مهندس برق همیشه در نفت
مهندس برق همیشه در نفت

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ و گزینه پیشنهادی پزشکیان برای وزارت نفت است. اما پاک‌نژاد با چه رزومه‌ای انتخاب دولت چهاردهم برای سکانداری یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور شده است؟

امروز اسامی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان به مجلس ارسال شد. در این میان نام محسن پاک‌نژاد به عنوان وزیر نفت به چشم می‌خورد. پاک‌نژاد کیست و چه پیشینه‌ای در حوزه نفت و انرژی دارد؟ 

پاک نژاد ۵۸ ساله فارغ‌التحصیل مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه پلی‌تکنیک است و خیلی زود هم وارد مشاغل دولتی شده. او از سال ۱۳۷۰ و زمانی که تنها ۲۵ سال داشت وارد وزارت نیرو شد. ۶ سال بعد به عنوان مشاور وزیر نفت رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی شد و از سال ۱۳۷۷ تا ۷۹ هم مدیر طرح توسعه میادین گازی کشور بود. 

از سال ۱۳۷۹ به مدت ۷ سال عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود که دو سال پایانی مسوولیتش همزمان با مدیریت برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود.

پاک‌نژاد مدتی هم در دولت اول روحانی مدیرعامل شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) بود تا اینکه جایش را به مجید هدایت‌زاده داد. 

از دیگر سوابق او می‌توان به مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی در سال ۷۹، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۷۹ تا ۸۶، مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۸۴ تا ۸۶، معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از سال ۸۶ تا ۹۳، سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی از سال ۹۲ تا ۹۳، عضو اصلی کمیسیون مناقصات شرکت ملی نفت ایران از سال ۹۰ تا ۹۳، نماینده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در هیئت ترک تشریفات شرکت نفت و گاز پارس از سال ۹۰ تا ۹۳، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران از سال ۹۱ تا ۹۳ اشاره کرد.

حالا باید دید که نمایندگان مجلس دوازدهم این مدیر اجرایی همیشه در وزارتخانه بوده را بر کرسی وزارت نفت کشور می‌نشانند یا خیر.

بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس، هفته آینده ۲۷ مرداد مراسم رای اعتماد وزرای پیشنهادی در سه شیفت در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]