تلاش های صرافی FTX برای پرداخت بدهی / فروش میلیون ها دلار رمزارز
تلاش های صرافی FTX برای پرداخت بدهی / فروش میلیون ها دلار رمزارز

بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield)، کیف پول‌های مرتبط با این دو سازمان، از ابتدای ماه فوریه تاکنون، حداقل ۷ میلیون دلار را به صرافی‌ها انتقال داده‌اند.

کیف‌پول‌های مرتبط با صرافی منحل‌شده FTX و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، از ژانویه ۲۰۲۴ بیش از ۳۸.۸ میلیون دلار دارایی را به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل کرده‌اند.

بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield)، کیف پول‌های مرتبط با این دو سازمان، از ابتدای ماه فوریه تاکنون، حداقل ۷ میلیون دلار را به صرافی‌ها انتقال داده‌اند. دارایی‌های انتقال یافته شامل اتریوم (ETH)، تن کوین (TON)، فانتوم (FTM) و غیره، بوده است. این انتقا‌ل‌ها به صرافی‌های کوین‌بیس، فالکون ایکس (FalconX)، وینترمیوت (Wintermute) و بایننس انجام شده است.

این انتقال وجوه در راستای تلاش‌ها برای بازپرداخت بدهی مشتریان صرافی ورشکسته FTX صورت می‌گیرد. در ۳۱ ژانویه، این صرافی در یک جلسه دادگاه اعلام کرد که برنامه‌ بازسازی آن‌ها شامل راه‌اندازی مجدد صرافی نیست، بلکه بر بازپرداخت کامل وجوه مشتریان تمرکز دارد. در این میان، اندی دیتدریک (Andy Dietderich)، وکیل FTX، بیان داشت که بازپرداخت کامل وجوه هدف نهایی ما است، و هیچ تضمینی برای انجام آن به صورت کامل وجود ندارد.

پس از جلسه دادگاه، انتقاداتی به طرح تجدید ساختار این صرافی وارد شد و اعضای جامعه اشاره کردند که این طرح بیشتر به سود تیم حقوقی است. در ۴ فوریه، جان رید استارک (John Reed Stark)، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در انتقاد از این طرح، آن را سرقت راهزنان از راهزنان نامید.

صرافی FTX چیست؟

از سال گذشته تا کنون، صرافی FTX توانست محبوبیت بسیاری را کسب کند. ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTT) توکن اصلی صرافی FTX است. پلتفرم معاملاتی FTX یک صرافی بین‌المللی مشتقات ارزهای دیجیتال بود که توکن‌های اهرمی، معاملات OTC و فیوچرز را ارائه می‌کرد و قصد داشت به برترین صرافی مشتقات کریپتو (Derivative Crypto Echanges) در دنیای بلاک‌چین تبدیل شود.

    اینکه از فعل گذشته استفاده می‌کنیم به این دلیل است که این صرافی در نوامبر ۲۰۲۲ (همین چند روز پیش) به بحران نقدینگی دچار شد و مجبور شد بخش عملیاتی خود را به صرافی بایننس واگذار کند. اگر می‌خواهید بدانید اف تی ایکس تا الان چطور کار می‌کرد، سطور پایین را بخوانید.

ارز FTT که اغلب به عنوان «ستون فقرات» صرافی FTX توصیف می‌شود، مزایای بسیاری را برای دارندگان آن فراهم می‌کند. اصطلاحات «توکن FTX» و « رمز ارز FTT» گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. با در اختیار داشتن ارز دیجیتال FTX token، می‌توانید کارمزدهای معاملاتی کمتری پرداخت کرده و به مزایای زیادی در صرافی FTX دسترسی پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از رمز ارز FTX token به عنوان وثیقه برای معاملات آتی استفاده کنید.

در سالی که گذشت، افراد بیشتری شروع به توجه به FTX کردند، زیرا ارزش آن در مدت زمان کوتاهی افزایش یافت. توکن FTX از کمتر از ۴ دلار در دسامبر ۲۰۲۰، به حدود ۸۵ دلار در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ رسید.

صرافی FTX یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که به صورت تخصصی در ارائه مشتقات و معاملات اهرمی فعالیت دارد. این صرافی توسط گروهی از معامله‌گران موفق کریپتو در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و هدف آن ارائه گزینه‌های معاملاتی بیشتر و امنیت بالاتر برای معامله‌گران است.

در این صرافی که دفتر مرکزی آن در باهاما قرار دارد، از سال ۲۰۲۱، بیش از یک میلیون کاربر ثبت نام کرده‌اند و حجم معاملات روزانه آن میلیاردها دلار است. تخصص این پلتفرم در بازارهای آتی کریپتو است، جایی که معامله‌گران می‌توانند قراردادی را ایجاد کنند و شرط کنند که مقدار مشخصی از دارایی را در زمان معینی در آینده بخرند یا بفروشند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]