مدیرعامل آبفای بروجرد گفت: مصرف آب در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امین بهنیا امروز(۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماندگاری هوای گرم موجب افزایش مصرف در پیک مصرفی طولانی مدت شده و لازم است شهروندان با لحاظ کردن فقط ۱۰ درصد کاهش در مصارف مختلف خانگی، از شرایط افت فشار یا قطعی آب جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: مصرف آب شهروندان طی ۲۰ روز اول تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است که این میزان مصرف هشداری برای پایداری وتعادل شبکه توزیع آب شرب بشمار می رود.
مدیرعامل آبفای بروجرد خاطرنشان کرد: شهروندان کوتاه کردن زمان استحمام و استفاده صحیح از آب، استفاده مناسب و اصولی از کولرهای آبی شامل استفاده از دور کند، تنظیم شناور و استفاده از سایبان، پرهیز از شست‌وشوی حیاط، پارکینگ وخودرو با شیلنگ آب، آبیاری فضای سبز به‌صورت اصولی هنگام شب یا صبح زود وپرهیز از غرقابی کردن آنها را مدنظر قرار دهند.
بهنیا بیان کرد: در شرایط فعلی، قطعی آب به طور گسترده و عمومی نداریم، اما در بعضی مناطق، مصرف بی‌رویه ممکن است به افت سطح مخازن ذخیره و درنتیجه افت فشار در ساختمان‌ها منجر شود.
وی تصریح کرد: ضمن اینکه بعضی از شهروندان هم درحرکتی غیرمجاز و غیرفنی، اقدام به نصب پمپ به‌طور مستقیم روی شبکه می‌کنند که این امر موجب اختلال درشبکه توزیع می‌شود و ضروری است چنین افرادی یک مخزن ذخیره به ازای هر خانوار، ۲۵۰ لیتر در ساختمان خود تعبیه کنند تا جریان آب به راحتی به سایر طبقات ساختمان برسد و اینگونه افراد دقیقاً کسانی هستند که در پیک مصرف دچار مشکل برای خود و سایر شهروندان می‌شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]