودیان هوفر می‌توانید این‌کار را بدون نیاز به تغییر نرم‌افزار حسابداری انجام دهید.

نرم افزار سامانه مودیان

ارسال فاکتور فروش اشخاص حقیقی در سامانه مودیان با نرم افزار هوفر

نرم‌افزار سامانه مودیان هوفر توسط شرکت پرنیان پردازش پارس با بیش از ۱۷ سال تجربه تولید نرم‌افزارهای سازمانی ارائه شده است. این شرکت با بیش از ۱۰ سال تجربه ارائه نرم‌افزارهای ابری دارای مجوز دانش بنیان، مجوز شورای عالی انفورماتیک، پروانه بهره‌برداری تولید نرم‌افزار و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای است.

با انتخاب نرم‌افزار هوفر، شما از تجربه واحدی با تخصص فناورانه در ارائه راهکارهای حرفه‌ای برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان بهره‌مند خواهید شد.

جمع‌بندی

ثبت‌نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان یک فرآیند ضروری و الکترونیکی است که افراد برای اجرای تعهدات مالیاتی خود اقدام می‌کنند. با ورود به سامانه، اطلاعات شناسایی و مدارک مرتبط وارد می‌شوند، سپس یک شناسه یکتا دریافت و تایید هویت انجام می‌شود. پس از ثبت‌نام، افراد می‌توانند صورتحساب‌های الکترونیکی را به سامانه بفرستند و تعهدات مالیاتی خود را به‌روزرسانی و پیگیری کنند. این فرآیند الکترونیکی نه‌تنها به سرعت و دقت اطلاعات افراد کمک می‌کند بلکه از نظر اداری نیز تسهیلات بسیاری را به ارمغان می‌آورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]