به بهانه عرضه اولیه «سلیم»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است؟
به بهانه عرضه اولیه «سلیم»/ چه قیمتی برای خرید مناسب است؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سلیم گفت: سود خالص سلیم از ۱۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به ۸۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده که این عدد برای سال ۱۴۰۳ به دلیل عرضه شرکت گوهر فام در فرابورس، بسیار بالاتر ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، عرفان معماریان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سلیم در نشست خبری امروز خود به بهانه عرضه اولیه این شرکت گفت: بخش عمده پرتفو این شرکت در اختیار صنعت خودرو و قطعات است به‌طوری که ۴۳ درصد کل دارایی‌هایی سلیم به این گروه اختصاص دارد. محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها به ترتیب سهم ۲۸ و ۱۵ درصدی از سبد سلیم را دارا هستند.

معماریان ادامه داد: سود خالص سلیم از ۱۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به ۸۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده که این عدد برای سال ۱۴۰۳ به دلیل عرضه شرکت گوهر فام در فرابورس، بسیار بالاتر ثبت خواهد شد. چرا که سلیم مالکیت ۱۰۰ درصدی شفام را تا قبل از ورود به بورس عهده‌دار بود.

معماریان در بخش دیگری از این نشست به ارزش سبد بورسی شرکت پرداخت و گفت: ۸۵ درصد کل دارایی سلیم در بورس معادل ۲.۵ همت در شرکت‌های بورسی است که به خوبی نشان می‌دهد تاثیر ارزش روز بورسی‌ها چه تاثیری بر دارایی سلیم دارد. بر همین اساس ارزش سبد بورسی شرکت‌هایی که سلیم به عنوان سرمایه‌گذار در آن‌ها فعالیت دارد، در بهمن ۱۴۰۰ تنها ۴۹۴ میلیارد تومان بوده‌است. عددی که در خرداد سال جاری به ۲.۵ همت رسیده که بازتاب عملکرد خوب مجموعه است!

امیر چراغعلی نماینده مدیرعامل ایران خودرو نیز در جلسه حضور داشت و نکات مختلفی را حول «سلیم» به زبان آورد.
چراغعلی در خصوص برنامه‌های سهامدار عمده در خصوص رشد شرکت و حمایت از سهم گفت: افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی از محل انباشت را به بعد از تاریخ عرضه منتقل کرده‌ایم. همچنین فاصله قیمت عرضه نماد تا خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) ۳۰ درصد است که حاشیه سود بدون ریسکی برای سهامداران به حساب می‌آید. مضافا سابقه شرکت نشان داده که علاوه بر سودآوری مطلوب، Dps پرداختی معقولی نیز دارد که همراستا با تمایلات سهامداران است.

در آخر این نشست نیز میثم بلوریان نماینده ارزش‌گذاری تأمین سرمایه لوتوس با استفاده از روش‌ خالص ارزش روز دارایی‌ها به محاسبه قیمت هر سهم شرکت پرداخت که عدد ۱۱٬۱۷۵ ریال ماحصل آن بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]