توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه رفع ترافیک تهران
توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه رفع ترافیک تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا وسایل نقلیه عمومی را گسترش ندهیم، مشکل ترافیک معابر پایتخت به ویژه در فصل بازگشایی مدارس پابرجا خواهد بود.

به گزارش بازار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل و ترافیک در روزهای اول مهر، سنگین‌تر از دیگر روزهای دیگر خواهد بود و چه بسا با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شویم.

مهدی چمران افزود: تا موضوع گسترش وسایل حمل و نقل عمومی را اجرایی نکنیم، مشکلات ترافیک پایتخت پابرجا خواهد بود، زیرا تا وقتی بیش از ۶۰ درصد خودروی شخصی در خیابان‌ها تردد می‌کند، انتظار مرتفع شدن این مشکل را نباید داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرساله برنامه‌ای را شهرداری، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس در نظر می‌گیرند که این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است هر چند به علت مشکلات موجود اجرای آنها تاثیرگذاری چندانی ندارد.

مهدی چمران درباره دعوت از شهردار تهران برای حضور در صحن شورا هم گفت: از شهردار تهران برای حضور در صحن شورا و توضیح در باره بریکس و وعده ساخت مسکن دعوت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد، گفت: البته سوال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه‌شنبه را در نظر گرفته بودیم، اما، چون سفر بریکس پیش آمد اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود.

مهدی چمران افزود: از شهردار دعوت می‌کنیم درباره مسکن گزارش خود را ارائه دهند ضمن اینکه آن موضوعی که مطرح شد سوال نبود و باید مراحل قانونی خود را طی کند.

رئیس شورا تاکید کرد:قرار است شهردار تهران به سوال یکی از اعضا به طور کتبی پاسخ بدهد.

مهدی چمران افزود: در خصوص هفت ساله شدن شورا نیز باید نهادهای بالادستی از جمله مجلس، شورای عالی استان‌ها و دیگر نهادها نظر دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه هفت ساله شدن شورا به علت اینکه ۶ ماه از مصوبه قبلی نگذشته مطرح نمی‌شود، افزود: اگر شورای عالی سریع‌تر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید اگر چه کار سختی است و مجلس باید رای دهد، همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تایید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]