بازار مسکن در ۳ منطقه پرمعامله تهران در ۵ سال گذشته
بازار مسکن در ۳ منطقه پرمعامله تهران در ۵ سال گذشته

اکوایران: معاملات ملکی در مناطق (۲، ۵ و ۱۰) تهران، در خرداد سال جاری نسبت به خرداد سال ۱۳۹۹ به ترتیب با کاهش ۶۹ درصد، ۶۸ درصد و ۵۴ درصد همراه بوده است.

به گزارش اکوایران،  مناطق ۲ ، ۵ و ۱۰ تهران جزء پرمعامله‌ترین مناطق تهران هستند  هرچند با رکود فعلی حاکم بر بازار ملک، از تب‌وتاب معاملات این مناطق کاسته شده است.

 داده‌های بانک مرکزی از ۳ منطقه پر معامله(منطقه ۲، ۵ و ۱۰) در پایتخت نشان می‌دهد که در خردادماه سال جاری به ترتیب، ۳۲۷ درصد، ۳۶۹ درصد و ۴۳۳ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش قیمت داشته است.

همچنین تعداد معاملات صورت گرفته در خرداد سال جاری(۱۴۰۳) نسبت به خرداد سال ۱۳۹۹ در مناطق (۲، ۵ و ۱۰) به ترتیب با کاهش ۶۹ درصد، ۶۸ درصد و ۵۴ درصد همراه بوده است.

در این بین، بیشتری میزان افزایش قیمت به سال ۱۴۰۲ برمی‌گردد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خود(خرداد ۱۴۰۱) و تنها در فاصه زمانی یک سال، قیمت مسکن تقریبا دو برابر شده است؛ در منطقه ۲، ۱۰۳ درصد، در منطقه ۵، ۱۱۲ درصد و در منطقه ۱۰، ۱۲۵ درصد قیمت مسکن افزایش یافته است.

اما کمترین میزان رشد در خرداد سال‌ جاری نسبت به خرداد سال گذشته رخ داده است، در منطقه ۲، ۴ درصد در منطقه ۵، ۶ درصد و در منطقه ۱۰، ۵ درصد شاهد افزایش قیمت هستیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]