الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال
الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال

در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب، قیمت سکه امامی در مرز ۴۱ میلیون تومان معامله شد. برخی از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که در روز چهارشنبه سکه‌بازان احتمالاً شاهد نوسان الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال ۴۰ و ۴۱ میلیون تومان هستند.

به گزارش اکوایران، در معاملات نقدی روز سه‌شنبه زیر پای سکه‌بازان تا حدودی سفت شد و فلز گران‌بهای داخلی با رشد تقریباً ۵۰۰ هزارتومانی به مرز ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. برخی از فعالان اقتصادی باور دارند که بازار سکه از سوی دلار تحت‌ فشار خرید قرار گرفت و نوسانات افزایشی نرخ ارز باعث شده معامله‌گران با خیال راحت‌تری دست به خرید بزنند.

از سوی دیگر، به عقیده برخی از معامله‌گران، بازارهای ارز و طلا با کف قیمتی برخورد کرده و اکنون نرخ‌ها در حال تعدیل است. در این میان برخی هم باور دارند که بازگشایی بازار طلا موجب بازگشت خریداران به بازار شده است. 

عده‌ای از فعالان بازار هم دلیل نوسان افزایشی سکه را ناشی از مولفه‌های سیاسی می‌دانند. به عقیده‌ آنها تنها ریسک سیاسی موجود در بازار، مسئله نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعلام مواضع اعضای این شورا نسبت به وضعیت پرونده هسته‌ای ایران است. به عقیده این دسته، ادعاهایی که از سوی رسانه‌ها درباره این نشست مخابره می‌شود در انتظارات معامله‌گران اثرگذار است.

در همین رابطه روز گذشته یک خبر در مورد تحولات جدید در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در بازار بود که در آن از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا تعلیق مذاکرات و اختلافات در شورای حکام نوشته شده است.

پیش بینی قیمت سکه امروز ۹ خرداد

با این‌ حال عده‌ای دیگر باور دارند که این امر در حال حاضر نمی‌تواند سیگنال جریان‌سازی برای بازار ارز محسوب شود، در نتیجه ریسک سیاسی قابل‌توجهی در بازار وجود ندارد.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار می‌گویند مرز مقاومتی ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای جناح افزایشی بازار مهم است و تا زمانی که زیر این نرخ باشد بازار سکه می‌تواند به سمت حمایت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]