آئودی خودروی رویایی دهه ۱۹۳۰ را احیا کرد + عکس
آئودی خودروی رویایی دهه ۱۹۳۰ را احیا کرد + عکس

آئودی با احیای تایپ ۵۲، نشان داد که نوآوری و سنت می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند. این خودروی سوپر اسپرت با طراحی کلاسیک و فناوری‌های مدرن، آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن، خودروهای اسپرت نه تنها سریع و قدرتمند، بلکه دارای اصالت و هویت نیز هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، آئودی خودروی رویایی دهه ۱۹۳۰ را احیا کرد؛ خودرویی که می‌توان آن را جد بزرگ پورشه ۹۱۱، آئودی R۸ و مک‌لارن F۱ دانست!
در دهه ۱۹۳۰، زمانی که جهان در آستانه جنگ قرار داشت، گروهی از مهندسان جسور آئودی، خودرویی با موتور وسط ۱۶ سیلندر به نام Type ۵۲ Schnellsportwagen را طراحی کردند که دهه‌ها از زمان خود جلوتر بود. این خودروی آیرودینامیک با موتور ۴.۴ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۲ پوند فوت، می‌توانست شگفتی دوران پیش از جنگ باشد.
راننده در وسط می‌نشست (مانند مک‌لارن F۱ که بیش از ۶۰ سال بعد معرفی شد) و دو سرنشین در دو طرف قرار داشتند. حداکثر سرعت آن ۱۲۵ مایل در ساعت (در دنده پنجم) بود و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن حدود ۸.۵ ثانیه بود که در آن زمان رقمی بی‌سابقه بود.

متأسفانه، واقعیت‌های آلمان در دهه ۱۹۳۰ باعث شد این پروژه بلندپروازانه فراتر از مرحله طراحی نرود. تا اینکه اکنون، پس از بیش از ۹۰ سال، آئودی Type ۵۲ را با جزئیات دقیق به زندگی بازگردانده است.
این خودروی تک نفره با طول بیش از ۵ متر، فاصله محوری کشیده و بدنه خیره‌کننده نقره‌ای، منظره‌ای خیره کننده دارد. هر قطعه با وسواس فراوان مطابق با مشخصات سال ۱۹۳۴ ساخته شده است، از پنل‌های پرچ شده به سبک هواپیما گرفته تا کابین سه نفره با تمرکز روی راننده. تنها تغییر، موتور است که یک موتور ۶ لیتری ۱۶ سیلندر با سوخت متانول با قدرت ۵۲۰ اسب بخار است.

تایپ ۵۲ بیش از یک بازسازی تاریخی است، بلکه پنجره‌ای به یک جهان جایگزین از عملکرد پیش از جنگ است. جهانی که در آن جسورانه‌ترین چشم‌اندازهای مهندسی آئودی به جاده رسید – و پیش‌بینی کننده زبان طراحی و مدل‌های پرکارایی آئودی امروزی است.
به منظور جانمایی پیشرانه و شاسی جدید، آئودی مجبور شد ابعاد را افزایش دهد. Type ۵۲ دارای فاصله محوری ۳۳۱۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۴۵۰ کیلوگرم است. نسخه اصلی وزنی برابر با ۱۳۰۰ کیلوگرم داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]