ردیاب خودرو چیست؟
ردیاب خودرو چیست؟
به نقل از خبرآنلاین، یکی از کاربردی ترین و خلاقانه ترین اختراعات زمان ما ردیاب خودرو یا همان جی پی اس خودرو است.

به نقل از خبرآنلاین، یکی از کاربردی ترین و خلاقانه ترین اختراعات زمان ما ردیاب خودرو یا همان جی پی اس خودرو است. این وسیله که در جهت افزایش امنیت و آسایش خاطر افراد است به راننده‌ها اجازه می دهد تا هر لحظه از وضعیت وسیله نقلیه خود باخبر باشند.

سیستم ردیابی وسیله نقلیه داده‌هایی در مورد مکان و وضعیت خودرو یا موتور سیکلت به راننده یا مالک ارسال می‌کند. این داده‌ها کاربر را برای ارائه تصویری جامع از وسیله نقلیه آماده می‌کند.

ردیاب خودرو یک وسیله‌ سخت‌افزاری است که داخل انواع اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های ایرانی و خارجی نصب شده و موقعیت مکانی (لوکیشن) وسیله نقلیه را ردیابی می‌کند. این دستگاه از طریق سیم‌کارتی که در آن جای‌گذاری شده، امکان نظارت بر خودرو و موتور سیکلت را به صاحب آن داده و در صورت سرقت، مالک می‌تواند مکان وسیله نقلیه خود را روی نقشه مشاهده کرده و حتی از راه دور آن را خاموش کند.

ردیاب خودرو چگونه کار می‌کند؟

امروزه افراد بیشتری از این فناوری برای به‌ دست‌ آوردن اطلاعات و همچنین حفظ ایمنی خودروهای خود استفاده می‌کنند. سیگنال‌های ورودی توسط گیرنده‌های جی‌پی‌اس، ردیابی شده و زمان و سرعت حرکت آن‌ها محاسبه می‌شود.

ردیاب جی پی اس از فرایندی به نام فرایند سه‌لایه استفاده می‌کند. در این فرایند از موقعیت سه‌جانبه جی‌پی‌اس، فاصله آن از زمین برای تعیین طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع و زمان استفاده می‌شود. ردیاب‌ها موقعیت مکانی وسیله نقلیه را از طریق سیستم GPS تشخیص داده و این اطلاعات را برای سرور مربوطه ارسال می‌کنند.

معرفی ۴ نوع ردیاب جی پی اس

ردیاب جی پی اس امروزه از جان و مال افراد محافظت می‌کند. داشتن این وسیله بسیار راحت است. در ادامه ۴ نوع از پرفروش ترین ردیاب‌ها بررسی و معرفی می‌شوند:

  • ردیاب جی پی اس مخصوص خودروهای شخصی
  • ردیاب جی پی اس مخصوص موتورسیکلت‌ها
  • ردیاب جی پی اس مخصوص ماشین‌های سنگین
  • ردیاب جی پی اس شخصی یا فردمحور

ردیاب جی پی اس مخصوص خودروهای شخصی

ردیاب خودرو یا همان ردیاب جی پی اس خودرو ،دستگاه های کوچکی هستند که با استفاده از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) موقعیت خودرو را ردیابی می کنند. سپس اطلاعات را به گوشی تلفن همراه کاربر ارسال نموده یا در نرم‌افزار مربوط نمایش می‌دهد. دستگاه جی‌پی‌اس مخصوص خودروهای شخصی ابعاد کوچکی دارد.

این دستگاه‌ها معمولاً کوچک هستند تا درون خودرو به‌راحتی جاسازی شوند. ردیاب جی‌پی‌اس ماشین با استفاده از سیستم برق وسیله نقلیه و ماهواره‌ها می‌تواند موقعیت خودرو را به‌صورت دقیق شناسایی کند. سپس به کمک سیم‌کارتی که با شبکه مخابراتی ارتباط دارد کمک می‌کند تا اطلاعات به‌دست‌آمده را آماده‌سازی کند و برای کاربر بفرستد. این دستگاه تمام‌وقت و در تمام لحظات شبانه‌روز فعال بوده و هرگونه تلاش برای سرقت ماشین را به مالک اطلاع می‌دهد.

