مقام آمریکایی: ضارب ترامپ مشکل روانی نداشت
مقام آمریکایی: ضارب ترامپ مشکل روانی نداشت

کوین روژک مامور ویژه پلیس فدرال آمریکا (FBI) در اظهاراتی، تاکید کرد که ما شواهدی مبنی بر ابتلای توماس متیو کروکس عامل سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به مشکلات روانی پیدا نکرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بامداد دوشنبه مامور ویژه اف بی آی با بیان اینکه تاکنون خانواده عامل سوء قصد به جان ترامپ با پلیس فدرال آمریکا همکاری کرده است، گفت: تلفن، تفنگ و یک وسیله انفجاری که در میان وسایل ضارب رئیس جمهور سابق آمریکا پیدا شده بود برای انجام بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه اف بی آی در منطقه کوانتیکو در ایالت ویرجینیا فرستاده شده است.
وی با اشاره به اینکه اسلحه مورد استفاده در سوء قصد به جان ترامپ یک تفنگ نیمه خودکار بود، افزود: این اسلحه توسط پدر عامل تیراندازی به ترامپ و به صورت قانونی خریداری شده است اما هنوز مشخص نیست که وی چگونه به این سلاح دسترسی پیدا کرده است.
یک مقام ارشد اف بی آی که خواست نامش فاش نشود پیش تر با بیان اینکه هنوز هیچ نشانه‌ای که نشان دهد ضارب ترامپ بخشی از یک طرح بزرگ‌تر بوده است وجود ندارد، گفت: همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه توماس متیو کروکس با سازمان‌های تروریستی داخلی یا خارجی ارتباط داشته یا از طرف یک دولت خارجی اقدام به سوء قصد کرده است، وجود ندارد.
ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.
در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.
ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]