خبر خوش برای وراث سهام عدالت
خبر خوش برای وراث سهام عدالت

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک های منتخب همچنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

مژگان صفری مقدم در گفت و گو با رادیو تهران اعلام کرد که یکی از وراث سهام عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه با آدرس «ddn.csdiran.ir» و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، می‌تواند اطلاعات وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی را دریافت کند.

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان این که همه فرایند فوق و تقسیم دارایی متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می شود، گفت: در ادامه یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می‌تواند به یکی از شعب کارگزاری های منتخب و یا بانک‌های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مراجعه و مدارک لازم را که در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» درج شده، ارائه کند.

صفری مقدم تصریح کرد: کلیه ورثه متوفی سهام عدالت پس از تقسیم دارایی متوفی می‌بایست نسبت به سجامی شدن اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت، به حساب آن‌ها از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، صورت گیرد. در عین حال ورثه پس از سجامی شدن می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه علاوه بر مشاهده پرتفوی سهام عدالت خود، از ارزش روز آن نیز مطلع شوند.

برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که قبلاً و در گذشته به کلافی سردرگم تبدیل شده بود، با پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار روند جدی‌تری به خود گرفت.

استارت برگزاری این مجامع از اسفند سال گذشته زده شد و امسال نیز با جدیت هر چه بیشتردر حال برگزاری است.

 

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۳ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مجامع خود را به صورت الکترونیک و حضوری برگزار کرده‌اند و مجامع ۴ شرکت دیگر نیز قرار است در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

براین اساس، از ابتدای سال جاری تا کنون مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان، استان مرکزی و اصفهان برگزار شده و مجامع شرکت‌های کرمان، خراسان جنوبی و کردستان نیز قرار است در مرداد ماه و چهار محال و بختیاری نیز در شهریور ماه امسال برگزار شود.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فراهم‌کننده زیرساخت برگزاری مجامع به صورت الکترونیک است.

شرایط وام سهام عدالت

عسکری توکلی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه آمل با اشاره به توزیع سود سهام عدالت در سال جاری در دو مرحله گفت: این دو مرحله مانند سنوات گذشته در پایان آذر و پایان اسفند سال جاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.

توکلی بیشترین دستاورد سهام عدالت را به دولت سیزدهم مربوط دانست و گفت: در این دولت از میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ تومان سود برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد داشتیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام از سوی مقام معظم رهبری برای ماندگاری مردم در شرکت‌های سهام‌پذیر به دولت و مدیران سهام عدالت تکلیف می‌کند تا شرایطی برای تسهیلات‌دهی به مردم بیندیشند.

منبع:

مشرق

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]