بهترین بورس خارجی برای ایرانیان
بهترین بورس خارجی برای ایرانیان
بورس یک بازار معاملاتی است که افراد می‌توانند سرمایه‌ خود را در آن قرار داده و اقدام به معامله نمایند. ایرانیان می‌توانند هم در بورس‌های داخلی و هم در بورس‌های خارجی فعالیت خود را انجام دهند.

اما سوالی که پیش می‌آید آن است که بهترین بورس خارجی برای ایرانیان کدام است؟ مسئله تحریم، نبودن امنیت بالا و پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه خدمات دیگر برای راحتی کاربران است. شما قبل از آنکه بخواهید وارد یک بازار شوید، بهتر است لیست بهترین بروکر فارکس را مطالعه کنید. در این گزارش که ایتسکا منتشر کرده، تمام بروکر ها با دیتای دقیق و به صورت کامل بررسی شده اند و شما میتوانید با اطلاعات کامل نسبت به انتخاب بروکر اقدام نمایید. همچنین در وبسایت ایتسکا، بروکر های اسلامی نیز به صورت کامل بررسی شده اند و در مقاله بهترین بروکر برای حساب اسلامی، تمام حساب های بدون سواپ که به ایرانیان خدمات ارائه میکنند، در یک لیست کامل به مخاطبان به همراه جزییات ارائه میگردند.

انواع بورس خارجی

بورس خارجی بازارهای متعددی را شامل می‌شود که شما می‌توانید با فعالیت در آن‌ها سرمایه خود را بیشتر کرده و معاملات مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال، شما در بروکر آلپاری، میتوانید سهام اپل را خرید و فروش کنید. می‌خواهیم در ابتدا انواع بورس خارجی را برای شما معرفی کنیم. در لینک زیر میتوانید هزینه های کامل بروکر آلپاری را مشاهده کنید:

https://itsca-brokers.com/broker/alpari/#itsca-section-2

لیست معتبر تریدن بازار های بورس در جهان

موارد ذکر شده در لیست زیر، بزرگترین و مهمترین بازار های بورس در جهان هستند:

  • بورس نیویورک (NYSE)
  • بورس نزدک (NASDAQ)
  • بورس شانگهای (SSEC)
  • بورس اروپا (Euronext)
  • گروه بورس ژاپن (JPX)
  • بورس شنزن (SZSE)
  • بورس هنگ کنگ (HKEX)
  • بورس ملی هند (NSE)
  • بورس لندن (LSE)
  • بورس کانادا (TMX)

بازار سهام‌

بازار سهام یک نوع از بورس جهانی است که معامله‌گران با سرمایه خود معاملات را انجام می‌دهند. معامله‌گران سهام یک شرکت و یا مجموعه‌ای از شرکت‌ها و کارخانه‌ها را خریداری می‌کنند و در سود و زیان آنها شریک خواهند شد. نمونه‌ای از این نوع بورس را در کشور خودمان داریم که با نام بورس اوراق بهادار تهران و سهام شرکت‌های داخل کشور شناخته می‌‌شود.

بازار کالاها‌

بازار کالا جزئی از بورس جهانیست که قیمت تبادلات کالاها را به صورت منطقه‌ای و یا جهانی و بر اساس میزان عرضه و تقاضا ارزش گذاری می‌کنند. در اینجا بورس کالاها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل:

Hard: سیمان، طلا، نقره، فلزات و غیره.

Soft: اقلام خوراکی از جمله قهوه و غیره

Energy: نفت، برق، گاز، زغال سنگ و غیره.

بازار اوراق بهادار‌

اوراق بهادار در واقع اوراق مشارکتی است که اغلب از طرف دولت برای مشارکت مردم و جذب سرمایه‌های آنها انجام می‌شود. هدف از انجام این طرح رسیدن به سود بیشتر است که از آن جمله می‌توان به اوراق مشارکت وزارتخانه‌ها در ایران اشاره کرد.

بازار اوراق بهادار‌

بازار تبادلات ارزی_ بازار فارکس‌

بازار تبادلات ارزی و یا همان بازار فارکس بازاری است که در آن همانند بورس‌، ارزش گذاری پول ملی کشورها سنجیده می‌شود. اساس این بازار میزان عرضه و تقاضای یک ارز در مقابل ارز دیگر است. مثالی از آن نرخ برابری یورو به دلار را می‌توانیم بیان کنیم که ارزش پول یورو نسبت به دلار را می‌سنجد.

بازار فارکس‌

بازار فارکس به معنای بازار تبادل ارزهای خارجی بوده که به عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا شناخته می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل ویژگی‌های برتر بازار مالی جذب آن می‌شوند.

شما می‌توانید در هر ۲۴ ساعت شبانه روز در آن معامله کنید. اهرم‌های معاملاتی بسیار بالایی در بازار فارکس وجود دارند که قدرت معاملات شما را بالا می‌برند. اما باید در نظر داشته باشید که فعالیت در بازار فارکس نیازمند دانش و تجربه بالایی است تا بتوانید به سود خوبی دست پیدا کنید.

