البته این موضوع را بنده نمی‌توانم پیش‌بینی بکنم. قاعدتا شرایط به گونه‌ای است که فکر می‌کنم همین مسیر را تا پایان دوره دنبال کنیم تا آقای زاکانی در شهرداری تهران به فعالیت خود ادامه بدهد اما صرفه و صلاح شورای شهر تهران نیز بسیار مهم است. قطعا ما مطالبات و تذکرات اعضای شورای شهر تهران […]

البته این موضوع را بنده نمی‌توانم پیش‌بینی بکنم. قاعدتا شرایط به گونه‌ای است که فکر می‌کنم همین مسیر را تا پایان دوره دنبال کنیم تا آقای زاکانی در شهرداری تهران به فعالیت خود ادامه بدهد اما صرفه و صلاح شورای شهر تهران نیز بسیار مهم است.

قطعا ما مطالبات و تذکرات اعضای شورای شهر تهران به صورت ویژه پیگیری و دنبال می‌کنیم و هر جا ایرادات و اشکالاتی باشد آنها را به شهرداری تهران گوشزد می‌کنیم تا با پاسخ به ابهامات و سوالات، مشکلی پیش نیاید.

او دربخش دیگری از سخنانش درخصوص ایمنی ساختمان ها گفت 

 بلندمرتبه هایی که کنار هم ساخته می شوند، به دلیل دید به یکدیگر و سایه ای که روی هم دارند، از لحاظ قوانین شهرسازی مشکل دارند و باید با فاصله مشخصی ساخته شوند. ایجاد آسمان خراش در شهر هنر نیست زیرا که می تواند برای ساکنین اطراف مشکل ساز باشد. بلندمرتبه سازی ضوابطی دارد که در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب نشده است. ما ضوابط را به این شورا دادیم و گفتند که ما مشخص کنیم که بلندمرتبه ها در چه بخش هایی ساخته شود که هنوز به نتیجه نرسیده است. ساخت ساختمان های بالای ۱۲ طبقه باید مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی را داشته باشد و هفت معاون وزیر در مورد آن نظر می دهند و شهرداری نمی تواند مجوز آنها را صادر کند.

او با تأکید بر اینکه تراموا در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد که چون مصوبه شورا را ندارد، گفت و واردات اقدام کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که تراموا به تصویب نرسد نمی توان به عنوان یک پروژه از آن نام برد. باید طرح به تصویب برسد و بودجه آن تأمین شود تا بتوان طرح را اجرا کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]