پیش بینی جدید درباره طلا | قیمت سکه از مسیر نزولی خارج شد؟
پیش بینی جدید درباره طلا | قیمت سکه از مسیر نزولی خارج شد؟

معامله گران برای پیش‌بینی مسیر قیمت سکه در روز یکشنبه انواع گمانه‌زنی‌ها را در نظر می‌گیرند که هر یک می‌توانند روند حرکت قیمت فلز گرانبهای داخلی را تغییر دهند.

بازار طلا و سکه امروز شروع به کار کرده است، اما قیمت‌ها در معاملات روز گذشته تغییر چندانی نکرده است. قیمت سکه کاهش یافته ولی قیمت طلای ۱۸ عیار افزایش پیدا کرده است. این هفته معاملات در بازار طلا و سکه در شرایطی آغاز شده است که بازار به دلیل تعطیلات محرم از روز شنبه تا پایان هفته بسته باندازده و حجم معاملات کاهش یافته است.

قیمت سکه در روز شنبه در کف کانال ۴۰ میلیون معاملات رنج را سپری کرد. حباب سکه اما رو به کاهش رفت و به ۱۷ درصد رسید که این میزان حباب در سال ۱۴۰۳ بی‌سابقه بوده است. همچنین طلای آبشده بر خلاف روند دلار حرکت کرد و افزایش قیمت را تجربه کرد. طلای آبشده در روز شنبه با افزایشی که داشت در ۱۴ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان به کار خود پایان داد.

با توجه به حرکت معکوس بازار طلا و سکه نسبت به بازار ارز، گروهی از معامله‌گران عقیده دارند نزول دلار دستوری است و قیمت سکه و طلا با متغیر دوم یعنی انس طلای جهانی همراه شده است. انس طلای جهانی در انتهای معاملات هفتگی خود با افزایش قیمتی که تجربه کرد؛ در ۲۴۱۱ دلار به کار خود پایان داد.

با این حال که بازار طلا و سکه همیشه با دلار همراه بود و اسکناس آمریکایی نقش اصلی را در روند بازار طلا و سکه داشت؛ اما در روز شنبه این اتفاق نیفتاد و دلار نتوانست بر قیمت ها اثرگذار باشد.

معامله گران برای پیش‌بینی مسیر قیمت سکه در روز یکشنبه گمانه‌زنی‌های مختلفی دارند. بر اساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا معتقدند حجم معاملات هم کم شده است و به واسطه آن قیمت طلا و سکه می‌تواند با دلار همراه شود و رو به نزول برود. اما دسته دوم نظر متفاوتی دارند. آن‌ها تصور می‌کنند در نبود معامله‌گران در روزهای تعطیل، نوسان‌گیر وارد بازار شده و به قیمت طلا و سکه نوسان می‌دهد.

گروهی از فعالان بازار هم با توجه به کاهش حباب سکه معتقدند بیش از این قیمت سکه نمی‌تواند کاهشی شود و همین موضوع سیگنال مهمی برای خریداران است. در مجموع تحلیلگران تصور می‌کنند بازار ارز و سکه تا مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نوسان آنچنانی ندارد و کنترل خواهد شد. به عقیده این گروه بازار تنها در شرایطی تغییر نوسان خواهد داد که خبر خاصی مخابره شود.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران در روز شنبه نیم‌نگاهی هم به معاملات پشت خطی داشتند. در معاملات پشت خطی شنبه قیمت دلار به نرخ بازگشایی برگشت و کاهش خود را پس گرفت. هر دلار حدود ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورد. همچنین سکه حواله نیز در پشت خط با افزایش به کانال ۴۱ میلیون رسید.

ادامه کاهش فاصله دلار نیما با آزاد 

طبق گزاش‌های منتشر شده و با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد به سطوح پایین‌تر از محدوده ۵۸ هزار تومان و در مقابل افزایش نرخ دلار در سامانه نیما به محدوده ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فاصله این ۲ نرخ ارز اثرگذار بر بازار سرمایه با کاهش مواجه شده است.

خبرگزاری فارس نیز در مورد رأی به ابطال قیمت‌گذاری گاز توسط دولت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ این طور نوشت که نرخ ۷هزار تومانی گاز خوراک در نیمه نخست سال گذشته هم می‌بایست مشابه سایر ماه‌های سال ۱۴۰۲ به فرمول بازگردد.

شاخص کل نیز از منظر تکنیکال در محدوده‌های ۲.۲ میلیون واحدی قرار گرفته است تا همچنان چالش این محدوده برای بازار سرمایه پا برجا باشد.

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]