در خرداد امسال ۵۳ برابر مردم دیگر برق مصرف کرد و قبض ۵۰ میلیون تومانی دریافت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قبض برق ۵۰ میلیون تومانی یک مشترک خانگی نیاوران‌نشین در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت که در خرداد امسال ۱۶ هزار کیلووات ساعت برق مصرف کرده است. مصرف برق این خانه معادل یک محله با ۵۳ خانه است.
مهندس نیروگاه کلاس F هنگام حامد عسگرنژاد می‌گوید که کارگران صنعت برق برای سرپا نگه داشتن شبکه «یک ماه است که خواب و خوراک ندارند».
چهارشنبه هفته گذشته نیروگاه‌های ایران ۱.۶ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کردند. رقمی که ۱.۵ برابر حداکثر تولید برق ثبت شده در کشور ترکیه است.
بیش از نصف مصرف برق ایران طی روزهای گرم در خانه‌های مردم مصرف می‌شود.
کنترل مصرف مشترکان خانگی برای کنترل رشد استفاده از برق در فصل تابستان همواره مورد توجه کارشناسان انرژی قرار دارد.

کارشناس انرژی علی استادی از لزوم تعریف سقف برای مصرف خانگی گفته و معتقد است که اگر مشترکی از سقف تعیین شده برق خانگی بیشتر از برق مصرف کرد باید با ابزار قطعی با آن برخورد کرد، کسی که بیش از تعریف مصرف برق بخش خانگی انرژی استفاده می‌کند، دیگر مشترک خانگی نیست.
اما یک کارشناس انرژی دیگر جواد رحمتی می‌گوید که ابزار نرم، کنترل مصرف قیمت است و قیمت باید به صورت پلکانی زیاد شود تا مشترکان پرمصرف هزینه واقعی و بدون یارانه انرژی را بپردازند. اینگونه مصرف بدون استفاده از ابزار قهری کنترل می‌شود.
قانون مانع‌زدایی از صنعت برق کاهش پلکانی یارانه برق برای مشترکان خانگی با افزایش مصرف را به دولت تکلیف کرده است. بر اساس این قانون مشترکی که بیش از الگو مصرف کند، باید هزینه واقعی برق با ارزش افزوده تولید را پرداخت کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]