ریزش قیمت طلا و سکه در بازار ۲۰ تیر | سکه چند شد؟
ریزش قیمت طلا و سکه در بازار ۲۰ تیر | سکه چند شد؟

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ در روند نامتوازنی بازگشایی شد. ارزش طلا با افزایش قیمت لیدری اونس جهانی افزایش یافت و قیمت سکه نیز تغییر چندانی نداشت؛ تنها سکه‌های سنگین در کانال بالاتر قرار گرفتند. حباب سکه نیز در تمامی قطعات به جز ربع سکه، روند صعودی طی کرده است. همچنین قیمت دلار امروز به نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم سقوط کرده است.

قیمت طلا و سکه در امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ در حالت نامتوازن بازار باز شد. قیمت طلا با افزایش لیدری اونس جهانی و قیمت سکه نیز در قطعات امامی و بهار آزادی افزایش یافت. اونس جهانی طلا امروز با افزایش ۹ دلاری و قیمت ۲۳۷۳ دلار ثبت شد.

همچنین قیمت دلار نیز از روز گذشته، در معاملات پشت خطی با کاهش مواجه شده بود و به این ترتیب امروز  با بازگشایی بازار در پایان کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفته است.

قیمت نقره کاهش یافت

قیمت اونس جهانی نقره امروز با ۱۴ سنت افزایش، روی رقم ۳۰ دلار و ۹۶ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۲۲۰ تومان کاهش، گرمی ۵۹ هزار و ۳۸۰ تومان به فروش رسید.

سکه بهار آزادی به کانال ۳۷ میلیونی بازگشت

قیمت سکه امامی امروز با ۲۶۰ هزار تومان افزایش، به کانال ۴۰ میلیونی صعود کرد و با رقم ۴۰ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ۱۱۰ هزار تومانی به کانال ۳۷ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۳۷ میلیون و پنج هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، با رقم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شد و قیمت نیم سکه و سکه گرمی نیز بدون تغییر، به ترتیب با رقم‌های ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ثبت رسیدند.

قیمت طلا  در روند صعودی قرار گرفت

قیمت طلا امروز نیز در روند صعودی بازگشایی و نسبت به روز گذشته افزایشی شده است. هر مثقال طلا با ۸۶ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۴ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۳۵ هزار و ۳۰۷ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۲۲ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات غیر از ربع سکه کاهشی است؛ حباب سکه امامی ۳۴۴ هزار تومان، بهار آزادی ۱۹۴ هزار تومان، نیم ‌سکه ۵۸ هزار تومان، سکه گرمی ۱۱۴ هزار تومان افزایش و حباب ربع سکه نیز ۷۲ هزار تومان کاهش یافت

قیمت دلار در شروع معاملات پنجمین روز هفته با کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد. پیش از این معامله‌گران افت بیشتر قیمت دلار را باعث افزایش تقاضا عنوان کرده بودند؛ حال باید دید در ادامه معاملات روز چهارشنبه بازارساز با افزایش عرضه، تقاضا را مهار می‌کند؟

قیمت دلار در شروع معاملات روز چهارشنبه با کاهش ارزش بازگشایی شد و یک کانال عقب‌نشینی کرد. این اسکناس در لحظه نگارش این گزارش در پله‌های پایانی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

بررسی خبرنگار حکایت از تعادل در عرضه و تقاضا دارد. برخی معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌گویند بازارساز از رکود روزهای ابتدایی محرم استفاده کرده و با ارزپاشی، قیمت دلار را کاهش داده است.

کارشناسان اقتصادی در روزهای گذشته بر این نکته تاکید داشتند که سیاست‌گذار قصد دارد با کمترین نرخ، دلار را به دولت بعدی تحویل دهد و این ریتم نزولی بازار را متاثر از همین تصمیم می‌دانند.

درهم آماده سقوط به کانال ۱۵ هزار تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم امروز با کاهش ۶۰ تومانی به کف کانال ۱۶ هزار تومانی رسید و آماده برگشت به کانال ۱۵ هزار تومانی شد. این اسکناس در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۱۶ هزار و ۵۰ تومانی در حال معامله است. قیمت تتر روز چهارشنبه با کاهش ۹۰۰ تومانی همانند دلار یک کانال عقب‌نشینی کرد و روی رقم ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومانی ایستاد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]