راهنمای خرید بهترین دستگاه اسلایسر میوه + مرکز فروش اسلایسر میوه
راهنمای خرید بهترین دستگاه اسلایسر میوه + مرکز فروش اسلایسر میوه
یکی از مشاغلی که اخیرا بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است راه اندازی واحد تولیدی میوه خشک است.
فهرست خبر اقتصادی راهنمای خرید بهترین دستگاه اسلایسر میوه + مرکز فروش اسلایسر میوه

این واحدها ضمن درآمدزایی، عموماً با هدف حفظ و افزایش عمر ماندگاری میوه‌ها، افزایش ارزش افزوده و ایجاد محصولات غذایی سالم و با کیفیت ایجاد می‌شوند. در کارگاه میوه خشک کنی، میوه ها شسته شده و با کمک دستگاهی به نام دستگاه اسلایسر میوه برش داده می شوند. اسلایس های میوه در داخل دستگاه خشک کن میوه قرار داده شده و سپس خشک و بسته بندی می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد دستگاه اسلایسر میوه و کاربرد آن در کارگاه میوه خشک کن صنعتی و خانگی صحبت کنیم.

منظور از دستگاه اسلایسر چیست؟

دستگاه اسلایسر یا خردکن یک وسیله‌ی کاربردی در کارگاه میوه خشک کن، رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی و … است که به منظور اسلایس یا برش دقیق و عرضی مواد غذایی مختلفی همچون میوه‌ جات، قارچ، گوجه فرنگی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم ترین ابزارکاربردی در کارگاه میوه خشک کنی، دستگاه اسلایسر میوه است. کارگاه تولید میوه خشک بدون وجود اسلایسر با یک چالش جدی مواجه خواهد شد. اسلایسر در انواع مختلفی از قبیل دستگاه اسلایسر میوه دستی، دستگاه اسلایسر کشویی، دستگاه اسلایسر میوه برقی و دستگاه اسلایسر صنعتی پنوماتیک بادی تولید شده و به بازار فروش عرضه می شوند. این دستگاه دارای تیغه‌های برنده و تیزی است و به کمک آن می‌توان محصولات مختلف رادر کمترین زمان ممکن و به سرعت برش داد.

دلایل استفاده از دستگاه اسلایسر میوه

  • اسلایس میوه با ضخامت منظم: مهم ترین دلیل استفاده از اسلایسر میوه، ایجاد برش های منظم و یکدست است. یکسان بودن ضخامت های برش، باعث می شود تا محصولات در مدت زمان یکسانی خشک شوند. در حالیکه برش میوه جات بدون اسلایسر باعث می شود تا میوه جات با برش های نامنظم و با ضخامت های مختلف تولید شود و همین امر منجر به ایجاد اختلال در روند خشک شدن محصولات می شود.
  • مدیریت زمان: دیگر فاکتور مهم در کارگاه تولید میوه خشک، مدیریت زمان است. با اسلایسر می توان سرعت برش زدن میوه جات افزایش پیدا کند و باعث شود تا زمان کمتری برای این مرحله در نظر گرفته شود.
  • سهولت انجام کار: بدیهی است با کمک اسلایسر به راحتی می توان میوه جات را برش داد.
  • عدم نیاز به دانش فنی خاص: هر فردی یا هر نیروی انشانی به راحتی می تواند با این دستگاه کار کند.

دلایل استفاده از دستگاه اسلایسر میوه

دستگاه اسلایسر میوه دستی

یکی از معروف ترین دستگاه اسلایسر دستی برای میوه جات مدل سری V بورنر است. این دستگاه از جنس پلاستیک با بدنه ABS بوده و ساخت کشور آلمان است. تیغه های بسیار تیز و بادوام آن، جزو مزایای اصلی آن به شمار می آید. در این دستگاه می توان با ۴ ضخامت مختلف برای اسلایس کردن میوه جات استفاده کرد. محدودیتی برای استفاده از میوه جات در این دستگاه وجود ندارد. وجود یک دستگاه بورنر در هر واحد تولیدی میوه خشک در چارچوب خانگی یا صنعتی ضروری است.

