ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس
ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس

ایسوس مدل‌های جدیدی از لپ‌تاپ‌های مجهزبه پردازنده‌های لونار لیک اینتل را در نمایشگاه ایفا رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، ایسوس در نمایشگاه IFA 2024 مجموعه‌ی بزرگی از لپ‌تاپ‌های جدید Copilot+ PC را معرفی کرد که قدرت هوش مصنوعی پردازنده‌های اینتل و کوالکام را در چند سری از محصولات این شرکت به‌نمایش می‌گذارد.

ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید خود را به دو شاخه تقسیم کرده است که هریک با پردازنده‌های متفاوتی کار می‌کنند. برخی از این لپ‌تاپ‌ها از اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام بهره می‌برند و برخی دیگر به پردازنده‌های لونار لیک اینتل، Core Ultra 200V مجهز خواهند شد.

Zenbook S14

Vivobook S14

Expertbook P5

پردازنده

Core Ultra 9

Core Ultra 7

Core Ultra 7

گرافیک

Arc 140v

Arc 140v

Arc 140v

رم

تا ۳۲ گیگابایت LDDR5X-8533

تا ۳۲ گیگابایت LDDR5X-8533

تا ۳۲ گیگابایت LDDR5X-8533

فضای ذخیره‌سازی

تا یک ترابایت SSD PCIe 4

تا یک ترابایت SSD PCIe 4

تا یک ترابایت SSD

باتری

۷۲ وات‌ساعت

۷۵ وات‌ساعت

۶۳ وات‌ساعت

نسخه‌ی AI لپ‌تاپ Zenbook S14 محصولی با وزن حدود ۱٫۲۲ کیلوگرم و ضخامت کمتر از نیم اینچ (۱٫۳ سانتی‌متر) است. این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی با پردازنده‌ی Core Ultra 9 کار می‌کند که می‌تواند قدرت تا ۴۷ تاپس را برای عملکرد هوش مصنوعی فراهم کند. سیستم فن دوگانه برای کنترل دمای ناشی از مصرف توان حداکثر ۳۰ وات طراحی شده است. Zenbook S14 دارای نمایشگر اولد ۳K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. قیمت لپ تاپ مذکور، از حدود ۱٬۴۰۰ دلار در فروشگاه آنلاین ایسوس آغاز می‌شود.

ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس

لپ‌تاپ Vivobook S14 جدید از پردازنده‌ی Core Ultra 7 استفاده می‌کند و مصرف توان آن می‌تواند تا ۳۳ وات افزایش یابد. این دستگاه سیستم صوتی Dolby Atmos دارد، وزن آن به حدود ۱٫۳ کیلوگرم و ضخامتش به ۱٫۴ سانتی‌متر می‌رسد. قیمت لپ‌ تاپ ایسوس مدل Vivobook S14 در کانفیگ پایه، حدود ۱٬۰۰۰ دلار تعیین شده است.

ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس

ایسوس دو دستگاه به سری Vivobook قابل تبدیل به تبلت خود اضافه کرده است که از پردازنده‌ی Core Ultra 7 258V قدرت می‌گیرند. Vivobook 14 Flip و Vivobook 16 Flip تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد، اما قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست. نسخه‌ی ۱۴ اینچی Vivobook Flip مشخصات مشابه با لپ‌تاپ استاندارد را دارد و از قلم ASUS Pen 2.0 پشتیبانی می‌کند. مدل ۱۶ اینچ نیز سخت‌افزار مشابهی دارد، اما با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر.

ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی Expertbook P5 به پردازنده‌ اینتل مدل Core Ultra 7 مجهز شده است و همچنان مشتریان تجاری را هدف قرار می‌دهد. وضوح تصویر نمایشگر این لپ‌تاپ به ۲٬۵۶۰ × ۱٬۶۰۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز می‌رسد که آن را در ردیف بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس قرار می‌دهد. قیمت Expertbook P5 از حدود ۱٬۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

ایسوس انبوهی لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد!/ عکس

از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌های Vivobook S15 و ProArt PZ13 با اتکا به پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام و کدنام Purwa با شروع قیمت از ۹۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

Vivobook S15 صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ اولد ۳K و سیستم صوتی Dolby Atmos دارد. این لپ‌تاپ وعده‌ی تا ۱۹ ساعت شارژدهی بی‌وقفه‌ی باتری را می‌دهد.

ProArt PZ13 لپ‌تاپ جداشدنی با صفحه‌نمایش لمسی اولد ۳K با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ است و می‌تواند پخش ویدیو FHD را تا ۲۱ ساعت انجام دهد. این لپ‌تاپ از قلم Pen 2.0 ایسوس پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ‌های کوپایلت‌پلاس جدید ایسوس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وظایف هوش مصنوعی را به‌صورت محلی انجام دهند. ایسوس نسخه‌ی آرم Vivobook S15 مبتنی‌بر اسنپدراگون ایکس الیت را در اولین موج اکوسیستم کوپایلت‌پلاس در ژوئن معرفی کرد. اکنون کوالکام دیگر تنها تأمین‌کننده‌ی الزامات هوش مصنوعی مایکروسافت نیست.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]