بلیت پرواز اربعین نیامده تمام شد | تنها راه حل خرید از بازار آزاد است؟
بلیت پرواز اربعین نیامده تمام شد | تنها راه حل خرید از بازار آزاد است؟

در حالی که قرار بود از امروز (شنبه) بلیت‌های پروازهای تهران – نجف با قیمت‌های تعیین‌شده در سایت‌های فروش قرار گیرد، برخی از این سایت‌ها بلیت‌ها را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز اعلام کرده است که بلیت‌ها محدود هستند و به دلیل حجم بالای تقاضا، بلیت‌های موجود به سرعت به فروش می‌رسند.

بر اساس اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، قرار بود از امروز (شنبه) بلیت پروازهای تهران به نجف با قیمت‌های مصوب در وب‌سایت‌های فروش بارگذاری شود.

طبق دستورالعمل فروش پروازهای اربعین، قیمت بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر شش میلیون تومان تعیین شده است. همچنین، قیمت کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به جز استان‌های ذکر شده) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان خواهد بود.

اما آن چیزی که امروز در برخی از سایت‌ها مشاهده شده است فروش بلیت تهران_‌نجف با قیمت‌های بیش از نرخ مصوب است. این یعنی نه تنها نرخ مصوب  برای پروازهای عتبات بنابر دستورالعمل‌ها رعایت نشده است بلکه حتی قیمت این پروازها به بیش از هفت میلیون تومان به صورت یکطرفه رسیده است.

در این راستا مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این موضوع را تخلف و گرانفروشی برخی از سایت‌ها عنوان کرد و گفت: گرانفروشی‌ها را به شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای مربوطه ارجاع دادیم و قطعا با سایت‌های مختلف برخورد خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت  تهران – نجف را پنج تومان اعلام کرده‌اند و هر سایتی گران‌تر بفروشد تخلف است.

وی در ادامه گفت: در این هفته شرکت‌ها پروازهایشان را به تدریج در روی سایت بارگذاری می کنند.

به گفته وی، شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و ایرتور امروز فروش بلیت پروازهای اربعین را شروع کردند. همچنین عرضه بلیت محدود است و به‌دلیل حجم تقاضا، بلیت‌های عرضه شده به سرعت فروش رفت.

عرضه نزدیک به ۴۰۰ هزار صندلی پرواز برای اربعین

اسعدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۳۷۸ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت در ایام اربعین ارائه شد که از این تعداد، ۲۲۹ هزار صندلی به فروش رفت و مابقی به صورت یک سر خالی باقی ماند.

وی افزود: امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار صندلی برای این منظور در نظر گرفته شده است و با توجه به محدودیت‌های موجود، انتظار نمی‌رود که شرکت‌ها بتوانند به تمامی تقاضاها پاسخ دهند؛ بنابراین زائران باید سفر به عراق را از سایر مسیرهای ریلی و زمینی برنامه‌ریزی کنند.

این مقام صنفی همچنین تأکید کرد: نکته مهم این است که زائران اربعین نباید بیشتر از قیمت‌های تعیین شده برای بلیت‌ها پرداخت کنند و در صورت مواجهه با درخواست‌های بالاتر، باید موارد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند.

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]