جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 157941
  • 26 سپتامبر 2024 - 3:00
  • 12 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بیت‌کوین در اوج یک‌ماهه

بیت‌کوین در اوج یک‌ماهه
بیت‌کوین در اوج یک‌ماهه

اکوایران: اقدامات بانک‌های مرکزی در سطح جهان نسبت تسهیل سیاست‌های پولی باعث رشد قیمت بیت‌کوین شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین به دلیل شتاب در چرخه تسهیل بانک‌های مرکزی جهانی به بالاترین سطح خود از ۲۶ آگوست (۵ شهریور) رسیده است.

به نوشته یورونیوز، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از هفته دوم سپتامبر ۲۱ درصد افزایش یافته است و قیمت آن از بالای ۵۳ هزار دلار (۴۷۴۰۰ یورو) به بیش از ۶۴ هزار دلار (۵۷۲۰۰ یورو) در روز چهارشنبه افزایش یافته است.

ارزهای دیجیتال از جمله دارایی‌های پرریسکی هستند که در بحبوحه تعهدات بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ بهره، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

در ماه سپتامبر، بانک مرکزی اروپا دومین کاهش نرخ بهره را در سال جاری اجرا کرد و پس از آن فدرال رزرو آمریکا کاهش قابل توجه ۰٫۵ درصدی را دنبال کرد.

روز سه‌شنبه، بانک مرکزی چین مجموعه‌ای از اقدامات تسهیل‌کننده از جمله کاهش نرخ‌های وام‌دهی کلیدی و افزایش تزریق نقدینگی به بازارها برای تقویت اقتصاد خود را معرفی کرد. این شرایط، قیمت بیت‌کوین را به بالاترین سطح یک‌ماهه رسانده است.

از لحاظ تاریخی، قیمت بیت‌کوین در دوره‌هایی که سیاست پولی فدرال رزرو به سمت کاهش حرکت می‌کند، روند صعودی داشته است.

در طول همه گیری ۲۰۲۰، قیمت بیت‌کوین به میزان ۱۶۰۰ درصد افزایش یافت و در آوریل ۲۰۲۱ به بیش از ۶۴ هزار دلار رسید.

این افزایش قیمت عمدتا ناشی از سیاست‌های نرخ بهره نزدیک به صفر بانک‌های مرکزی جهانی بود که نقدینگی قابل‌توجهی را در کنار جنون مرتبط با بیت‌کوین در فعالیت‌های استخراج و تجاری وارد بازار کرد.

با این حال، بازارهای کریپتو نسبت به اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که فدرال رزرو قصد خود را برای تشدید سیاست‌های پولی نشان داد، کاهش شدیدی را تجربه کردند. در نتیجه بیت‌کوین ۷۸ درصد سقوط کرد و تا نوامبر ۲۰۲۲ به حدود ۱۵ هزار دلار (۱۳۴۰۰ یورو) رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ماجرای میلیاردر شدن یک معامله‌گر رمزارز با ۱۳۰۰ دلار؛ شانس یا تقلب؟ 27 سپتامبر 2024

ماجرای میلیاردر شدن یک معامله‌گر رمزارز با ۱۳۰۰ دلار؛ شانس یا تقلب؟

اکوایران: یک معامله‌گر کریپتو با سرمایه‌گذاری در میم‌کوین مو دنگ، ۱۳۳۱ دلار را به ۳٫۴ میلیون دلار تبدیل کرده است.

27 سپتامبر 2024

حفظ سنت ۱۱ ساله در بازار دلار

در میان بازارها، طلا و سکه سوگلی بودند؛ به گونه‌ای که بازار روی کاکل این دو فلز زردرنگ می‌چرخید. دلیل این اتفاق به دو متغیر بنیادی بازار طلا و سکه باز می‌گردد. نکته‌ مهم آن که بر اساس بررسی «اکوایران»  بازار ارز در هفته اول مهر ماه طی ۱۱ سال گذشته، هیچ‌گاه کاهشی نبوده است. […]

لبخند پول به بورس تهران 27 سپتامبر 2024

لبخند پول به بورس تهران

اکوایران: بازار سرمایه در این هفته هم بازدهی مثبتی را ایجاد کرد و کام سهامداران شیرین شد تا انتظارات نسبت به بورس بهبود پیدا کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.