راهنمای ردیابی تراکنش ارز دیجیتال، چرا، چگونه و کجا؟
راهنمای ردیابی تراکنش ارز دیجیتال، چرا، چگونه و کجا؟
در بازار ارزهای دیجیتال هرروزه معامله‌های بسیار زیادی انجام می‌شود که هرکدام از آنها اطلاعات مخصوص خود را دارند.

در بازار ارزهای دیجیتال هرروزه معامله‌های بسیار زیادی انجام می‌شود که هرکدام از آنها اطلاعات مخصوص خود را دارند. نکته مهمی که درمورد این ارزها و معاملات آنها وجود دارد این است که تمامی آنها بر روی یک فناوری بلاک‌چین انجام می‌شوند و درواقع تمامی کاربرانی که در سیستم حضور دارند می‌توانند بر معاملات نظارت داشته باشند. به همین دلیل پیگیری تراکنش ها یکی از نیازهای ضروری است.

اما نکته مهمی که درمورد پیگیری تراکنش ها وجود دارد این است که با وجود شرایطی که تمامی کاربران بر فرایند معامله نظارت دارند، چگونه می‌توان اطلاعات یک معامله را استخراج کرد و به دنبال پیگیری آن بود؟ از آنجایی که بسیاری از مردم، سرمایه‌های کلان خود را در این بازار مصرف کرده‌اند، نحوه خرج کردشان و معاملاتی که در بازار انجام می‌دهند نیز برایشان قابل اهمیت است، پس با تمام راهکارهای موجود به پیگیری معاملات خود می‌پردازند.

اگر شما نیز در مورد چگونگی پیگیری این دسته از تراکنش‌های بازار ارزهای دیجیتال اطلاعاتی ندارید، پس تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید که از این به بعد بتوانید تمام تراکنش‌های خود را مدیریت کنید.

چرا باید تراکنش های ارز دیجیتال را ردیابی کنیم؟

شاید اولین سوالی که پس از مطالعه تیتر مقاله به ذهنتان خطور کرده این باشد که اصلا چرا ما باید تراکنش‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهیم را پیگیری و ردیابی کنیم؟ خب پاسخ بسیار واضح است، تمام اشخاصی که در زمینه‌های اقتصادی مختلف فعالیت دارند، برای محاسبه میزان سود و زیان خود، و بررسی میزان خرجکردی که داشته‌اند، تمامی فعالیت‌ ها و خرید و فروش‌های اخیر خود را یادداشت کرده یا فاکتورهای آن را نگه‌ می‌دارند.

حالا با بروز تکنولوژی و پیشرفت علم، این فرایند در شیوه‌های پیشرفته‌تری مورد استفاده قرار گرفته است. بدین صورت که سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال، بجای اعتماد به شخص سومی که معامله را مشاهده کرده، خودشان اقدام به پیگیری تراکنش ها می‌کنند. بدین صورت میزان اطمینان آنها از معامله افزایش می‌یابد.

مزیت ردیابی تراکنش ها

شاید در وهله اول اینگونه به نظر برسد که پیگیری تراکنش ها از جمله فعالیت‌هایی است که شخص سرمایه‌گذار فقط برای منفعت خود انجام می‌دهد. اما این تصور کاملا اشتباه است. حتما به یاد دارید که گفته شده بود تمامی معامله‌های ارزهای دیجیتال بر روی یک فناوری بلاک‌چین انجام می گیرد. پس بدین صورت تمامی کاربران مختلف بر تمامی معامله‌های انجام شده نظارت دارند.

حال می‌خواهیم به یک نتیجه‌گیری ساده برسیم، هنگامی که یک شخص فرایند پیگیری تراکنش ها را انجام دهد، می‌تواند تمام تراکنش‌هایی که در فناوری بلاک‌چین انجام شده را ببینید، به معنا ساده‌تر، سرمایه‌گذار می‌تواند هم تمام اطلاعات و صحت معامله خود را تایید کند، و هم می‌تواند لیست معامله‌های دیگر را دیده و تایید کرده یا حتی لیست معامله‌های سرمایه‌گذاران دیگر و میزان سوددهی یا زیان آنها را هم ببیند.

کدام ارز قابلیت پیگیری دارد؟

یکی از جمله موضوعاتی که ممکن است برای سرمایه‌گذاران رخ دهد این است که آیا می‌توان معاملات تمام ارزهای دیجیتال را پیگیری کرد؟ خب بله قطعا! تمامی ارزهای دیجیتال با هرنوع مختلفی در یک شبکه بلاک‌چین معامله می‌شوند، به همین دلیل می‌توان آنها را به سادگی پیگیری کرد. البته این پیگیری نیازمند تجربه و اطلاعات زمینه‌ایی یا بهره‌گیری از یک صرافی مورد اطمینان است.

کدام ارز قابلیت پیگیری دارد؟

صرافی قابل اطمینان!

