بورس بالاخره سبز شد | تاثیر شفاف سازی ها بر معاملات امروز
بورس بالاخره سبز شد | تاثیر شفاف سازی ها بر معاملات امروز

با توجه به آمار معاملات در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۳، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به سطح ۲,۱۷۷,۴۴۱ واحد رسید. در این روز، شاخص کل بورس نسبت به روز قبل بیش از ۸ هزار واحد افزایش یافت که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام تهران بود.

در روز ۲ مرداد ماه، بازار بورس شاهد رشد خیلی محدودی در شاخص کل و قیمت سهام شد. این افزایش باعث تغییر رنگ نماد بسیاری از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد. کارشناسان همیشه باور دارند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران، باعث افزایش ارزش شرکت‌ها و رونق بازار می‌شود و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های بازاری فراهم کند.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند پارسان، شپنا، شپدیس، فولاد، شبندر، نوری و اخابر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲ مرداد ۱۴۰۳

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد خوبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۲۷۴۸ واحدی به ۶۹۶ هزار و ۳۰۱ واحدی رضایت دهد.

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۱۳۵.۴۵۸.۵۶۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۷,۲۱۰.۵۳۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۱۸۶ میلیارد سهم است.

 

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، آریا، انتخاب، حسینا، شاوان، شگویا و مادیرا هستند.

خبرهای بورسی در ۲ مرداد ۱۴۰۳

در پی نامه انجمن صنفی مبنی بر باطل شدن مصوبه نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع، سازمان بورس و اوراق بهادار از ۹ شرکت پتروشیمی خواستار افشا اطلاعات در جهت شفافیت شد.

 دومین گزارش شفاف سازی پتروشیمی‌ها روی کدال منتشر شد

به دنبال انتشار گزارش شرکت پتروشیمی فن آوران، صبح امروز نیز شرکت پتروشیمی خراسان گزارش شفاف سازی خود را روی سامانه کدال منتشر کرد.

گفتنی است این حکم دیوان عدالت اداری که در تاریخ ۱۲ تیرماه صادر شده؛ در تاریخ ۳۱ تیرماه به پتروشیمی فن آوران و در تاریخ ۱ مردادماه به پتروشیمی خراسان ابلاغ شده است.

 اعلام آخرین جزییات از بازار شمش و برق

علیرضا صادقی، رییس اداره نظارت بر بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال تا ۱۷ تیر ۱۴۰۳، رقمی معادل ۱۱۴ هزار میلیارد ریال نقدینگی (حدود ۱۱ همت) جذب این بازار شد و به طور کلی ارزش معاملات برابر با ۱۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

موجودی شمش طلا در انبار در ابتدای سال جاری ۵.۳ تن بود که این رقم تا پایان خرداد ماه به ۷ تن افزایش یافت.

 از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه تعداد ۱۳صندوق طلا و ۲ صندوق کالای کشاورزی در بورس کالا پذیرش شده‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]