نفت در مسیر سقوط | کاهش قیمت ادامه دار شد
نفت در مسیر سقوط | کاهش قیمت ادامه دار شد

معاملات امروز بازار نفت نشان می دهد که روند کاهش قیمت طلای سیاه ادامه دارد.

بازار نفت در معاملات جهانی امروز، نشان می دهد که روند کاهش قیمت در روز گذشته همچنان ادامه دارد و نفت در سراشیبی سقوط قیمت قرار گرفته است.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه پس از خسارات محدود توفان به تاسیسات نفتی تگزاس که نگرانی‌های بازار از اختلال عرضه را فرونشاند، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز دوشنبه با ۷۹ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۸۳ سنت کاهش، بسته شدند.

توفان گرمسیری بریل با بادهای شدید و باران سنگین، تگزاس را درنوردید. در نتیجه، بنادر نفتی، تعطیل شدند، صدها پرواز لغو شد و بیش از ۲.۷ میلیون خانه و کسب و کار در خاموشی فرو رفتند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی در این باره گفت: قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بخشی از رشد قیمت اخیرش را واگذار کرد زیرا فعالان بازار به پیشرفت احتمالی مذاکرات آتش بس در خاورمیانه چشم دوخته اند و تاثیر توفان بریل بر عرضه نفت هم محدودتر از تصور قبلی بازار بوده است.

اگرچه فعالیت پالایش نفت آهسته شد و بعضی از پایگاه‌های تولید نفت تخلیه شدند اما به نظر رسید توفان بریل تاثیر محدودی بر برخی از پالایشگاه‌های بزرگ در خلیج مکزیکو داشته است.

وارن پاترسون و ایوا مانتی، تحلیلگران شرکت آی ان جی در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: شواهد اولیه از آن حکایت دارد که اکثر زیرساخت انرژی در این توفان آسیبی ندیده است و حرکت قیمت در بازارهای نفت خام و سوخت پالایش شده منعکس کننده نگرانی اندک در خصوص اختلال عرضه بر اثر این توفان است. در نتیجه، نگرانی بازار نسبت به ریسک اختلال عرضه در تگزاس که محل تولید ۴۰ درصد از نفت خام آمریکا است، تخفیف یافت.

بنادر بزرگ ارسال نفت در حومه کورپوس کریستی، گالوستون و هیوستون در آستانه توفان، بسته شدند. کانال کشتی کورپوس کریستی روز دوشنبه بازگشایی شد و پیش بینی می‌شود بندر هیوستون بعدازظهر روز سه شنبه، فعالیت خود را ازسربگیرد. چندین پالایشگاه کلیدی مانند «ماراتون پترولیوم» هم آماده ازسرگیری فعالیت واحدهای پالایش خود می‌شوند.

فعالان بازار همچنین برای دریافت سیگنال‌های بیشتر برای معاملات خود، به تحولات در خاورمیانه چشم دوخته اند. مقامات بلندپایه آمریکایی روز دوشنبه، برای مذاکرات در مصر حضور یافتند اما اختلاف بین دو طرف باقی است و حماس اعلام کرده است تحرکات جدید رژیم صهیونیستی در غزه، توافق احتمالی را تهدید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر انتشار آمار تورم آمریکا هستند و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه، در برابر کنگره آمریکا حاضر شود. سرمایه‌گذاران بر این باورند که داده‌های اخیر بازار کار، احتمال کاهش نرخهای بهره را در سپتامبر به ۸۰ درصد افزایش داده است.

عدم پایبندی برخی از اعضای اوپک پلاس نشان می‌دهد سال‌ها کشمکش این گروه برای کنترل متقلبان، به پایان نرسیده است. همچنین این سیگنال منفی را به بازار ارسال می‌کند که بخشی از کاهش تولید، تنها روی کاغذ است، زیرا تولیدکنندگان متعدد در کاهشی تولید که تحت پیمان اوپک پلاس موافقت کرده بودند، کوتاهی کرده اند.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]