برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با هدف تغییر مسیر تجارت کشور | صادرات با محوریت دانش بنیان‌ها
برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با هدف تغییر مسیر تجارت کشور | صادرات با محوریت دانش بنیان‌ها

ضیغمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی امروز سه‌شنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گام بلندی در راستای توسعه عرضه کالاهای غیرنفتی کشور و گسترش روابط تجاری با جهان بود، اظهار کرد: تمرکز نمایشگاه امسال شامل کشورهایی مانند آفریقا، شرق آسیا، آمریکای جنوبی و لاتین است و بازخوردها تا کنون بسیار چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه قبلی سه هزار تاجر برای نخستین بار وارد ایران شدند، تصریح کرد: با وجود کمبودهای تهران برای پذیرش حجم وسیع متقاضیان، امیدواریم به بیش از چهار هزار تاجر در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور داشته باشند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بخش‌های معدنی، پتروشیمی و صنایع دستی برای عرضه به تجار خارجی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مقامات خارجی علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه بودند و توانستیم با توجه به ظرفیت‌ها، میزبان ۴۰ هیات عالی رتبه و ۶ وزیر باشیم که در نمایشگاه اردیبهشت ماه سال آینده این اعداد افزایشی خواهد بود.

برنامه ریزی برای افزایش مقاصد صادراتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مقاصد صادراتی با برگزاری رویدادهای تجاری تنوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازارها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد، گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]