وام با سند خودرو
وام با سند خودرو
با توجه به داغ شدن بازار تسهیلات مرتبط به خودرو و خصوصا وام با سند خودرو، قطعا مراجع زیادی برای گرفتن این نوع تسهیلات فعالیت می کنند که هر کدوم مزایا و معایبی دارن و در کنارش شرایط هر کدوم هم متفاوت است.

با توجه به داغ شدن بازار تسهیلات مرتبط به خودرو و خصوصا وام با سند خودرو، قطعا مراجع زیادی برای گرفتن این نوع تسهیلات فعالیت می کنند که هر کدوم مزایا و معایبی دارن و در کنارش شرایط هر کدوم هم متفاوت است، باید دید برای شرایط وام با سند خودرو در هر مجموعه به چه صورت است و به چه تضامینی نیاز دارند.

چرا وام با سند خودرو؟

یکی از مهمترین سوالات هنگام گرفتن وام روی سند خودرو این است که چرا باید با استفاده از سند خودرو وام بگیرم، خب دلایل بسیار زیادی وجود دارن که تسهیلات روی سند خودرو رو توجیح پذیر می کنند، مثلا امروزه وام با چک صیادی هم خیلی در بین مردم باب شده اما نکات منفی داره که خیلی روی این مقوله برای دوستانی که قصد دارن تسهیلات با مبالغ بالا بگیرین نمیشه حساب کرد مثلا با سند خودرو می تونید تا ۴۰ الی ۷۰ درصد ارزش ماشین خود وام بگیرید اما سقف وام با چک نهایت ۵۰ میلیون تومان هست که قطعا راست کار شما نیست.

چرا وام با سند خودرو؟

وام با سند خودرو یا فروش خودرو کدام را انتخاب می کنید؟

یکی از بزرگترین اشتباهات هر فرد برای پرداخت بدهی و یا حتی رفع نیاز مالی به هر دلیلی فروش دارائی های شخصی است که این موارد عبارتند از: خودرو، طلا، مسکن، زمین و … که این مسئله در علم اقتصاد امروز و تورم شدید کاملا اشتباه است شما با دریافت تسهیلاتی اعم از بانکی و یا وام با چک و سند خودرو می توانید نیاز مالی خود را رفع و در انتها به صورت ماهیانه تسهیلات رو پرداخت کنید و دارائی های خود را نیز حذف کنید و در پایان برنده بازی باشید اما در سناریو فروش شما دارائی رو از دست دادید و برای خرید همون دارائی با توجه به تورم باید بیشتر هزینه کنید و حتی اگه پس انداز داشته باشید باید چندین برابر سود وام رو برای خرید هزینه کنید و شامل ضرر بزرگی خواهید شد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام با سند خودرو

  • کارت ملی و شناسنامه (اصل و کپی)
  • سن حداقل ۱۸ سال
  • چک و یا سفته
  • سند مالکیت خودرو (کارت خودرو) به نام وام گیرنده
  • بیمه نامه شخص ثالث به روز
  • گواهینامه رانندگی (در صورت نیاز)
  • گزارش ارزیابی خودرو از مراکز معتبر
  • تکمیل فرم درخواست وام و ارائه طرح تجاری یا دلیل وام (در صورت نیاز)
  • فیش حقوقی یا سند درآمدی (برای اثبات توانایی بازپرداخت وام)
  • سند ملکی (در صورتی که بانک نیاز داشته باشد)
  • تاییدیه بدهی صفر یا کم (مانند گواهی عدم بدهی از اداره مالیاتی)
  • برگه معاینه فنی خودرو (در صورت نیاز)

کدام بانک ها وام با سند خودرو می دهند؟

بیشتر بانک های ایرانی تسهیلات با سند خودرو داشتند اما با توجه به کمبود بودجه و نیاز به تضامین زیاد، اکثرا طرح وام با سند خودرو را حذف کردند در پایین تر لیست بانک ها و موسسه هایی که با سند ماشین وام می دهند را به شما ارائه دادیم، در ادامه باید بگم که بانک پارسیان هم وام خودرو دارد اما متفاوت است و وام خرید خودرو است و برای طرح خرید اقساطی جانبازان زیر ۵۰ درصد ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۵ ساله و سود چهارد درصد در نظر گرفته و عملا به همه پرداخت نمیگردد و صرفا به ضامن و گواهی کسر از حقوق و در وحله اول به معرفی نامه ایران خودرو و یا سایپا نیاز دارد.

