کاهش پلکانی قیمت دلار / در بازار امروز چه گذشت؟
کاهش پلکانی قیمت دلار / در بازار امروز چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بود و دلار در ادامه روند نزولی خود با کاهش ۳۰۰ تومانی همراه بود.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

بی اعتنایی بورس به مصوبه مالیاتی

در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار بورس تهران با مواجهه با افت شاخص کل، شاهد تغییر رنگ قرمز در بسیاری از نمادهای معاملاتی بود.معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۸ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فارس، فملی، شپنا، شبندر، پارسان، وبملت و شستا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۴۶۵۱  واحدی به ۷۲۸ هزار و ۸۷۰  واحدی رضایت دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، شگویا، هرمز، وسپهر، آریان، غصینو و ارفع هستند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه (یکشنبه) برگزار شد، نمایندگان با حضور ۲۲۵ نماینده، در حین بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید و با مشارکت مردم، با ۱۴۴ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع، با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

قیمت دلار امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار در شروع دومین روز هفته با کاهش ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. دلار در لحظه نگارش این گزارش در پله چهارم و کف کریدور ششم معامله شد. کاهش پلکانی این اسکناس از ابتدای اردیبهشت کلید خورده و همچنان ادامه دارد.

قیمت طلا و سکه ۱۸ عیار امروز یکشنبه

 بازار طلا امروز شاهد افت قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته است.

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۶۰ (دو هزار و سیصد و شصت ) رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۳۶۰
۰
۰
۱۱:۳۴

۲,۳۶۰
-۱۰
-۰.۴۳
روز قبل

۲,۳۷۰
۵۰
۲.۱
۲ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۳۹۴,۷۰۰ (سه میلیون و سیصد و نود و چهار هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۴۱ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۳,۳۹۴,۷۰۰
-۱۳,۹۰۰
-۰.۴۱
۱۱:۳۲

۳,۴۰۸,۶۰۰
-۹,۲۰۰
-۰.۲۷
روز قبل

۳,۴۱۷,۸۰۰
۹,۲۰۰
۰.۲۶
۳ روز پیش

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۷۰۵,۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و پنج هزار) تومان معامله شد.

 

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی
۴۱۳,۵۳۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی 
۳۸۴,۰۵۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی
۲۳۸,۶۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی
۱۵۰,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی
۶۷,۲۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶)
۳۸۱,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶)
۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶)
۹۳,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی
۷۶,۶۵۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی
۴۷,۷۷۰,۰۰۰

حباب نیم سکه
۷۰,۳۵۰,۰۰۰

حباب ربع سکه
۶۶,۱۵۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی
۲۵,۷۳۰,۰۰۰

دلار افسار خودرو را کشید

روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، قیمت خودرو در بازار ایران با روند نزولی آغاز شد. به نظر می‌رسد که با کاهش قیمت دلار، ترمز بازار خودرو نیز کشیده شده و قیمت‌ها در حال عقب‌نشینی هستند.این تحولات نشان می‌دهد که قیمت خودرو تا حد زیادی تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارد. با کاهش قیمت دلار، انتظار می‌رود که قیمت‌های خودرو نیز در بازار داخلی به تدریج کاهش یابند.

قیمت خودرو‌ در بازار داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

۳ رمز ارز بازار ارز دیجیتال را حیرت زده کردند

امروز بیت کوین با نرخ ۶۰۷۱۸  هزار دلار (۳,۷۰۴,۰۱۵,۴۵۳تومان) معامله می‌شود و بازار نسبت به روز گذشته با  روند افزایشی روبرو بوده است. هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین ۱,۱۹۵,۹۵۶,۹۱۱,۰۴۷ هزار دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ‍ ۲۴۸۳۴,۶۸۲,۷۴۷ هزار دلار بود. در حال‌ حاضر بیت کوین نسبت به روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.  پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده روند بازار رمزارزها تغییر کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]