صدور قبض برق  ۵۰ میلیون تومانی
صدور قبض برق  ۵۰ میلیون تومانی

یک مشترک خانگی در محله نیاوران واقع در تهران، قبض برق چندین میلیون تومانی دریافت کرده است.

مصرف برق در کشور روند افزایشی داشته است و در میان بسیاری از مشترکان خانگی الکوی مصرف را رعایت نکرده اند که همین موضوع سبب صدور قبض برق چندین میلیون تومانی برای یک مشترک خانگی شده است.

 یک مشترک خانگی در محله نیاوران تهران با مصرف ۱۶ هزار کیلووات ساعت برق در یک ماه، قبض برق ۵۰ میلیون تومانی دریافت کرد.

اگرچه ۲.۵ درصد مشترکان برق کشور در زمره مشترکان بسیار پرمصرف قرار می گیرند، در بین این افراد هم کسانی هستند که بسیار بدمصرف بوده و ده ها برابر یک مشترک عادی، مصرف برق دارند.

در قبوضی که اخیرا برای مصارف خرداد در تهران توزیع شده، قبض یک مشترک برق در محله نیاوران تهران، به میزان بیش از ۵۰ میلیون تومان صادر شده است.

این مشترک خانگی با مصرف ۱۶ هزار کیلووات ساعتی برق در خردادماه، این قبض نجومی را دریافت کرده که برابر با مصرف یک محله با ۵۳ خانه است.

 استقرار گنبد حرارتی در غرب آسیا و افزایش بسیار زیاد دما در منطقه نسبت به میانگین بلندمدت که بر اساس نظر سازمان جهانی هواشناسی در برخی نقاط تا ۷ درجه سانتی گراد عنوان می‌شود، شرایط ویژه‌ای را برای تمامی کشورهای منطقه در حوزه تأمین برق کافی ایجاد کرده است.

با اینکه برخی کشورهای منطقه همزمان با افزایش شدید دما نسبت به اعلام جدول خاموشی اقدام کردند، در ایران همچنان شبکه سراسری برق پایدار است، اتفاق مهمی که حاصل ماه‌ها برنامه‌ریزی و ساعت‌ها جلسه هماهنگی در صنعت برق کشور است.

میزان تقاضای مصرف برق کشور در بیستم تیرماه سال جاری با شکستن رکورد به رقم بی‌سابقه ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات رسید، تقاضای مصرف برق در روز سه شنبه دوم مرداد ماه نیز به ۷۸ هزار ۱۰۶ مگاوات رسید و در ادامه نیز با استمرار روند صعودی مصرف برق در روز چهارشنبه هفته گذشته عدد ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات را ثبت کرد که به ثبت رکورد جدیدی در حوزه مصرف برق کشور منجر شد.

جدا از برنامه‌ریزی ۱۸۰ اقدام راهبردی توسط وزارت نیرو به منظور عبور موفق از اوج بار سال جاری که ابتدای پاییز سال گذشته اجرایی شد، در روزهای گذشته نیز همزمان با افزایش شدید دما، جلسات متعددی در دستور کار قرار گرفت تا ضمن بهره‌برداری حداکثری از تمامی ظرفیت‌های نیروگاهی، همچنین میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف به گونه‌ای مدیریت شود تا مشکلی در زمینه پایداری شبکه سراسری ایجاد نشود.

بر همین اساس صبح روز شنبه و جمعه هفته گذشته جلسه‌های فوق العاده‌ای با حضور وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق در مرکز دیسپاچینگ ملی و شرکت توانیر برگزار شد و در این جلسه‌ها پس از پیگیری آخرین وضعیت تولید برق در واحدهای نیروگاهی همچنین نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش‌های مختلف مصرفی اقدام شد.

در جلسه روز شنبه و به عنوان نمونه برای روز سه شنبه هفته گذشته، پیش‌بینی رسیدن تقاضای مصرف برق به ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات مطرح شد که در مقام عمل این عدد به ۷۸ هزار و ۱۰۶ رسید و با پیش‌بینی صورت گرفته فاصله اندکی داشت.

وزیر نیرو در جلسه روز شنبه هفته گذشته به صورت موردی وضعیت تولید نیروگاه‌های مختلف کشور را پیگیری کرد و در خصوص برخی واحدهای در حال تعمیر دستورات ویژه برای حل سریع مشکل و افزوده شدن به شبکه را صادر کرد.

منبع:

حیات

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]