وعده عجیب زاکانی به مردم | قیمت بنزین را نصف می کنم!
وعده عجیب زاکانی به مردم | قیمت بنزین را نصف می کنم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که از این پس، تلاش خواهد کرد تا دست و پای سیاست در حوزه اقتصاد را کاهش داده و وظایف اقتصادی را به کارشناسان متخصص سپرده کند. او نیز اعلام کرد که قصد دارد قیمت بنزین ۳۰۰۰ تومانی را به ۱۵۰۰ تومان کاهش دهد. همچنین، او بر این باور است که شرکت‌های دولتی باید خصوصی شوند و نباید مانند گذشته، اختصاصی شوند. او معتقد است که دست و پای دولت در حوزه اقتصاد بیش از حد بلند شده است و اقتصاد باید بر اساس قوانین خود عمل کند و نیازی به دستورالعمل‌های متعدد ندارد. او همچنین تأیید کرد که اقتصاد ایران به شدت تحت تأثیر سیاست قرار گرفته است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما درآمدهایمان ریالی است اما هزینه کردمان نسبتی با دلار دارد و مناسبات کشور برهم ریخته است فساد اقتصادی موضوع دیگری است که با آن مواجه هستیم عده ای سر چشمه نشسته اند و استفاده می کنند مردم حق دارند اعتراض کنند که چرا برای ما نیست و برای عده ای خاص هست.

علیرضا زاکانی در میزگرد اقتصادی گفت: شرایط کشور شرایطی است که نیاز به تحول دارد تحول در راستای توسعه عدالت و ارتقای کشور. دیشب بیانم این بود در مناظرات که ما ۴ سرفصل را تاکید می کنیم اول آزاد سازی اقتصاد از کمند ارز و دلار و توجه و تقویت ارزش پول ملی. یعنی پول ملی را هم برای قیمت گذاری و هم سرمایه و خرید استفاده کنیم نکته دوم جهش تولید و جلوگیری از خام فروشی بر پایه دانش و علم برای ایجاد ارزش افزوده ویژه در محصولات که اساسا تحریم پذیر نیست. مشارکت سوم نکته سوم است برای ایجاد حاکمیت مردم بر اقتصاد و توجه به خصوصی سازی درست و چالاکی دولت و عبرت گرفتن از مشکلاتی که اتفاق افتاده است نکته چهارم خلق ثروت همراه با توزیع عادلانه ثروت است مردم حاکم و شریک هستند و از این وضعیت سود می برند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمع کردن دست و پای سیاست به معنای دخالت بی‌جا کردن در حوزه اقتصاد و سپردن کار به کاردان را دنبال خواهم کرد. قیمت بنزین ۳۰۰۰ تومانی را به ۱۵۰۰ تومان اصلاح می‌کنم. شرکت‌ های دولتی هم باید خصوصی شوند نه مثل گذشته که اختصاصی شدند. دست و پای دولت در حوزه اقتصاد زیادی بلند شد. اقتصاد با دستورالعمل درست نمی‌شود بلکه باید به قاعده خودش انجام شود. قبول دارم که اقتصاد ایران خیلی سیاست‌زده شده است.

جزئیات این مصاحبه را در ویدئوی منتشر شده مشاهده کنید:

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]