واکنش تند نماینده مجلس به واریز وام برای کارمندان
واکنش تند نماینده مجلس به واریز وام برای کارمندان

مصطفی طاهری گفت: حدود ۱۰۰ همت میزان تسهیلاتی است که اکنون در اختیار کارمندان بانک‌ها قرار دارد که هنوز تسویه نشده است به این معنا که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات در اختیار کارمندان بانک است که این تسهیلات را به مرور به صورت اقساط پرداخت می‌کنند به این عدد باید تسهیلاتی که روز به روز پرداخت می‌شود نیز افزود، پرداخت تسهیلات باید براساس منطق و استدلال درست انجام شود، صرف اینکه کارمند بانک یا سازمان یا شرکت خاصی زحمت می‌کشد، دلیل مناسبی نیست که از این مزیت تبعیض آمیز در این حد بهره‌مند شوند.

مصطفی طاهری با انتقاد از حجم بالای وام‌های پرداختی به مدیران و کارمندان بانک‌ها اظهار داشت: برخی از استدلال‌ها برای اعطای وام قابل قبول نیست. به عنوان مثال، آیا می‌توان گفت که چون کارمند بانک در این نهاد مشغول به کار است، هر ساله می‌تواند به طور مکرر وام دریافت کند؟ در این صورت، کارمند منابع طبیعی نیز که زحمات زیادی را متحمل می‌شود، می‌تواند ادعا کند که هر سال باید یک قطعه زمین به او تعلق گیرد.

وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص میزان تسهیلات دریافتی توسط مدیران و کارمندان بانک‌ها، گفت: بسیاری از کارمندان و کارگران با توجه به اقتضائات شغلی ساعت ۶ صبح در محل کار خود حاضر می‌شوند حتی ممکن است زودتر در محل خدمت خود حاضر شوند ، آیا در این شرایط باید گفته شود، کارمند یا کارگر مذکور نیز از امکانات این اداره به صورت ویژه استفاده کند؟ و این امکانات در اختیار مردم قرار نگیرد، این جمله درست نیست، کارمندان بانک بابت حضور در محل کار خود راس ساعت ۶ صبح حقوق خود را دریافت می‌کنند، همان گونه که سایر کارمندان دیگر نیز ساعت ۶ سرکار خود حاضر می‌شوند و حقوق خود را بابت این موضوع دریافت می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا در این شرایط به طور مثال باید گفت که کارمند منابع طبیعی چون متحمل زحمت بسیار می‌شود، هر سال یک قطعه زمین دریافت کند؟ ادامه داد: بنابراین این قبیل استدلال صحیح نیست، منظور ما این نیست که نسبت به کارمندان بانک سختگیری شود اما اعداد و ارقامی که درباره تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک بیان می‌شود، نیز پذیرفتنی نیست چرا که بسیاری از مردم جامعه برای دریافت یک وام خرد با کلی زحمت روبرو هستند و حتی به دلیل نداشتن ضامن کارمند رسمی موفق به دریافت وام نمی شوند.

وام-بانکی

بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات در اختیار کارمندان بانک است

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ همت میزان تسهیلاتی است که اکنون در اختیار کارمندان بانک‌ها قرار دارد که هنوز تسویه نشده است به این معنا که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ همت تسهیلات در اختیار کارمندان بانک است که این تسهیلات را به مرور به صورت اقساط پرداخت می‌کنند به این عدد باید تسهیلاتی که روز به روز پرداخت می‌شود نیز افزود، پرداخت تسهیلات باید براساس منطق و استدلال درست انجام شود، صرف اینکه کارمند بانک یا سازمان یا شرکت خاصی زحمت می‌کشد، دلیل مناسبی نیست که از این مزیت تبعیض آمیز در این حد بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: ضمن اینکه از زحمات کارمندان بانک‌ها قدردانی می کنم اما این تبعیض در پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست، نهایتا شاید می‌توان در یک حد معقول اغماض کرد اما این اعداد که منتشر شده در این شرایط اقتصادی جامعه پذیرفتنی نیست.


منبع:

خبر آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]