جی پی اس موتور سیکلت

ردیاب یا جی پی اس برای موتور سیکلت ها

این ردیاب ها در اصل با ردیاب‌های خودرو شخصی تفاوتی ندارند ولی از آنجایی که روی موتورسیکلت نصب می‌شوند محل قرارگیری آن‌ها مهم است. ضروری است که این ردیاب های در بازه ولتاژی بزرگتری کار کنند چرا که امکان نوسان سطح ولتاژ در موتورسیکلت ها وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه امکان قرارگیری این دستگاه‌ها در معرض آب و رطوبت بیشتر است، ضد آب بودن آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی دارد.

ردیاب برای ماشین های سنگین

این ردیاب نیز ویژگی‌های مانند ردیاب جی پی اس مخصوص خودرو و موتورسیکلت دارد. لازم است دقت کنید که این دستگاه جایی دور از چشم نصب شود.

ردیاب شخصی

پرکاربردترین ردیاب جی‌پی‌اس شخصی برای کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به آلزایمر است. این گونه ردیاب‌ها درون لباس‌های فرد جایگزین می‌شوند و به یک سیم‌کارت نیازمندند. به‌طوری‌ که در هر لحظه از شبانه‌روز بتوان مکان دقیق فرد را از طریق این سیستم به دست آورد.

طبقه‌بندی انواع ردیاب جی پی اس خودرو

  • ردیاب مغناطیسی خودرو با استفاده از آهنربا به هر قسمت فلزی وسیله نقلیه شما می‌تواند متصل شود این‌ دستگاه‌ها نیازی به سیم‌کشی به ماشین و قسمت‌های مختلف آن ندارند.
  • ردیاب سیمی ماشین که با سیم‌کشی برقی به‌ وسیله نقلیه متصل می‌شود.

۷ ویژگی مهم و اصلی بهترین ردیاب خودرو و موتورسیکلت

بهترین ردیاب خودرو دارای مشخصاتی است که آن را از سایر محصولات مشابه در بازار متمایز می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

  • امکان نظارت دقیق و لحظه‌ای روی وسیله نقلیه به‌وسیله تلفن همراه
  • موقعیت‌یابی دقیق روی نقشه
  • قابلیت متوقف کرده خودروی مسروقه
  • ارسال هشدارهای متنوع جهت حفظ امنیت خودرو و موتورسیکلت
  • پشتیبانی قوی و حرفه‌ای
  • سرور داخلی و امن
  • اپلیکیشن اندروید و iOS

۸ عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت ردیاب خودرو چیست؟

عوامل مختلفی می‌تواند در قیمت ردیاب جی‌پی‌اس خودرو تأثیر داشته باشد از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • از پشتیبانی پس از فروش قوی و حرفه‌ای ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته برخوردار باشد.
  • از سرور پشتیبان نرم‌افزار ردیاب جی پی اس قدرتمندی برخوردار باشد.
  • از امکانات جانبی متعددی مانند شنود و… برخوردار باشد.
  • از نصب سریع و آسان در کمتر از ۱ ساعت برخوردار باشد.
  • از ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌ای برخوردار باشد.
  • از سطح کیفیت بالا و دوام بیشتری برخوردار باشد.
  • از برند و سازنده معروف و معتبر باشد.
  • از گارانتی معتبری برخوردار باشد.

خرید و نصب ردیاب جی پی اس خودرو و موتورسیکلت

نصب جی پی اس خودرو و موتورسیکلت نیاز به دانش فنی در مورد سیستم برق‌کشی آن‌ها دارد. بنابراین برای استفاده بهتر از ردیاب و جلوگیری از آسیب رساندن به وسیله نقلیه توصیه می‌شود به نصاب حرفه‌ای و نمایندگی رسمی برندها مراجعه کنید.

برای داشتن بهترین ردیاب جی پی اس برای وسیله نقلیه خود حتماً توجه کنید که از برندهای معتبر و شناخته شده بازار خرید کنید. ردیاب جی‌پی‌اس‌هایی که امتحان خود را پس داده باشند و خیال شما از بابت پشتیبانی و خدمات پس از فروش راحت باشد.

نتیجه‌گیری

سرقت، مشکل بزرگی در جوامع امروزی است و جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کند. ازاین‌رو شرکت‌های مختلف در پی یافتن راه‌هایی برای افزایش امنیت افراد و اموالشان هستند. این تلاش‌ها در راستای پیشرفت تکنولوژی منجر به تولد انواع ردیاب در دنیا شد. ردیاب‌ها می‌توانند موقعیت شیء یا شخص موردنظر را یافته و آن را به اطلاع افراد امین برسانند. به‌این‌ترتیب امنیت انسان و اموال وی تا حد زیادی تأمین خواهد شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]