دستگاه اسلایسر کشویی دستی و پنوماتیک

اسلایسر کشویی ساختار مشخصی داشته و با قرارگیری تیغه ها به صورت پشت سرهم، این امکان را به کاربر می دهد که با ایجاد یک ضربه رو به جلو، میوه را به برش های یکسان تقسیم کند. این دستگاه در مدل های دستی و پنوماتیک بادی تولید می شوند. در مدل دستی، لازم است تا با حرکت دست، یک فشاری را اعمال کرده تا میوه از بین تیغه ها رد و برش انجام شود. در مدل پنوماتیک، این امر از طریق کمک گرفتن با پمپ باد یا کمپرسور انجام می شود و با پدال پا و حرکت جک پنوماتیک، میوه ها اسلایس می شوند. قیمت دستگاه اسلایسر پنوماتیک تقریبا ۳ برابر دستگاه اسلایسر دستی است. همچنین در مدل پنوماتیک که یک دستگاه اسلایسر میوه صنعتی است، لازم است هزینه ای مجزا برای خرید پمپ باد در نظر گرفت.

دستگاه اسلایسر کشویی دستی و پنوماتیک

دستگاه اسلایسر کشویی برای میوه جات نرم و سفت

دستگاه اسلایسر کشویی میوه فروشگاه مه باران یک دستگاه مستطیلی شکل از جنس استیل بوده و از طریق یک اهرمی که به صورت کشویی یا فشاری به سمت جلو حرکت میکند قادر است تا میوه جات نرم و سفت را اسلایس کند. ابعاد جمع و جور و کاربردی آن باعث شده تا هم در کارگاه های تولید میوه خشک خانگی و صنعتی قابلیت استفاده را داشته باشد. از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه می توان به قابلیت برش دادن تمام میوه جات نرم و سفت اشاره کرد. این در حالیست که نمونه های چینی این دستگاه این قابلیت را ندارند.

مشخصات فنی دستگاه اسلایسر میوه مدل کشویی دستی استاندارد

  • ابعاد دستگاه اسلایسر کشویی میوه دستی ۲۲*۲۰*۴۰ سانتی متر
  • ضخامت برش ۶ میلی متر در مدل ۱۰ تیغه
  • ضخامت برش ۷ میلی متر در مدل ۹ تیغه
  • دارای تیغه های تقویت شده با قابلیت فنری بودن
  • امکان برش میوه جات سفت و نرم به طور همزمان
  • جنس تیغه ها از استیل ضدزنگ
  • بدنه دستگاه از جنس استیل
  • قابلیت نصب بر روی میز

کاربرد دستگاه اسلایسر میوه دستی کشویی مه باران

دستگاه اسلایسر میوه مه باران دارای تیغه هایی تقویت شده، تیز و برنده ای است و می توان برای برش میوه جات سفت (سیب، پرتقال، لیمو و …) و میوه جات نرم (توت فرنگی، کیوی، انجیر، هلو، شلیل، آلو و …) استفاده کرد. همچنین از این دستگاه می توان برای اسلایس کردن پیاز، قارچ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و … نیز استفاده کرد.

برای اسلایس سیب، لیمو، پرتقال و میوه جات سفت از چه اسلایسری می توان استفاده کرد؟

یک دستگاه اسلایسر میوه مناسب، دستگاهی است تا بتواند تمامی میوه جات را برش دهد. دستگاه اسلایسر کشویی دستی و پنوماتیک مجموعه مه باران دارای تیغه هایی کاملا تقویت شده و انحصاری دارند و همین امر باعث شده است تا از این دستگاه برای میوه جات سفتی همچون سیب، لیمو ترش، لیمو سنگی، پرتقال و … را نیز استفاده شود. در این دستگاه قدرت و استحکام تیغه ها در مقابل دستگاه های چینی کاملا ملموس است.

