زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیر ۱۴۰۳ | چرا مبلغ طرح کالا برگ پرداخت نشد؟
زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیر ۱۴۰۳ | چرا مبلغ طرح کالا برگ پرداخت نشد؟

تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، دسته‌بندی یا به اصطلاح خود دولتی‌ها، دهک‌بندی خانوارها هم دستخوش تغییر شد، اما سازمان هدفمندی به‌عنوان متولی اصلی پرداخت یارانه نقدی می‌گوید تغییرات جدی و ساختاری نبوده است.

در اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها آمده است: «پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه، از بیستم هر ماه به بیست‌وپنجم هر ماه (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و سی‌ام هر ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله «۱۶۰»، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز شده است و از ساعت ۲۴، قابل برداشت است. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

عنوان
تاریخ واریز
مبلغ(به ازای هر نفر)

یارانه خانوار دهک های ۱ تا ۳
بیست و پنجم هر ماه
۴۰۰ هزار تومان

یارانه خانوار سایر دهک ها مشمول
سی ام هر ماه
۳۰۰ هزار تومان

یارانه تیر کی واریز می‌شود؟

تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، دسته‌بندی یا به اصطلاح خود دولتی‌ها، دهک‌بندی خانوارها هم دستخوش تغییر شد، اما سازمان هدفمندی به‌عنوان متولی اصلی پرداخت یارانه نقدی می‌گوید تغییرات جدی و ساختاری نبوده است.

یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است. خانوار دهک هشت و ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

آخرین اخبار درباره کالابرگ

اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی در قالب کالابرگ به طور معمول هجدهم هر ماه شارژ می‌شود اما سه روز از موعد همیشگی گذشته و فعلا خبری در این باره منتشر نشده است. معاون وزیر رفاه هم که اخیرا اظهاراتی را در این باره مطرح کرده، سخنانش را به کالابرگ فجرانه خلاصه کرده است.

در نشست خبری که هفته گذشته برگزار شد، علیرضا عسگریان به بررسی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال گذشته پرداخت و در حوزه‌های رفاه اجتماعی و طرح‌های حمایتی از جمله طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح یسنا و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم به معیشت مردم توجه ویژه‌ای می‌شد و امیدوارم دولت چهاردهم در همین مسیر حرکت کند و آن را ارتقا دهد. مهم‌ترین طرح دولت سیزدهم «کالابرگ الکترونیکی» بود که به واسطه آن شبکه اعتبار شکل گرفت. تا امروز این طرح سه دستور کلی داشته است که یکی از آنها طرح کالابرگ است.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: زیرساخت کالابرگ الکترونیکی باید به گونه‌ای بود که می‌توانست این طرح را اجرا کند. در نوبت اول این طرح در یک استان و پس از آن سه استان و در نهایت در گستره کشور اجرا شد. برای این طرح مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شد که از ۸۰ هزار تومان آغاز و به ۲۲۰ هزار تومان رسید.

 

عسگریان ادامه داد: مشوق ۲۲۰ هزار تومانی برای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی بهمن ماه سال گذشته و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا شد که از یک دهک درآمدی آغاز شد و به هفت دهک ارتقا پیدا کرد و ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش داد.

توزیع ۱۵۹ میلیون بسته غذایی با اجرای طرح فجرانه کالابرگ

وی افزود: میزان استقبال از طرح فجرانه بیش از ۸۶ درصد بود و این استقبال بسیار عجیبی نسبت به قبل از طرح بود. سه دهک اول درآمدی جامعه ۹۰ درصد از این طرح استقبال کردند که بی‌نظیر بود. این استقبال باعث تقویت سیستم زیرساختی داشت و مردم توانستند بدون مشکل خریدهای خود را انجام بدهند، البته در ابتدای طرح مشکلاتی وجود داشت که آنها را سه روزه رفع کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این طرح باعث شد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی در مدت سه ماه جابه‌جا شد و کمبودی را در این خصوص نداشتیم که نشان می‌داد امنیت کشور در حوزه غذایی بسیار بالا است. در سبد غذایی ۱۱ قلم کالا از جمله گوشت منجمد وجود داشت که گوشت گرم به ان اضافه و نیز توزیع شد.

عسگریان اعلام کرد: با اجرای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی ۱۵۹ میلیون بسته غذایی توزیع شد که یک دستاورد است.

حمایت غذایی از ۱۶۷ هزار کودک

وی تصریح کرد: طرح دیگری که اجرا شد، امنیت غذایی کودکان بود و برای مشمولان این طرح در سه دهک اول یک میلیون تومان و در دهک‌های بعدی ۶۰۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای سرپرستان خانوار واریز شد؛ در ابتدا ۱۳۲ هزار کودک شناسایی شده بود، اما امسال ۱۶۷ هزار کودک مشمول این طرح هستند.

منبع:

اقتصادآنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]