بررسی قرار داد تهران -چین درجلسه هم اندیشی شورای شهر تهران
بررسی قرار داد تهران -چین درجلسه هم اندیشی شورای شهر تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام اسناد، مدارک و جزئیات محرمانه و غیرمحرمانه قرارداد حمل و نقلی شهرداری تهران با چین در جلسه هم‌اندیشی به اعضا ارائه شد.

 علیرضا نادعلی با بیان اینکه هر عضو به عنوان نماینده شورا این حق را دارد که پرسش‌هایی را درباره قرارداد چین مطرح و نظرات خود را اعلام کند،گفت: جلسه هم‌اندیشی به دعوت رئیس شورا برای بررسی قرارداد چین پیش از ایام تعطیلات شورا برگزار شد.

او ادامه داد: هم نمایندگانی از مجموعه بانک شهر و شرکت‌های وابسته و هم معاونت حمل و نقل با مجموعه‌های زیرنظر خود در این جلسه حضور داشتند و اسناد، مدارک و جزئیات محرمانه و غیرمحرمانه را به اعضای شورا ارائه کردند.

نادعلی با بیان اینکه در آن جلسه برخی اعضا دعوت رئیس شورا را اجابت نکردند و حضور نداشتند، گفت: ما دنبال نمود بخشیدن و نشان دادن عملکرد شهردار نیستیم بلکه می‌خواهیم کاهش مشکلات تردد شهروندان و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را به ثمر برسانیم.

وی درخصوص تذکر یکی از اعضا مبنی بر عدم پاسخ هیئت تطبیق فرمانداری به شورا در رابطه با مصوبه قرارداد شهرداری با چین هم یادآور شد: رئیس شورا مباحث را با فرمانداری دنبال می‌کند و اگر مباحث فنی وجود داشته باشد، رفع می‌شود.

روز گذشته نیز احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران درخصوص اجرای مصوبه شورا در رابطه با اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انعقاد معاملات و سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل و نقل شهری، گفت: این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات بلامانع است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هیئت تطبیق فرمانداری پیرامون مصوبات شورای شهر تهران که با حضور مهدی چمران رییس شورا در فرمانداری تهران برگزار شد، اعلام کرد: مصوبه مذکور پس از وصول اولیه با توجه به بررسی های انجام شده نیاز به تکمیل مدارک داشت که مستندات مورد تاکید هیات توسط شورای اسلامی شهر تهران به دبیرخانه هیات تطبیق واصل شد و طی چندین جلسه کارشناسی توسط متخصصین مربوطه مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

قیومی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، موضوع در هیات تطبیق با حضور نماینده دادگستری کل استان و نمایندگان شورا طرح و پس از جمع‌بندی نکات مطرح شده با تاکید بر رعایت تمامی مقررات فرادستی و تشریفات قانونی، اجرای مصوبه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل و نقلی شهر تهران، بلامانع اعلام شد.

وی همچنین تصریح کرد: طبق قانون مصوبه باید تاییدیه هیئت وزیران و وزارت کشور را دریافت کند که البته شهرداری اعلام کرده که این تاییدیه دریافت شده و حتی اگر هنوز هم دریافت نکرده باشد، می‌تواند این اقدام را انجام دهد و مشکلی از این بابت ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]