از چه اسلایسری می توان استفاده کرد؟

از چه ضخامتی برای میوه جات باید استفاده کرد؟

شاید یکی از سوالات بسیار شایعی که از سوی اکثریت خریداران دستگاه اسلایسر پرسیده می شود این است که برای خرید اسلایسر از چه ضخامتی باید استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال قدری متفاوت بوده و لازم است شرایط مختلفی را در نظر گرفت. بطور کلی نوع میوه، میزان آبدار بودن یا گوشتی بودن میوه، بازار فروش هدف، تقاضای مشتری و … در این موضوع تاثیرگذار هستند. از دستگاه اسلایسر با ضخامت ۶ میلی متری برای میوه جاتی همچون سیب، توت فرنگی، لیمو ترش، پرتقال، هلو و … استفاده می شود. از دستگاه اسلایسر میوه با ضخامت ۷ میلی متری برای محصولاتی همچون آلو، گوجه فرنگی و … استفاده می شود.

قیمت دستگاه اسلایسر میوه صنعتی

با توجه به نواسات قیمتی، قیمت دستگاه اسلایسر میوه نیمه صنعتی و صنعتی به صورت دوره ای کوتاه مدت، تغییر می یابد. از اینرو جهت خرید دستگاه اسلایسر میوه، استعلام قیمت دقیق قیمت دستگاه اسلایسر میوه مدل کشویی می توان به صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی «مه باران» اقدام کرد.

آموزش کار با دستگاه اسلایسر کشویی میوه مدل دستی

کار با دستگاه اسلایسر کشویی بسیار ساده و راحت می باشد. در این مدل کافی است تا دستگاه اسلایسر را بر روی میز کار قرار داده و سپس به میز بسته می شود تا در حین کار، جا به جا نشود. میوه را در داخل محفظه داخلی اسلایسر کشویی قرار داده و سپس با کمک اهرم کشویی یک ضربه را به سمت جلو اعمال کرده تا فرآیند اسلایس میوه جات انجام شود. عملکرد دستگاه اسلایسر کشویی دستی کاملا به سرعت عملکرد کاربر دارد می تواند از ۵۰ تا ۲۵۰ کیلو در ساعت اسلایس کرد. نگهداری دستگاه نیز بسیار ساده بوده، بطوریکه بعد از هر بار استفاده، می بایست دستگاه را به طور کامل با آب شستشو داده و سپس خشک کرد. این امر باعث می شود تا مواد قندی و اسیدی که در میوه جات موجود دارد از عمر تیغه ها کم نکند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه اسلایسر میوه

نظر به اینکه دستگاه اسلایسر میوه مدل کشویی دستی و پنوماتیک در داخل ایران تولید می شوند لذا از نظر تامین قطعات هیچ مشکلی وجود ندارد. از پیچ و دستگیره تا تیغه ها موجود بوده و می توان از فروشگاه مه باران تهیه کرد.

کلام آخر

دستگاه اسلایسر میوه وسیله ای بسیار مهم برای صنعت میوه خشک کنی به حساب می آید. وجود این دستگاه در این کارگاه ها ضروری بوده و باعث می شود تا در سرعت عملکرد و مدیریت زمان نقش بسزایی داشته باشد. با توجه به اینکه تنوع اسلایسرها در بازار بسیار زیاد است، افرادی که در حوزه میوه خشک کن فعالیت دارند میتواند جهت کسب مشاوره رایگان و تهیه یک دستگاه اسلایسر میه کاربردی با قیمت معقول و مناسب با کارشناسان گروه صنعتی مه باران ۰۹۱۹۰۹۸۳۴۰۹۰۹۱۹۰۹۸۳۴۸۶ تماس حاصل فرمایند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]