رشد ۴۷ درصدی قیمت مسکن در تابستان نسبت به پاییز| پلتفرم‌های مسکن افزایش می‌یابند
رشد ۴۷ درصدی قیمت مسکن در تابستان نسبت به پاییز| پلتفرم‌های مسکن افزایش می‌یابند

نوروزی مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن در مرداد امسال نسبت به آذرماه پارسال، ۴۷ درصد رشد داشت گفت: پلتفرم‌های حوزه مسکن افزایش می‌یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: صنعت ملک یکی از بزرگترین و مهم‌ترین صنایع در جهان است که تأثیر بسزایی بر اقتصاد و زندگی افراد دارد. این صنعت شامل فعالیت‌هایی نظیر خرید، فروش، اجاره و مدیریت املاک مسکونی و تجاری است.

در گذشته، فرآیندهای مرتبط با صنعت ملک به طور اساسی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شدند. اما با رشد و پیشرفت فناوری، این صنعت نیز تحت تأثیر قرار گرفته و روش‌های جدیدی برای انجام معاملات و مدیریت املاک ارائه شده است.

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که فناوری در صنعت ملک ایجاد کرده است، استفاده گسترده از اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین است. این پلتفرم‌ها به مشتریان و متخصصان املاک امکان می‌دهند تا به راحتی و با دسترسی آسان به اطلاعات، مشخصات و تصاویر ملک‌ها را مشاهده کرده و معاملات خود را انجام دهند. این امر باعث سهولت و سرعت بیشتر در فرآیند خرید و فروش و اجاره ملک می‌شود و به مشتریان امکان می‌دهد در زمان و مکان مناسب خود به معامله بپردازند.

رشد ۴۷ درصدی قیمت مسکن در تابستان نسبت به پاییز| پلتفرم‌های مسکن افزایش می‌یابد

ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد در برنامه وزارت راه و شهرسازی افزایش تعداد پلتفرم های حوزه مسکن باشد؟ آیا این اقدام می تواند به نفع بخش مسکن باشد؟ گفت: صنعت املاک شامل فعالیت‌هایی نظیر خرید، فروش، اجاره و مدیریت املاک مسکونی و تجاری است. به هر حال فرآیندهای مرتبط با صنعت ملک به طور اساسی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شدند و قطعا با ورود تکنولوژی و فناوری ها و پلتفرم‌ها دسترسی به اطلاعات بسیار آسان تر خواهد شد.

افزایش پلتفرم‌های حوزه مسکن باعث ایجاد رقابت می‌شود بنابراین پلتفرم‌های حوزه مسکن افزایش می‌یابد. پلتفرم‌های دیگری نیز در حوزه مسکن برای رفاه مردم افزوده می‌شود؛ چرا که همانطور که می دانید پلتفرم‌های حوزه مسکن باعث ایجاد رقابت می‌شود

او ادامه داد: افزایش پلتفرم‌های حوزه مسکن باعث ایجاد رقابت می‌شود بنابراین پلتفرم‌های حوزه مسکن افزایش می‌یابد. پلتفرم‌های دیگری نیز در حوزه مسکن برای رفاه مردم افزوده می‌شود؛ چرا که همانطور که می دانید پلتفرم‌های حوزه مسکن باعث ایجاد رقابت می‌شود. اما مهمترین نکته این است که تمامی این سکوها به سامانه ثبت الکترونیکی املاک متصل شوند.

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در ماه های گذشته دچار تغییر و تحول شده است؟ گفت: در مورد پلتفرم های حوزه مسکن اگر بخواهیم تاکیدی داشته باشیم این است که همانگونه که در بحث کارت به کارت بانکی از پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنیم، درباره معاملات املاک نیز بر اساس تبصره ۲ ماده ۳ الزام به ثبت، سکوهای مختلف خصوصی و دولتی و می‌توانند در حوزه به مشارکت بپردازند.

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن در مردادماه نشان می دهد که قیمت مسکن در مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به آذرماه ۱۴۰۲، با رشد ۴۷ درصدی همراه بوده است

نوروزی افزود: جدیدترین گزارش بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن در مردادماه نشان می دهد که قیمت مسکن در مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به آذرماه ۱۴۰۲، با رشد ۴۷ درصدی همراه بوده است. اما معاملات مسکن همچنان روند خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار بانک مرکزی اعلام کرد: بررسی تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران‌ در مرداد امسال‌ تاییدکننده تداوم ثبات نسبی در این ماه است.

متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد نسبت به ماه قبل رشد ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در این ماه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران، ۹ منطقه رشد ماهانه منفی را تجربه کرده اند.

همچنین رشد نقطه به نقطه قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد سال ۱۴۰۳ به ۱۶.۸ درصد رسید که در مقایسه با رشد این مولفه در مقطع زمانی مشابه سال قبل کاهش چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر رشد مولفه مزبور در مرداد نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن معادل ۷۷.۴ درصد بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]