پیش بینی مهم از قیمت دلار در بازار / حال سرمایه گذاران خوب می شود؟
پیش بینی مهم از قیمت دلار در بازار / حال سرمایه گذاران خوب می شود؟

در چهارمین روز هفته، قیمت دلار با افزایش ۱۰۰۰ تومانی، در کریدور پنجم به رشد پیشروی کرد و آماده ورود به کریدور بالاتر شد. برنامه نشست شورای حکام که در تاریخ ۱۴ خرداد برگزار خواهد شد، گمانه‌زنی‌ها درباره صدور قطعنامه علیه ایران را تقویت کرده و بازار را به سوی فاز خرید سوق داد.

با توجه به نوسانات اخیر در بازار ارز و تغییرات در سیاست‌های اقتصادی، پیش بینی قیمت دلار در بازار روز امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهند که قیمت دلار در بازار ممکن است به دلیل عوامل مختلف افزایش یا کاهش یابد.

قیمت دلار روز سه‌شنبه ۸ خرداد با افزایش هزار تومانی در کریدور پنجم یک پله صعود کرد و در سقف کانال هشتم این کریدور بسته شد. با وجود تعادل عرضه و تقاضا در معاملات بازار ارز و ارزپاشی سیاست‌گذار، اما بازگشایی افزایشی بازار ارز حاکی از بالا رفتن حساسیت بازار نسبت به موضوعات سیاسی است.

موضوع نشست آینده شورای حکام، حساسیت نسبت به قیمت دلار را بالا برده است. مسائلی نظیر تنش میان ایران و اسرائیل در ماه‌های گذشته و افزایش غنی‌سازی هسته‌ای ایران که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر آن تاکید می‌کند، از موضوعاتی است که برخی فعالان اقتصادی بازگو می‌کنند و بر اساس آن، احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را می‌دهند.

این در حالی است که روز دوشنبه لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌‌استریت ژورنال، در مطلبی به بررسی اختلافات بین واشنگتن و سه کشور تروئیکای اروپایی بر سر صدور قطعنامه علیه ایران در نشست پیش‌ روی شورای حکام پرداخت و به نقل از دیپلمات‌‌های درگیر در مذاکرات نوشت: دولت بایدن متحدان اروپایی را تحت فشار قرار خواهد داد تا از سرزنش ایران به دلیل پیشرفت در برنامه هسته‌‌ای‌‌اش دست بردارد. زیرا آمریکا به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌‌ها با تهران قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (پاییز) است.

با این حال، کارشناسان اقتصادی ماندگاری قیمت دلار در محدوده‌های فعلی و کوتاه‌مدت را می‌دهند؛ اما در میان‌مدت و طی ۶ ماه آینده سقف‌شکنی و صعود به کریدور‌های بالاتر حتی تا کریدور هشتم را محتمل می‌دانند. آنها معتقدند آنچه تاکنون اهرم کاهش قیمت دلار شده موضوعات سیاسی بوده نه مسائل اقتصادی.

ارزهای مهم بیش از ۱۰۰۰ تومان گران شدند

گفتنی است قیمت درهم روز سه‌شنبه هشتم خرداد با افزایش ۳۰۰ تومانی با قیمت ‍۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. تتر با رشد ۷۰۰ تومانی با رقم ۵۸ هزار و ۸۹۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس در چهارمین روز هفته بیش از هزار تومان رشد کرد و این اسکناس با رقم ۷۴ هزار و ۴۱۰ تومانی معامله شد و یورو با رشد هزار و ۲۰۰ تومانی یک کانال صعود کرد و روی رقم ۶۴ هزار و ۲۲۰ تومانی ایستاد.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز سه‌شنبه ۱۳۸ تومان و حواله دلار ۱۲۹ تومان رشد کرد و به کانال بالاتر صعود کرد. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۲۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۴۳ تومان عرضه شد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]