قیمت طلا و سکه در ۱۶ مرداد اعلام شد + جدول
قیمت طلا و سکه در ۱۶ مرداد اعلام شد + جدول

قیمت‌های مختلف سکه و طلا امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات جزئی مواجه شد.

امروز، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید، در حالی که سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا و سکه
قیمت (ریال)

هر انس طلا
۲,۴۱۰.۲۷

هر گرم طلای ۱۸ عیار
۳۵,۵۴۹,۰۰۰

سکه طرح جدید
۴۲۹,۰۰۰,۰۰۰

سکه طرح قدیم
۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه
۲۳۴,۵۰۰,۰۰۰

ربع سکه
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰

یک گرمی
۷۳,۰۰۰,۰۰۰

پیش بینی قیمت طلا

 بازار طلا و سکه امروز در حالی به استقبال معامله گران خواهد رفت که در روز دوشنبه تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی با کاهش قیمت‌ها مواجه شد؛ روندی که به عقیده فعالان بازار ناشی از کاهش نقدینگی در بازار، تأثیرات نزولی قیمت درهم امارات،‌ رکود بازارهای جهانی و گپ منفی در آغاز معاملات بود.

قیمت سکه امامی که در ابتدای معاملات در سطح ۴۳ میلیون تومان قرار داشت؛ در ادامه روز با کاهش مواجه شد و به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت و در نهایت به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. این کاهش در حالی رخ داد که ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی نیز افت شدیدی داشت. قیمت اونس طلا که با ۲۴۵۵ دلار آغاز به کار کرده بود، به سرعت کاهش یافت و به ۲۳۷۵ دلار رسید. البته اونس طلا در نیمه دوم معاملات روز دوشنبه به محدوده ۲۴۰۰ دلار بازگشت و کاهش قیمت را جبران کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، علت بازگشت اونس طلا به بالای ۲۴۰۰ دلار، کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس بود. قیمت طلای آبشده نیز در این روز کاهشی بود و این فلز گرانبها با ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات با دو پله کاهش به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار ارز هم قیمت دلار نیز دستخوش تغییراتی شد و اسکناس آمریکایی که در آغاز معاملات در سطح ۶۰ هزار و ۵۰ تومان قرار داشت؛ در ادامه با کاهش به کانال ۵۹ هزار تومان وارد شد و در پله‌های هفتم و هشتم این کانال نوسان داد. این کاهش قیمت دلار ناشی از افت نرخ درهم امارات و فشارهای ناشی از وضعیت بلوکه در بازار بود.

منبع:

بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]