ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!
ربات پپر دانشگاه خاتم راهی مسابقات جهانی ربوکاپ شد!

سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم جزئیات برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴هلند و اعزام ربات «پپر» را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، پپر در جایگاه اولین ربات انسان‌نما، گامی نوین در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک برداشته و تعامل انسان و ماشین را به سطح جدیدی برده است. این ربات با ظاهری دوست‌داشتنی و حرکات انسان‌گونه ارتباط طبیعی با افراد برقرار می‌کند و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، همراه انسان‌ها باشد.

این ربات پپر که تیم رباتیک دانشگاه خاتم آن را توسعه داده است، همراه این تیم در لیگ Social Standard Platform League ربوکاپ ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد. در این لیگ، شرکت‌کنندگان باید از ربات مشهور پپر شرکت «سافت‌بنک» استفاده کنند و دانشگاه خاتم هم مدلی شخصی‌سازی شده از این ربات را روانه مسابقات خواهد کرد.
«عبدالله شمیسا»، سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانشگاه خاتم به مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴هلند، در نشست خبری و مراسم بازدید از ربات انسان‌نمای Pepper توضیح داد: «این نشست به مناسبت مسابقات جهانی ربوکاپ هلند که قرار است برگزار شود، تشکیل شده است؛ دانشگاه خاتم با رویکرد جدید خود در یک دهه اخیر، تلاش دارد نسل جدید را با دانشگاه‌ها و فعالیت‌های به‌روز جامعه آشنا کند.»
او افزود: «رویکرد این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر در زمینه ربات، نقش مؤثرتر در فناوری و ارتباط برقرارکردن با صنعت همچنین توسعه تعامل به‌وجودآمده در دانشگاه است. این امر نیاز به سرمایه‌گذاری‌هایی در ساختارسازی و تشکیل تیم‌های پیشرو دارد.»

شمیسا ادامه داد: «در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک باید بگویم که این مرکز در دانشگاه تشکیل شده و تیم رباتیک دانشگاه از سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. سال ۲۰۲۱ نیز در این مسابقات شرکت کردیم، امسال نیز در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.»
وی با تأکید بر اهمیت مسابقات افزود: «تیم‌های مختلف برای شرکت در این مسابقات تلاش می‌کنند. ما نیز تلاش کردیم تیم خودمان را آماده شرکت در این مسابقات بکنیم.»
شمیسا با اشاره به اینکه مسابقات در ۱۵ لیگ برگزار می‌شود، بیان کرد: «با تمام محدودیت‌های ربات، از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و پردازشی، این ربات تناسب اندامی شبیه انسان دارد. هنر دوستان ما این است که با این شرایط در مسابقات حضور مؤثر داشته باشند.»
به گفته او، بیش از ۵۰ هزار شرکت‌کننده و ۳۰۰ تیم از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور دارند. شمیسا اظهار کرد: «ترویج فناوری‌های نوین رباتیک و هوش مصنوعی و ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربه بین محققان و دانشجویان ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات است.»
براساس این گزارش، مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴هلند از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه (۱۷ تا ژوئیه) با حضور بیش از ۳ هزار دانشجوی فنی از ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.
۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]