فوری/ قیمت دلار اعلام شد + جدول ۸ خرداد
فوری/ قیمت دلار اعلام شد + جدول ۸ خرداد

بر اساس گزارش‌ها، در معاملات امروز سه‌شنبه (۸ خرداد ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران: نرخ هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۲۸ تومان رسید.همچنین نرخ حواله دلار به ۴۲ هزار و ۴۳ تومان افزایش یافت.

در معاملات امروز سه‌شنبه (۸ خرداد ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۲۸ تومان رسید. نرخ حواله دلار نیز به ۴۲ هزار و ۴۳ تومان افزایش یافت.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۸ هزار و ۸۹۸ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۶۵۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۲۶۰ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۴۸ تومان است.

 

بروزرسانی قیمت ارزها:سه‌شنبه ۸ خرداد

ارز

قیمت (ریال)

دلار
۵۸۸,۵۰۰

یورو
۶۳۵,۸۰۰

درهم امارات
۱۶۰,۶۷۰

پوند انگلیس
۷۴۶,۷۰۰

لیر ترکیه
۱۸,۲۰۰

فرانک سوئیس
۶۳۹,۹۰۰

یوان چین
۸۰,۸۰۰

ین ژاپن
۳۷۳,۰۲۰

وون کره جنوبی
۴۳۰

دلار کانادا
۴۳۴,۹۰۰

دلار استرالیا
۳۸۹,۲۰۰

دلار نیوزیلند
۳۵۹,۵۰۰

دلار سنگاپور
۴۳۳,۷۰۰

روپیه هند
۷,۰۴۰

روپیه پاکستان
۲,۱۱۲

دینار عراق
۴۵۶

لیر سوریه
۲۳۳

افغانی
۸,۱۴۰

کرون دانمارک
۸۵,۱۰۰

کرون سوئد
۵۵,۱۰۰

کرون نروژ
۵۵,۷۰۰

ریال عربستان
۱۵۶,۱۵۰

ریال قطر
۱۶۰,۷۰۰

ریال عمان
۱,۵۲۳,۷۰۰

دینار کویت
۱,۹۰۹,۱۰۰

دینار بحرین
۱,۵۶۳,۲۰۰

رینگیت مالزی
۱۲۴,۶۰۰

بات تایلند
۱۵,۹۷۰

دلار هنگ کنگ
۷۴,۹۰۰

روبل روسیه
۶,۵۹۰

منات آذربایجان
۳۴۴,۱۰۰

درام ارمنستان
۱,۵۱۰

لاری گرجستان
۲۱۲,۳۰۰

سوم قرقیزستان
۶,۶۵۰

سامانی تاجیکستان
۵۴,۸۰۰

منات ترکمنستان
۱۷۴,۱۰۰

 پیش بینی قیمت دلار

 بازار ارز در کمتر از یک هفته اخیر با نوسانات محدود معامله شده و به نظر می‌رسد انتخابات ریاست‌جمهوری بازار ارز را احتیاطی و خلوت کرده است.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار در سومین روز هفته افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در سقف کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. روند معاملات دلار در بازار ارز چندان چشمگیر نیست و فعالان بازار ارز نسبت به خرید و فروش محتاط هستند. همچنین دلار در بازار پشت خطی یک کانال بالاتر نشسته و در کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

برخی معامله‌گران بازار ارز، ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ریتم الاکلنگی در بازار می‌دانند و معتقدند قیمت دلار از سوی بازارساز مدیریت شده است. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه خرید و فروش دلار را از سکه انداخته جذابیت سایر بازارهاست.

جذابیت خرید دلار افت کرد

به نظر می‌رسد با توجه به سود چشمگیر اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فعالان بازارها و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی که فاصله زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری نمانده به بازار ورود نکنند؛ زیرا در کنار افزایش سیاست‌های انقباضی، سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری را که ۳۲ تا ۳۳ درصد است و به صورت مرکب سود می‌دهند نمی‌توان نادیده گرفت. این عوامل باعث شده بخشی از پول‌های سرگردان که در بازارهای موازی رد و بدل می‌شد به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت سوق پیدا کند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند، مشخص نیست دولت بعدی چه دولتی است و چه سیاستی را قرار است دنبال کند؛ بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به پذیرش ریسک برای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند دلار نیستند.

درهم ۱۶ هزار تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم روز دوشنبه هفتم خرداد با افزایش ۲۶۰ تومانی به کف کانال ۱۶ هزار تومانی صعود کرد. تتر با رشد محدود ۵۰ تومانی با رقم ۵۸ هزار و ۱۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس در سومین روز هفته نزدیک به هزار تومان رشد کرد و با رقم ۷۳ هزار و ۹۹۰ تومانی معامله شد و یورو با رشد ۵۰۰ تومانی یک کانال صعود کرد و روی رقم ۶۳ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه کاهش محدود حدود ۲۰ تومانی پیدا کرد. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۹۰ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۹۱۴ تومان عرضه شد.

منبع:

مشرق

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]