بیانیه جدید کانون سرمایه‌گذاری و کارگزاران درباره بورس
بیانیه جدید کانون سرمایه‌گذاری و کارگزاران درباره بورس

فعالان بازار سرمایه از سازمان بورس، نهادهای مالی و وزارت اقتصاد به دلیل عدم حضور در نمایشگاه صنعت مالی امسال انتقاد کردند. کانون سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرده و خواستار برگزاری این رویداد به صورت دوسالانه شده‌اند.

سازمان بورس در حدود ماه خرداد اعلام کرد که در نمایشگاه امسال شرکت نخواهد کرد و تمرکز خود را بر روی نمایشگاه آبان‌ماه در جزیره کیش معطوف خواهد کرد.

همچنین وزیر اقتصاد جدید معرفی و تایید نشده است تا در نمایشگاه پاسخگو باشد و اهالی بازار سرمایه مراسم چهار سالگی بحران بازار بورس را با شعار و نصب بنرهای مختلف برگزار کردند. بازار همچنان در انتظار پیشنهاد کابینه جدید است.

در سامانه کدال نیز نماد غکورش از انتشار اوراق مرابحه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای تامین سرمایه در گردش خود خبر داده است‌.

مراسم افتتاحیه با عدم حضور رئیس سازمان بورس

در هفته‌های اخیر، شاخص بورس تهران با روندی نزولی مواجه بوده و بسیاری از فعالان بازار نسبت به وضعیت آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. افتتاحیه نمایشگاه به طرز قابل توجهی خلوت‌ تر از همیشه به نظر می‌رسید. نبود تعداد زیادی از کارگزاری‌ ها در این رویداد مشهود بود و حتی مسئولان فعلی سازمان نیز در نمایشگاه حضور نداشتند. همچنین، برخی افراد با بنرهای اعتراضی در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

شمس‌الدین حسینی، وزیر پیشین اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به غیبت مجید عشقی و سازمان بورس در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران به عنوان بزرگترین رویداد بین‌المللی در حوزه صنعت مالی کشور در دو دهه اخیر، واکنش نشان داد. 

توضیحات عبده تبریزی درباره حواشی مربوط به افتتاحیه نمایشگاه مالی

حسین عبده تبریزی یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهوری گفت: جمعه ۱۹ مرداد اولین روز برگزاری نمایشگاه صنعت مالی در محل دائمی نمایشگاه‌ها بود. متاسفانه مدیران سازمان بورس، وزیر محترم و سایرین به مراسم نیامدند. در مراسم افتتاحیه، آن قدر بی‌کسی بود که من سخنران افتتاحیه شدم. البته آقای شمس‌الدین حسینی نیز بعدا رسیدند. دسته‌ای از افراد علیه مدیریت سازمان بنرهای مختلف تهیه کرده بودند، و وقتی از سالن افتتاحیه خارج شدم، چند نفری پیش من آمدند که به دلیل بنرها و اعتراض‌هایی که کرده بودند، دو نفر دستگیر شده‌اند، و از من امداد طلبییدند. با مراجعه‌‌ی من به پلیس روشن شد که قصد دستگیری نیست، و با آنها حرف می‌زنند که جلسه را به هم نریزند. به سالن نمایشگاه رفتم و عده‌ زیادی اطراف ساعت ۱۰ و ۳۰ آنجا گرد آمده بودند و شکایت‌ها داشتند، و به ویژه از مدیریت بازار شکوه داشتند، و این که چرا من به آقای پزشکیان نمی‌گویم وی می‌باید بلافاصله عزل شود. صحبت‌ها تا ۱۲:۴۰ ادامه یافت، و توانستم عده‌ی خوبی را قانع کنم که تا استقرار دولت صبر کنند و تلاش کردم که بپرسم سایر مشکلات چیست. با خود فکر می‌کردم که کار درستی انجام می‌دهم، چرا که حداقل باید فرق دولت پزشکیان با دولت‌های قبل این باشد که سختی حرف مردم را  تحمل کنند و اجازه دهند مردم حرف دل خود را بزنند و شکایت‌های    خود را مطرح کنند. این حداقلی است که دولت پزشکیان را از بقیه جدا می‌کند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۳ نشستی از کارشناسان تشکیل شده بود، تا جای نیامدن  افراد قبلی را پر کنند. جلسه بسیار خوب پیش رفت، و حدود ۲۰۰ نفری که جمع شده بودند، دردهای خود را بازگو کردند. از این که رئیس جمهور هیچ توجهی به بورس ندارند گله‌مند بودند. اما شکایت‌های عمده دوباره روی مدیریت بورس متمرکز شد. حدود ساعت ۱۴ حدود چند نفری از معترضان سالن افتتاحیه با سروصدای فراوان آمدند و دائما علیه مدیریت بورس شعار می‌دانند، و دم گرفته بودند. طبعا نظم جلسه را به هم زدند و در نوبت‌هایی که برای صحبت به ایشان دادم نیز غیر از تغییر مدیریت، حرف دیگری نداشتند. به هر حال، با تجمیع این نفرات با ۲۰۰ نفری که مستمع نشست بودند، استدلال‌های بنده برای شکیبایی تا زمان تشکیل کابینه، فایده نبخشید. حدود ۵ نفر از جمع با اعتراض نظم جلسه را بر هم زدند، و یک نفر آنها با متهم کردن بنده به طرفداری از مدیریت، بی‌حرمتی را به حد اعلا رساند؛ و این لحظه‌ای بود که برای حفظ نظم و پاسخ به توهین وی، ناچار فریاد زدم که احتمالآ بریده‌ی فیلم آن از ایران اینترنشنال را در اینستا دیده‌اید. بعد از آن، جلسه ادامه یافت و تا ساعت ۱۵:۱۵ با نوعی نظم پیش رفتیم، و نشست را به پایان رساندیم. 

منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]