نقش صرافی ها در معاملات ارزی و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار کلیدی و اساسی است. درواقع آنها هستند که به سرمایه‌گذاران نوپا اطلاعات مثبت و مناسبی می‌دهند و آنها را برای خرید ارز دیجیتال، نحوه خرید و فروش، نحوه سرمایه‌گذاری، بهترین ارز دیجیتال ارزان، بهترین زمان برای خرید و فروش و غیره آشنا می‌کنند.

به همین دلیل اگر جزو کسانی هستید که تجربه زیادی در انجام معاملات ارزی و پیگیری تراکنش‌های خود ندارید، بهره‌گیری از کمک‌های صرافی ها و مشاوران آنها، بهترین راهکار است.

چگونگی ردیابی تراکنش ارزهای دیجیتال

برای ردیابی تراکنش‌های انجام شده در فناوری بلاک‌چین راهکارهای مختلف و ساده‌ایی وجود دارد. در ابتدایی‌ترین قدم شما باید به یکی از اکسپلورهای بلاک‌چین مراجعه کنید، پس از آن چند گزینه وجود دارد که شما می‌توانید با کلیک روی آن، تراکنش خود را پیگیری کنید:

شناسه هش تراکنش

استفاده از شناسه هش تراکنش ساده‌ترین و اصلی‌ترین شیوه برای اطلاع از تراکنش است. درواقع شناسه هش تراکنش شامل چندین حرف و اعداد مختلف است که برای هر معامله ارزی کاملا متفاوت است و شناسه‌های هیچکدام از معاملات شبیه یکدیگر نیستند.

شما می توانید پیش از انتقال سرمایه به کیف پول خود یا دیگران، این شناسه را در جای دیگری کپی کرده و آن را حفظ کنید، پس از آن در صورت بروز مشکل می‌توانید با سرچ همان شناسه در اکسپلور بلاک‌چین، از وضعیت تراکنش خود مطلع شوید.

آدرس و نشانی ارسال کننده

آدرس و نشانی شخص ارسال کننده یکی از ساده‌ترین راهکار ها است. در این روش شما می توانید با کلیک بر روی آدرسی که از شخص ارسال کننده در سیستم یا پنل وی وجود دارد، میزان سوابق او در تمامی معاملات ارزی را مشاهده کرده و از آخرین معامله یا انتقال سرمایه او مطلع شوید.

آدرس و نشانی دریافت کننده

این روش نیز دقیقا مانند روش قبلی است. در ساده‌ترین راهکار می‌توانید با کلیک بر روی آدرس دریافت کننده، از آخرین تراکنش وی و اینکه آیا ارز مورد نظر در کیف پول او منتقل شده یا خیر مطلع شوید.

آدرس و نشانی دریافت کننده

بررسی وضعیت تایید یا عدم تایید

بررسی وشعیت تایید یا عدم تایید از جمله راهکارهایی است که با کمک دیگر کاربران امکان پذیر است. در این راهکار شما پس از دریافت اطلاعات فرستنده و شناسه هش تراکنش، باید به سراغ وضعیت تایید یا عدم تایید رفته و آن را بررسی کنید. اگر در قسمت موردنظر گذینه تایید وجود داشت، پس بدین معناست که تراکنش شما مورد تایید بلاک‌چین و کاربران قرار گرفته و مشکل عدم انتقال سرمایه یا غیره از کیف پول است.

اما در صورت مشاهده عدم تایید، باید به سراغ گزینه‌های دیگری بروید که اصلی‌ترین عامل عدم انتقال سرمایه را پیدا کنید. البته این احتمال که معامله‌ایی مورد تایید قرار نگیرد بسیار کمتر از سایر موارد است.

نتیجه پیگیری تراکنش!

پیگیری تراکنش از جمله فعالیت‌های امنیتی است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که اعتماد بیشتری به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند، اما به صورت کلی از پیگیری تراکنش ها چند نتیجه حاصل می‌شود:

  • آیا تراکنش با موفقیت انجام شد؟
  • میزان تاییدیه‌های راکنش چقدر است؟
  • چرا تراکنش انجام نشد؟
  • آیا آدرس‌های مقصد تراکنش به درستی وارد شده است؟
  • چرا مبلغ تراکنش از کیف پول مبدأ کم شده ولی به کیف پول مقصد اضافه نشد؟
  • چرا ارز خریداری شده هنوز به کیف پول منتقل نشده؟

کلام پایانی

دارایی و سرمایه‌ها مهم‌ترین چیزهایی هستند که اشخاص در زندگی خود دارند، به همین دلیل آن را در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کرده و پیگیر آن هستند. با استفاده از روش‌های ذکر شده در این مقاله می توانید تمامی تراکنش ها و معامله‌های انجام شده خود را پیگیری کرده و از حفظ و امنیت سرمایه خود مطمئن شوید، پس با استفاده از راهکارها و شیوه‌های درست سرمایه‌گذاری کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]