کدام بانک ها وام با سند خودرو می دهند؟

وام با سند خودرو بانک ملی

یکی از بانک های دولتی که وام با سند خودرو بدون ضامن با مبلغ ۱۵ میلیون تومان به مشتریان خود ارائه می دهد بانک ملی است و شما با ثبت نام در طرح وام با سند خودرو بانک ملی می توانید از این وام استفاده کنید.

بانک ملی ایران بانک دولتی نیاز به ضامن معتبر
بانک پاسارگاد بانک خصوصی ارزیابی اعتباری
خودروشاپ موسسه آزاد سند خودرو و یا چک صیادی و ضامن
بانک شهر بانک ارائه ضامن دولتی
موسسه اعتباری توسعه موسسه آزاد سند خودرو به نام وام گیرنده
بانک سینا بانک خصوصی کارمزد پایین تر
شرکت اعتباری ملل موسسه آزاد نیاز به ضامن
بانک تجارت بانک دولتی ارزیابی دقیق مالی
موسسه اعتباری نور موسسه آزاد پرداخت سریع

مزایای دریافت وام با سند خودرو چیست؟

قطعا این نوع وام یعنی تسهیلات با سند خودرو مزایای زیادی دارد که در ادامه بیشتر به انها خواهیم پرداخت، اما به نظر من بزرگترین مزیت وام با سند ماشین حفظ دارائی و خلق نقدینگی مد نظر می باشد.

  • دسترسی آسان و سریع به نقدینگی: از آنجایی که خودرو به عنوان وثیقه عمل می کند، بانک ها و موسسات مالی اغلب تمایل بیشتری به پرداخت وام دارند. این امر باعث می شود تا فرآیند دریافت وام سریع تر و آسان تر از سایر انواع وام ها باشد​​.
  • نیازی به ضامن ندارد: برخی از وام ها با سند خودرو، بدون نیاز به ضامن ارائه می شوند (البته در این شرایط سند در رهن می رود و اغلب موسسات خودرویی مثل خودروشاپ این حالت رو دارند و در بقیه موارد نیاز به ضامن می باشد) که این موضوع فرآیند دریافت وام را برای وام گیرنده راحت تر می کند​​.
  • میزان وام بر اساس ارزش خودرو: میزان پولی که به عنوان وام دریافت می کنید، معمولاً بر اساس ارزش فعلی خودرو شما تعیین می شود. این امر می تواند به شما کمک کند تا مبلغ قابل توجهی را بر اساس ارزش دارایی تان دریافت کنید​​.
  • امکان بازپرداخت انعطاف پذیر: مدت زمان بازپرداخت وام می تواند بر اساس شرایط مالی شما انعطاف پذیر باشد، با گزینه های بازپرداخت متنوع که به شما امکان می دهد بدون فشار مالی زیاد، وام خود را بازپرداخت کنید​​.
  • فوری بودن دریافت وام: برخی از موسسات مالی امکان دریافت سریع وام را فراهم می آورند، به طوری که می توانید در کمتر از یک روز وام خود را دریافت کنید، که این می تواند برای پوشش هزینه های فوری بسیار مفید باشد​​
  • در اختیار بودن خودرو و استفاده فرد از خودرو خود (بدون ماشین نخواهید ماند) ماشین در اختیار شماست.
  • هدف از دریافت وام با سند خودرو تفاوت چندانی ندارد؛ یعنی افراد می توانند به دلایل گوناگون از وام با سند خودرو استفاده کنند. سقف وام خودرو در اکثر بانک های کشور ۱۵ میلیون تومان است. اما برخی بانک ها مبلغ بیشتری را به متقاضی اعطا می نمایند. وام خودرو باید ظرف ۳ سال تسویه گردد، هنگام دریافت وام، وام به حساب شما واریز می شود.
  • دریافت وام فوری با سند خودرو به حالت است که سند خودرو قانونا به نام فرد می باشد و به عنوان ضامن و وثیقه در رهن بانک قرار می گیرد و از آن به عنوان ضامن دریافت وام استفاده می کنند. بنابراین تا تسویه کامل با بانک به بانک بدهکار هستند و سند خودروی شما در ضمانت بانک است.

