جزئیات مهم درباره حراج جدید شمش طلا | چند کیلو شمش معامله شد؟
جزئیات مهم درباره حراج جدید شمش طلا | چند کیلو شمش معامله شد؟

چهل و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان برای هر قطعه شمش طلا، تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۷ مرداد ماه در چهل و چهارمین حراج این مرکز شرکت نمایند.

 چهل و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، طی ۴۳ حراج شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران، ۸۱۷۳ کیلوگرم شمش به ارزش بیش از  ۳۵,۷ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

معامله ۲۰۶ کیلوگرم شمش طلا طی حراج چهل و سوم مرکز مبادله

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در چهل و سومین جلسه حراج شمش طلا که ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۲۰۶ کیلوگرم شمش طلا استاندارد معامله شده است.

او افزود: از مجموع ۲۳۰ کیلوگرم شمش طلا عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلا این مرکز، ۲۰۶ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلا استاندارد معامله شد.

در نهایت بالسینی گفت: طی ۷ ماه برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، ۴۳ جلسه حراج برگزار شده است.

پیش بینی درباره قیمت طلا

طی یک هفته اخیر، قیمت اونس جهانی طلا با افزایش ۲.۹ درصدی از محدوده ۲ هزار و ۳۸۳ دلار به ۲ هزار و ۴۵۸ دلار رسیده است و در محدوده پر ریسک تری قرار دارد که در خرید ها و معاملات لوریج دار باید احتیاط کرد. طلای ۱۸ عیار زینتی با کاهش ۲.۶ درصدی از محدوده ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان به ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسیده است و بنظر میرسد جای بیشتری برای اصلاح وجود دارد. تمام سکه با کاهش ۴ درصدی از محدوده ۴۳ میلیون تومان به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است و به دنبال آن، نیم سکه با کاهش ۴.۲ درصدی در محدوده ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۶.۸ درصدی در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار دارد.

طبق آخرین بررسی ها، ارزش ذاتی طلا ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان، طلا ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان، تمام سکه ۳۴ میلیون و ۷۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و تومان و ربع سکه ۸ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان میباشد. با توجه به مقایسه حباب انواع طلا، پی میبریم که بیشترین حباب را به ترتیب ربع سکه به میزان ۴۱ درصد، نیم سکه ۲۴ درصد و تمام سکه ۸ درصد دارد و این حباب ها با رسیدن قیمت به محدوده اشباع شده و سقف های مهم، ریسک های بیشتری را برای خریداران به وجود می آورند.

منبع:

برنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]