سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49722
  • 04 نوامبر 2023 - 21:12
  • 56 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار ارز و سکه در انتظار سخنرانی روز جمعه

بازار ارز و سکه در انتظار سخنرانی روز جمعه
بازار ارز و سکه در انتظار سخنرانی روز جمعه

بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه برخلاف روز گذشته شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران کاهشی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی روز گذشته در تهران تا مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در شروع معاملات نقدی امروز با گپ منفی روانه بازار شد. گپ منفی در واقع به این معناست که قیمت بسته شده روز قبل بیشتر از قیمت بازگشایی امروز است.

به گزارش اکوایران، آن‌طور که بازیگران ارزی مدعی بودند هر برگ اسکناس آمریکایی امروز با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر امروز دوباره در سراشیبی افتاد و تا ۵۱ هزار و ۳۲۰ تومان پایین آمد.

 البته قیمت دلار در بازار ارز هرات امروز با گپ مثبت باز شد و ۲۰۰ تومان بالاتر از روز قبل راهی بازار شد؛ اما در نیمه ظهر امروز نسبت به‌ روز قبل رنج شد و با ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. در کنار هرات، امروز نرخ حواله درهم نیز نسبت به‌روز قبل ثابت ماند و با ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار در انتظار یک سخنرانی

 به‌ عبارت‌ دیگر ثبات دلار هرات و نرخ حواله درهم و از طرفی کاهش قیمت دلار در تهران در شرایطی است که اخبار امروز موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده جنگ غزه شده است. آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند قرار است «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، در روز جمعه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) سخنرانی کند. حال فعالان سیاسی و اقتصادی سؤالاتی در ذهن دارند که حسن نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا روز جمعه برای این سخنرانی انتخاب شده است؟ چه رخ‌داده و چه تحولی ممکن است تا جمعه در میدان نبرد یا میز دیپلماسی رخ دهد.

 از سوی دیگر، امروز ایرنا خبرگزاری دولت خبر داد که انصارالله یمن اعلام کرده که بزرگ‌ترین حمله موشکی که تابه‌حال به اسرائیل دیده نشده را ساعت ۱۳:۰۰ انجام خواهند داد و آن را به‌صورت زنده پخش خواهند کرد. 

 در بازار طلا هم قیمت اونس طلا روز گذشته تا ۲۰۰۹ بالا رفت؛ اما دوباره به کانال ۱۹۹۰ دلار برکشت و با ۱۹۹۵ دلار به فروش رسید. امروز هم قیمت طلا جهانی در حدود ۱۹۸۴ دلار به فروش رسید.

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان رشد کرد؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش قیمت طلا با رشد تقریباً ۴ هزارتومانی نسبت به‌روز قبل بر روی ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۰۰ قرار گرفت.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۹ آبان هم‌زمان با رشد قیمت دلار تا سطح ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرد؛ اما در بازار امروز با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان برگشت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
13 مه 2024

مدل صمصامی برای محاسبه نرخ ارز/ بازپخش

از آن سو اقتصاددانان منتقد این نظریه، مانند داود سوری معتقد بودند که نرخ باید توسط بازار و تقاضای مورد نیاز جامعه تعیین شود و مهندسی کردن و فصل‌بندی کردن تقاضا، و تعیین یک نرخ واحد راه به جایی نخواهد برد و تنها بستر فساد را گسترده می‌کند. از این مناظره حدود پنج سال می‌گذرد، […]

ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی 13 مه 2024

ابزار جدید هکرهای کره شمالی برای حمله به همسایه جنوبی

اکوایران: گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرهای کره شمالی از یک بدافزار جدید برای حمله به شرکت‌های کریپتو در کره جنوبی استفاده می‌کنند.

13 مه 2024

دلار نگاه به ۵۷ دارد؟

روند نزول بازار ارز و سکه به روز دوشنبه رسید و قیمت دلار و سکه یک کانال دیگر از دست دادند.  قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد و قیمت سکه هم با کاهش به کانال ۴۰ میلیون رسید. به عقیده تحلیلگران فنی بازار ارز چراغ دلار ۵۷ هزار تومانی را روشن کرده […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.