در تبلیغات این نوع وام ها گاها به الفاظ یک ساعته برخورد خواهید کرد که در این موضوع واقعا باید تامل کرد، با توجه به روند اداری و غیره در بانک ها شاید حتی به چند ماه هم برسد اما در موسسات ازاد روند بسیار سریع تر است و در سریع ترین حالت ممکن یک روزه و در اغلب اوقات بین ۳ تا ۵ روز هم زمان می برد.

مزایای دریافت وام با سند خودرو چیست؟

انواع تسهیلات با سند خودرو

با استفاده از سند و قرار گرفتن سند در رهن موسسه و یا بانک

در این حالت که مشخص است از سند شما به عنوان ضامن استفاده می شود و باید سند در رهن بانک و یا مجموعه باشه در حالت بانکی ۶ دانگ به نام بانک و در حالت دوم هم ۵ دانگ به نام کارگزار خودرو و یک دانگ به نام مالک خودرو، در تمامی این حالت ها هم باید خودرو بیمه شخص ثالث داشته باشه و درکنارش خلافی هم صفر بشه، معمولا در این نوع مبلغ دریافتی وام تا ۷۰ درصد ارزش خودرو می باشد.

با چک صیادی و سفته

در این شیوه وام مبلغش زیر پنجاه میلیون تومان هست و حتی در اکثر بانک ها و مجموعه ها نهایتا تا ۳۰ میلیون تومان می باشد و نیاز به ضامن کارمند و چک صیادی و حتی سفته هست.

اعتبار سنجی برای دریافت تسهیلات روی سند ماشین

همون طور که می دانید اعتبارسنجی جز جدایی ناپذیری از پروسه دریافت وام می باشد و برا دریافت وام با سند خودرو هم این مورد جز یکی از مهمترین فاکتورهایست که وام گیرنده باید داشته باشد، در فرآیند اعتبار سنجی برای دریافت تسهیلات با سند خودرو، موارد مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند که این شامل وضعیت اعتباری شخص، تعهد و خوش‌حسابی او در بازپرداخت وام‌های قبلی و اطلاعات مالی وی است. رتبه اعتباری که بر مبنای رفتار مالی فرد در شبکه بانکی کشور تعیین می‌شود، عددی بین ۰ تا ۹۰۰ است که هرچه بیشتر باشد، نشان‌دهنده‌ی وضعیت اعتباری مطلوب‌تر فرد است​​.

  • باید اذعان داشت که هیچ وامی بدون اعتبارسنجی به افراد تعلق نمی گیره و وام سند خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و همچون دیگر تسهیلات نیاز به اعتبارسنجی داره و قاعدتا وام گیرنده نباید چک برگشتی داشته باشه.
  • وضعیت اعتباری شخص: این شامل تعهد و خوش‌حسابی فرد در بازپرداخت وام‌های قبلی است​​.
  • مدارک لازم برای وام: شامل شناسنامه، کارت ملی، فرم ثنا، نامه گواهی امضا، مدارک شغلی (مانند فیش حقوقی یا جواز کسب)، گردش حساب و چک صیادی بنفش​​.
  • شرایط خودرو: خودرو باید به نام شخص وام‌گیرنده باشد و با ارزش مالی تعیین شده توسط بانک مطابقت داشته باشد. خودروهای مورد قبول معمولاً باید در داخل کشور تولید شده باشند​​.
  • محدودیت‌ها و شرایط سنی: متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و نباید در سیستم بانکی دارای چک برگشتی باشد.

جمع بندی و سخن پایانی

اگر هنوزم برای گرفتن وام با سند خودرو دو دل هستید، باید تمامی شرایط را بررسی کنید و در صورت نیاز تمامی معایب و مزایای این نوع تسهیلات را درکنار هم قرار داده و سپس نسبت به اخذ وام با سند ماشین اقدام کنید یکی از بزرگترین معایب در این طرح که با مبالغ بالا انجام می شود در رهن رفتن سند می باشد و در این صورت تا زمان اتمام اقساط یا پرداخت کلی اقساط امکان فروش ماشین نخواهد بود چون سند خودرو با قرارداد اجاره به شرط تملیک در اختیار کمپانی می باشد و شما پس از اتمام قابلیت انتقال سند را دارا خواهید بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 6 میانگین: 4.3]