قیمت طلا همچنان تحت فشار
قیمت طلا همچنان تحت فشار

اکوایران: بازار طلا از پایین‌ترین سطوح خود فاصله گرفته است، اما همچنان با فشار فروش فنی قوی مواجه است زیرا قادر به حفظ حمایت در سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس نبوده است.

به گزارش اکوایران، بازار طلا همچنان با فشار فروش قوی مواجه است حتی با وجود اینکه تولیدکنندگان آمریکا در ماه گذشته میلادی با فشار قیمتی کمی روبه‌رو بودند.

به نوشته کیتکو، وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه (۲۴ خرداد) اعلام کرد شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه می، ۰/۲ درصد کاهش یافته است؛ آماری که پس از افزایش ۰/۵ درصدی این شاخص در آوریل به دست آمده است. آخرین داده‌های تورمی آمریکا بسیار کمتر از حد انتظار بود و اقتصاددانان پیش‌بینی افزایش ۰/۱ درصدی آن را داشتند.

این گزارش نشان می‌دهد تورم کلی عمده‌فروشی در ۱۲ ماه گذشته، ۲/۲ درصد افزایش یافته است.

به‌طور همزمان، شاخص هسته PPI که هزینه‌های نوسان‌دار مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، ماه گذشته میلادی بدون تغییر باقی ماند. اقتصاددانان پیش‌بینی افزایش ۰/۳ درصدی آن را داشتند. شاخص هسته قیمت تولیدکننده به شکل سالانه ۲/۳ درصد افزایش یافته است.

بازار طلا از پایین‌ترین سطوح خود فاصله گرفته است، اما همچنان با فشار فروش فنی قوی مواجه است زیرا قادر به حفظ حمایت در سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس نبوده است. معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه آگوست با کاهش ۰/۷۱ درصدی در روز گذشته، در آخرین معامله به قیمت ۲۳۸۰ دلار به ازای هر اونس رسید.

با این حال، برخی تحلیل‌گران گفته‌اند کاهش قیمت تولیدکننده می‌تواند به فدرال رزرو اعتماد به نفس کاهش نرخ بهره را حتی در اوایل سپتامبر بدهد؛ اتفاقی که از روند صعودی بلندمدت طلا حمایت می‌کند.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت ۱۹:‌۵۶ به وقت ایران در سطح ۲۳۰۹ دلار به ازای هر اونس قرار داشت. روند قیت فلز زرد در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این فلز گران‌بها با کاهش ۱۵ دلاری قیمت همراه شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]