شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 154135
  • 07 سپتامبر 2024 - 18:49
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واکاوی اولویت بخش مسکن وزیر راه و شهرسازی

به گزارش اکوایران، ۳ دهک اول جامعه که کم‌درآمدترین گروه‌های جامعه محسوب می‌شوند، حدود ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند؛ جمعیتی که البته فقط در تهران ساکن نیستند و از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوتی برخوردار هستند. به طور کلی برخی از کارشناسان معتقدند، دولت‌ها در شرایط کمیود منابع […]

به گزارش اکوایران، ۳ دهک اول جامعه که کم‌درآمدترین گروه‌های جامعه محسوب می‌شوند، حدود ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند؛ جمعیتی که البته فقط در تهران ساکن نیستند و از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوتی برخوردار هستند.

به طور کلی برخی از کارشناسان معتقدند، دولت‌ها در شرایط کمیود منابع و ناترازی بودجه، باید تامین مسکن برای همین گروه از جامعه را با «حمایت اکثری» و البته «بکارگیری سیاست‌های متنوع تامین مالی» در اولویت قرار دهند، از جمله «تسهیلات یارانه‌ای».

برای دهک‌های میان‌درآمدی جامعه هم معتقدند باید نسخه‌های جداگانه متناسب با شرایط بودجه‌ای کشور در نظر گرفته شود.

به همین بهانه، بر اساس ضریب اهمیت مسکن(اجاره) در هزینه خانوار به تفکیک هر دهک، محاسبه کردیم با فرض اینکه این ۲۶ میلیون جمعیت کم‌درآمد بلافاصله بعد از تامین مسکن از سوی دولت، اجاره‌بها از سبد هزینه آنها حذف شود، چقدر توانایی بازپرداخت اقساط تسهیلات دولتی برای مسکن را دارند.

در بخشی از برنامه متراژ هفته گذشته با چرتکه مرکز آمار این موضوع را بررسی کردیم.

نسخه کامل در سایت اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
این تونل شهری امشب مسدود می شود 07 سپتامبر 2024

این تونل شهری امشب مسدود می شود

هر دو مسیر تونل نیایش و مسیر شمالی تونل شهدای غزه از ساعت ۲۴ امشب تا ۵ صبح روز بعد توسط پلیس راهور بسته می شود.

راهکارخاک گرفته پزشکیان برای حل مشکلات پایتخت 07 سپتامبر 2024

راهکارخاک گرفته پزشکیان برای حل مشکلات پایتخت

اکوایران :‌ رییس جمهور گفت :‌تهران به عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که هیچ راه‌حلی جز انتقال مرکزیت نداریم.

07 سپتامبر 2024

کدام پل‌های پایتخت مقاوم‌سازی شدند؟

وی ادامه داد:‌در حال حاضر ۷ پروژه مقاوم‌سازی انجام شده و پل‌هایی نیز در حال مقاوم‌سازی هستند. بر اساس احکام برنامه ۴ ساله تا سال ۱۴۰۴باید ۱۰ پل مقاوم‌سازی شوند. یکی از پروژه‌های سخت، مهم و استراتژیک که روزهای پایانی خود را طی می‌کند ، مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل رودخانه کن به بزرگراه همت […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.