سهم فروش آنلاین «خانومی» به ۳۳ درصد می‌رسد
سهم فروش آنلاین «خانومی» به ۳۳ درصد می‌رسد

مدیرعامل فروشگاه اینترنتی خانومی بیان کرد: ۸۵ درصد فروش این پلتفرم محصولات داخلی است و محصولات ایرانی در بخش مراقبت پوست و مو و همچنین عطر رشد بسیار خوبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، نشست خبری ده سالگی فروشگاه اینترنتی خانومی امروز یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه با حضور مسعود شاهمرادی و سارا میرسالاری هم بنیان‌گذاران این برند برگزار شد.
مسعود شاهمرادی، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل فروشگاه اینترنتی خانومی در این نشست خبری با تاکید بر این که ماموریت فروشگاه اینترنتی را فقط فروش نبینید، بحث معرفی هم مطرح است، گفت: از سال ۹۷ به دنبال ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی، تمرکز خود را بر تولید داخل گذاشتیم و با برگشتن به زنجیره تامین خودمان را زنده نگه داشتیم.
وی افزود: ۶۶ درصد از فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی خانومی محصولات مراقبت از پوست و مو است و ۲۴ دیگر به محصولات آرایشی اختصاص دارد.
هم بنیان‌گذار خانومی ادامه داد: بیشترین چیزی که ما روی آن تمرکز کردیم کاهش هزینه های عملیاتی بود و این هزینه ها به مراتب از بیزینس های مشابه خودمان در ایران کمتر بود.
شاهمرادی گفت: قاطعانه می گویم تولید محصولات مراقبت پوست در ایران چیزی از متوسط تولید جهان کم ندارد. تولیدکنندگان ایرانی در سال های اخیر در فرمولاسیون و تامین مواد اولیه رشد بسیار سریعی داشته اند. رقابت شدیدی در این صنعت وجود دارد و اما هیچ رانت عجیب و غریبی در آن وجود ندارد، چرا که بازیگران آن بخش خصوصی هستند و اقتصاد بازار بر آن حاکم است و تولیدات دو سال پی در پی قابل مقایسه نیست و به سرعت رشد اتفاق می افتد.
وی توضیح داد: محصولات داخلی در بخش مراقبت پوست و مو و همچنین عطر رشد بسیار خوبی داشته اند، برای نمونه در فروش محصولات ضدآفتاب که رتبه اول را در سایت به خود اختصاص داده، اصلا نمی توانیم بگوییم که از تکنولوژی جهانی عقب هستیم؛ بنابراین در مقایسه با تکنولوژی جهانی، در یک سری از دسته بندی ها عقب هستیم و در یک سری دیگر اصلا عقب نیستیم.
مدیرعامل فروشگاه اینترنتی خانومی درخصوص میزان فروش خانومی در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: فروش خانومی در سال گذشته هزار میلیارد تومان بوده است و هدف فروش این فروشگاه اینترنتی برای سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
به گفته شاهمرادی، خانومی در برخی استان های مرزی مانند بوشهر و کردستان به دلیل رواج قاچاق و دستیابی راحت به محصولات آرایشی و بهداشتی کمترین سهم فروش را داشته است.
سارا میرسالاری، هم بنیان گذار برند خانومی نیز در این نشست خبری با بیان این که خانومی بزرگترین سهم فروش آنلاین را دارد، گفت: پیش بینی می شود که حجم مبادلات مالی صنعت بیوتی در ایران در سال ۱۴۰۳، ۲.۴ میلیارد دلار باشد و پیش بینی ما این است که ۳۳ درصد سهم فروش آنلاین در سال جاری به خانومی برسد.
وی بیان کرد: خانومی کار خود را از سال ۹۳ و در بستر اینستاگرام آغاز کرده و سپس به سمت فروش در سایت رفته و روی آن متمرکز شده است. سال ۹۴ نیز برند خانومی به صورت رسمی ثبت می شود.
هم بنیان‌گذار خانومی گفت: تا سال ۹۷، ۸۵ درصد محصولاتی که ما عرضه می کردیم کالاهایی وارداتی برندهای خارجی بود که بعد از ممنوعیت واردات این سهم کم شد، به طوری که در سال ۱۴۰۲، ۸۵ درصد محصولات ما ایرانی و صرفا ۱۵ درصد خارجی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]