فوری| بازار طلا تعطیل شد | بعد از تعطیلات وقت خرید است؟
فوری| بازار طلا تعطیل شد | بعد از تعطیلات وقت خرید است؟

به گفته اتحادیه طلا و جواهر تهران، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) و به رسم هر ساله، بازار طلای تهران از امروز (پنجشنبه) تا یک هفته تعطیل خواهد بود. این تصمیم به عرض احترام به ساحت اباعبدالله (ع) اعلام شده است.

به گفته اتحادیه طلا و جواهر تهران، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع)، بازار طلای تهران از امروز (پنجشنبه) تا یک هفته تعطیل خواهد بود. این تعطیلی به منظور عرض احترام به ساحت اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود.

براین اساس امروز (پنجشنبه) آخرین روز فعالیت بازار طلا و جواهر تهران بوده و هفته آتی، از روز شنبه (۲۳ تیر) تا روز پنجشنبه (۲۸ تیرماه) تعطیل خواهد بود.

تشکیل کارگروه طلا و جواهر در تهران

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: در هفته جاری کارگروهی تشکیل شد همراه با روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر اصفهان، تبریز و اعضای هیات مدیره سایر استان‌ها در حضور رئیس اتاق اصناف تهران در محل این سازمان و  به بیان مشکلات و چالش‌های صنف طلا و جواهر پرداختیم. در این جلسه که بیش از ۳ ساعت طول کشید پیرامون مسائل مختلفی صحبت شد و البته به پیشنهادات و اتتقادات درباره سامانه جامع تجارت نیز پرداختیم. یک گزارش عملکرد در بازه زمانی بعد از عید و قبل از عید ارائه دادیم که چه اقداماتی صورت گرفته است و چه برنامه هایی در پیش داریم.

وی افزود: سامانه جامع تجارت قبل از این نیز ایراداتی به آن وارد بود و بسیاری از همکاران ما قادر به استفاده از آن نبودند و طی جلساتی پیشنهادات با حضور مسئولان وزارت صمت بررسی شد اما کماکان ایرادات باقی مانده است و باعث ایجاد نگرانی هایی در بین همکاران صنف ما شده است. بعد از حدود ۲ ماه هنوز ثبت نام ها به صورت کامل انجام نشده است و طبق آمار حدود ۵ درصد بیشتر نتوانستند در این سامانه ثبت نام کنند.

ادامه مشکلات در سامانه جامع تجارت

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اکثر طلافروشان بر این باور هستند که ثبت معاملات در سامانه جامعه تجارت نباید برای تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی اجرا شود. این طرح باید برای کسانی اجرا شود که درحوزه صادرات و واردات طلا فعالیت دارند و همچنین تولید شمش از معادن دارند. هنوز آن اعتمادسازی متاسفانه بین هم صنفی ها هم ایجاد نشده است و این امر باعث شده است که شرایط کار برای همکاران ما سخت تر شود.

بذرافشان ادامه داد: اکثر فعالان در صنعت طلا با این طرح نسبت به ادامه فعالیت تمایلی از خود نشان نمی دهند و نگران آینده کاری و مالیاتی خود باشند. این موضوع باید توسط کار گروه های تخصصی مورد بررسی قرار می گرفت که تا امروز کمتر به آن پرداخته شده است. اگر شرایط در همین وضعیت ادامه پیدا کند باز هم بازار با تعطیلی و اعتراض طلافروشان روبرو می شود. درباره با فروش طلای دسته دوم اقداماتی صورت گرفت که فروش آن توسط طلافروشان ممنوع شود و این اقدام مثبتی در جهت رشد تولیدکنندگان طلا بود و اقدام مثبتی بود.

 رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهار داشت: در جلسه ای که  مطرح کردیم درباره سکه های جعلی و غیر بانکی در بازار نیز صحبت شد و همچنین درباره ضرایب مالیاتی بررسی های خوبی صورت گرفت و در مجموع خروجی جلسه رضایت بخش بود. قرار شد یک سری نامه نگاری در رابطه ما مشکلات همکاران ما در ۱۶ استانی که زیر نظر اتحادیه تهران هستند، به صورت مکتوب دغدغه ها و مشکلات شان را به ما انتقال بدهند و از این طریق می توانیم تبادل نظر خوبی با هم صنفی ها داشته باشیم.

وضعیت بازار طلا و سکه بعد از انتخابات

بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا گفت: هفته گذشته بین ۲ مناظره ای که بین نامزدهای ریاست جمهوری داشتیم و رسیدن به دور دوم انتخابات، بعد از دور اول به شدت طلا افزایش چشمگیری داشت و حدود ۲ میلیون افزایش قیمت سکه و در هر گرم طلا حدود ۱۴۸ هزار تومان رشد قیمت را داشتیم. بعد از انتخابات، از روز شنبه علی رغم اینکه در بازارهای جهانی ۳۳ دلار افزایش انس جهانی طلا را داشتیم در بازار داخلی همان ۲ میلیون افزایش قیمت در سکه به تدریج کاهش پیدا کرد و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز به همان میزان با کاهش قیمت روبرو شد و به قیمت های قبل انتخابات برگشت. از طرفی کاهش نرخ ارز و وارد شدن به ماه محرم نیز اثر گذار بود و تقاضای خرید را در بازار کمتر کرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پایان به خبرنگار گسترش نیوز گفت: انتخاب رئیس جمهور منتخب آقای پزشکیان نیز به نوع خود بر روند بازار اثر گذار بود. ماه محرم در اکثر صنوف با کاهش تقاضا روبرو می شود این موضوع برای صنف طلا بیشتر خود را نشان می دهد. صنعت طلا از ابتدای سال جاری با بحران های مختلفی روبرو شده است و تولیدکنندگان با افزایش هزینه ها روبرو هستند و امیدواریم با آمدن رئیس جمهور جدید و نمایندگان خانه ملت مقداری شرایط معیشتی مردم، اصناف کشور و مخصوصا حوزه صنعت ما یک تغییرات کلی و دلسوزانه انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

ایسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]