پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | طلای آب شده چند می شود؟
پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | طلای آب شده چند می شود؟

معامله‌گران بر این باورند که تعطیلی‌های این هفته ممکن است روند معاملات را مختل کرده و در پشت‌صحنه، قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

دومین روز هفته برای بازار طلا و ارز با حرکت به سمت سطوح مقاومتی آغاز شد و قیمت‌ها در حالی روند صعودی را در پیش گرفتند که دو سیگنال متضاد به بازار ارسال شد. سیگنال اول کاهشی بود که باعث شد قیمت سکه حواله کانال ۴۴ میلیون را از دست بدهد. در مقابل، سیگنال دوم افزایشی بود که موجب افزایش قیمت طلای آبشده شد. پس از دریافت این دو سیگنال متناقض، بازار طلا و سکه با رشد ارزش طلای آبشده همراه شد و کاهش قیمت سکه حواله را نادیده گرفت. در نتیجه، قیمت سکه در روز یکشنبه به سمت میانه کانال ۴۳ میلیون افزایش یافت و قیمت طلای آبشده نیز نزدیک مرز مقاومت خود در پله هشتم کانال ۱۵ میلیون قرار گرفت. این رشد در بازار طلا و سکه در حالی اتفاق افتاد که بازار ارز تغییرات چندانی نداشت و تا کنون در عبور از سطوح مقاومتی ناکام مانده است.

به عقیده تحلیلگران رشد بازار طلا و سکه در این هفته ناشی از دو عامل مهم است. از منظر معامله‌گران بازار طلا و سکه به دلیل کم بودن جنس نقدی (طلا) در بازار به سمت صعود پیش رفته است. اما معامله‌گران دلیل دوم را به تعطیلات سریالی هفته جاری مرتبط می دادند و معتقدند بازار در پی تعدد تعطیلات قیمت طلا و سکه را به سمت افزایش هدایت خواهد کرد تا ریسک صعود را از قبل در قیمت منعکس کند؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در هرات امروز را در ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا میانه کانال ۵۹ هزار تومان بالا رفت و سپس در ۵۹ هزار ۵۰۰ تومان معامله شد. معامله‌گران فنی محدوده مقاومتی ۵۹ هزار و ۶۳۰ تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان را برای دلار هرات مهم می‌دانند و معتقدند پیش شرط صعود قوی اسکناس آمریکایی، عبور از ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود. همچنین به عقیده این گروه سطح حمایتی امروز دلار ۵۹ هزار تومان و کف قوی آن ۵۸ و ۵۰۰ تومان است.

قیمت دلار در تهران نیز پس از آن که در معاملات پشت خطی تا ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفته بود، امروز را با گپ منفی ۲۵۰ تومانی شروع کرد. قیمت دلار تهران در نیمه دوم معاملات همچون هرات افزایشی شد و تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت و در نهایت ۵۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

به عقیده تحلیلگران مرز حمایتی ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار تهران مهم است و در صورت عبور از این مرز، دلار در تهران تا ۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان عقب‌نشینی خواهد کرد. همچنین مرز مقاومتی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار مهم است و در صورتی که این مرز شکسته شود و اسکناس آمریکایی بالای این عدد تثبیت ساعتی دهد، مرزهای بالاتر در دسترس خواهد بود. به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت درهم امارات هم با گپ منفی ۵۰ تومانی، در ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان معاملات روزانه را آغاز کرد و با روندی صعودی تا ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان پیش‌روی کرد و در نهایت در ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان به کار خود پایان داد.

امروز در بازار رسمی هم قیمت دلار مبادله‌ای و یورو مبادله‌ای هم مسیر شدند و افزایش یافتند. قیمت دلار نیما هم از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت ۵۵ تومانی، ۴۹۲۹۰ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با افزایش ۵۱ تومانی، ۴۵۵۱۲ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش، ۵۴۴۷۹ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با افزایش، به ۵۰۳۰۳ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۲۱ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۳۹۲ تومان قیمت خورد.

بازار رمزارزها هم امروز نوسانی دنبال شد و معامله گران شاهد کاهش بیت کوین و افزایش قیمت تتر بودند و قیمت بیت‌کوین که در ابتدای روز ۵۸ هزار و ۹۱۵ دلار معامله شد، با کاهش تا ۵۸ هزار و ۳۸۶ دلار پایین آمد و مسیر افزایش قیمت تتر به کانال ۶۰ هزار تومان را هموار کرد. قیمت تتر که با صعود به ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ هنوز هم بالاتر از دلار در حال معامله است، این در حالیست که طی یک هفته گذشته تتر نتوانسته در کانال ۶۰ تثبیت دهد و پشت این مرز مهم نوسان داده است.

امروز بازار طلا و سکه هم شاهد رشد قیمت‌ها بود و طلای آبشده در ۱۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان روز معاملاتی خود را آغاز کرد و با طی کردن روند صعودی تا ۱۵ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بالا رفت. قیمت اونس طلا نیز با تعطیلی آخر هفته بازار جهانی، کماکان در ۲۵۰۳ دلار معامله در حال معامله است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز با افزایشی که تجربه کرد، به سه میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی هم امروز کار خود را در ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان آغاز کرد و این فلز گرانبهای داخلی با صعود تا میانه کانال پیش رفت و در ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه هم امروز با افزایش به ترتیب تا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صعود کردند و سپس با کمی عقب‌نشینی به ترتیب ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شدند.

تحلیلگران شرط صعود طلای آبشده را شکستن و تثبیت بالای مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان می‌دانند که در این صورت مرز مقاومت بعدی ۱۵ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، مرز مقاومت ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است که در صورت عبور از این مرز و تثبیت بالای آن، قیمت سکه امامی توانایی صعود تا کانال ۴۵ میلیون را دارد. همچنین آن‌ها با اشاره به مرز حمایتی ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بر این باورند که قیمت سکه امامی با ریزش تا زیر این مرز، قادر به کاهش تا ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به عقیده معامله‌گران تعطیلی‌های این هفته می‌تواند مسیر معاملات را برهم زند و در پشت‌خط مسیر قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند. همچنین امروز در حالی که انتظار می‌رفت بازار طلا و سکه در هفته جاری تعطیل باشد، خبری در بین معامله‌گران دست به دست شد که صنف طلا و جواهر روز سه شنبه را تعطیل نکرده است.

خبر بررسی مقدمات پیوستن به FATF در شورای معاونین وزارت اقتصاد دیگر خبر مهمی بود که امروز مورد توجه قرار گرفت. براساس خبر منتشر شده «نخستین جلسه شورای معاونین وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت چهاردهم» به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد و در آن مقدمات و ضرورت‌های پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (fatf)، مسائل گمرکی و آماری مربوط به واردات مواد اولیه و ثبت سفارشات مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]