نوع بورس توضیحات مثال
بازار سهام معامله سهام شرکت‌ها و کسب سود از طریق مشارکت در سود و زیان آنها بورس اوراق بهادار تهران
بازار کالاها تبادل کالاها به صورت منطقه‌ای و جهانی بر اساس عرضه و تقاضا کالاهای سخت: سیمان، طلا، نقره، فلزات
بازار اوراق بهادار مشارکت مردم در طرح‌های دولتی و کسب سود اوراق مشارکت وزارتخانه‌ها
بازار تبادلات ارزی (فارکس) سنجش ارزش پول ملی کشورها بر اساس عرضه و تقاضا نرخ برابری یورو به دلار

مزیت‌های بورس خارجی‌

مزیت بسیار بالای بورس خارجی باعث شده که امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در این بازارها داشته باشند. اکنون در ادامه می‌خواهیم به مزایای بارز بورس‌های خارجی بپردازیم و برای هر کدام توضیحاتی ارائه دهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

فعالیت ۲۴ ساعته بازار‌

فعالیت ۲۴ ساعته بازار‌

بانک‌ها و موسسات مالی گوناگونی در سرتاسر جهان وجود دارند که در بورس خارجی عضو هستند. همین موضوع باعث شده که در هر ساعتی از شبانه روز باز باشند. تنها روزهای شنبه و یکشنبه که روزهای تعطیل بسیاری از کشورهای جهان است، معاملات بازار وجود ندارد. اما در ایام دیگر هفته شما به راحتی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

وجود دائمی خرید و فروش‌

معاملات بورس در حجم بالایی انجام می‌گیرد و تعداد شرکت کنندگان در هر زمان بسیار بیشتر است. همین موضوع باعث شده که امکان نقد شوندگی معاملات بیشتر باشد، زیرا همیشه خریدار و فروشنده وجود دارد.

زمانی که شما سهمی را خریداری کردید، همیشه بانک‌ها و موسساتی وجود دارند که سهام شما را بخرند، بنابراین از این نظر هیچگونه نگرانی نخواهید داشت. برعکس بورس ایران که برای فروش باید منتظر شوید و یا ممکن است روزی باشد که نتوانید سهام خود را بفروشید.

معاملات دو طرفه‌

برای آنکه در مورد کالاها بتوانید سود خوبی کسب کنید، فقط می‌توانید از طریق پیش بینی کردن روند صعودی قیمت‌ها استفاده کنید. اما در بازار ارز به علت آنکه معاملات با ارزش گذاری دو نوع پول انجام می‌گیرد، با افزایش ارزش یک ارز متقابلاً ارزش ارز مقابل کاهش می‌یابد.

در نتیجه شما هم از روند صعودی و هم از روند نزولی می‌توانید سود کسب کنید. البته این حالت زمانی است که تحلیل‌های درستی انجام بگیرد. یعنی زمانی که روند صعودی ارزی که خریداری کردید را درست پیش‌بینی کنید.

معاملات لحظه ای

در بورس جهانی معاملات لحظه‌ای وجود دارد، یعنی در هر لحظه و در هر نقطه از جهان که کاربران به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

شفافیت بالای بازار

بورس ایران تحت تاثیر شدید اخبار داخلی و خارجی قرار دارد، اما در بورس خارجی این موضوع صدق نکرده و اخبارها و رویدادها نمی‌تواند تاثیر زیادی در روند بازار داشته باشند. همین موضوع اهمیت و اعتبار آن را بیشتر کرده و امکان تحلیل دقیق‌تری را فراهم آورده است.

احتمال کم تغییرات قیمت

معاملات در بورس خارجی با حجم بالایی انجام می‌گیرد و معامله‌گران زیادی در این بازارها فعال هستند. به همین خاطر حجم زیادی از سرمایه در اختیار اشخاص و یا شرکت‌های خاصی قرار ندارد که بتواند با ورود و یا خروج خود تغییر زیادی در بازار ایجاد کند. به همین خاطر بورس خارجی احتمال تغییر قیمت‌های بسیار کمی را دارد.

اهرم افزایش سرمایه‌

کارگزاری‌ها برای کاربران خود تسهیلات خاصی ارائه می‌دهند که از آن جمله می‌توانیم به اهرم‌ها اشاره کنیم. استفاده از اهرم به خریداران توصیه می‌شود. کاربران با اهرم می‌توانند میزان تسهیلات در بازارهای مختلف را با چند برابر سرمایه اصلی خود خریداری کنند.

جمع بندی

بازار های بورس جهانی ، محل مناسبی برای شروع فعالیت کاربران ایرانی هستند. این بازار ها از طریق بروکر هایی که به ایرانیان خدمات میدهند قابل دسترس هستند (برای مشاهده لیست بروکر های برتر، به وبسایت ایتسکا مراجعه کنید).

ما برای نگارش این مقاله، از وبسایت اینوستوپدیا ، ردیت و کارپنتر ولینگتون استفاده کردیم تا اطلاعات کاملی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 4 میانگین: 5]